100 DE ANI DE LA PRIMUL SUCCES SKODA IN COMPETITIILE AUTO
Aniversarea a 100 de ani de la primul succes remarcabil înregistrat de Škoda în competitiile auto a coincis cu începutul testelor pentru Fabia Super 2000. Cu un palmares impresionant de victorii în competitiile de motociclete înca din 1901, fondatorii companiei Vaclav Laurin si Vaclav Klement au decis în 1908 intrarea în cursa a modelelor F, FC si FCS. În cursele internationale, automobilele Laurin & Klement din Mlada Boleslav au obtinut primele locuri. În plus, în 1908 firma producatoare de automobile a stabilit un record mondial cu modelul FCS pe circuitul de la Brooklands: viteza de 118.72 km pe ora, avându-l la volan pe Otto Hieronimus, pilot si designer de masini de curse. În decembrie 1907, Otto Hieronimus a acceptat provocarea celor din Mlada Boleslav de a lucra pentru ei atât în calitate de pilot, cât si de designer de masini de curse. În iunie 1908 se desfasura cursa St. Petersburg – Moscova pe o distanta de 690 km. Cu toate ca se afla la volanul unei masini de clasa mica, a obtinut locul cinci în clasamentul general. Hieronimus, Contele Kolovrat împreuna cu alti câtiva piloti au facut cunoscuta marca Laurin & Klement la nivel mondial. Automobilele Laurin & Klement si-au sarbatorit primele reusite în martie 1908 în cadrul cursei de viteza pe traseul montan Zbraslav-Jílovište, când marca a câstigat la sase categorii si a ocupat locul al doilea la cinci clase si al treilea la o alta clasa. În acelasi an, Laurin & Klement a câstigat Cursa Grand Plague în Bosnia, Contele Paul Draskovich a câstigat la categoria de 2 litri a cursei de viteza pe traseul montan de la Ivanpass, iar Contele Alexander Kolowrat a câstigat la categoria de 1,5 litri a cursei de viteza pe traseul montan de la Ries. Hieronimus a avut succes si în competitia de la St. Petersburg la Moscova. Acesta a iesit victorios la categoria sa si, în pofida faptului ca aceasta categorie era cea mai mica dintre cele patru ale competitiei, a reusit sa termine pe locul cinci în clasamentul general. Marca a triumfat apoi în cursa de viteza pe traseul montan de la Semmering, când automobilele Laurin & Klement au câstigat la toate cele trei categorii la care au participat. Otto Hieronimus a atras atentia înca de la cursa din Rusia. La volanul Laurin&Klement FC a obtinut rezultate mai bune decat alti piloti aflati la volanul unor masini dintr-o clasa superioara. Mai mult decât atât, colegii de la Laurin & Klement mai obtineau doua locuri doi si un loc trei. Apoi, Hieronimus a batut recordul neoficial de viteza într-o cursa de mare viteza în Neukirchner-Alle (31,2 s, viteza medie 115,385 km/h). În decembrie 1908 misiunea lui Václav Klement în Anglia a cunoscut un nou succes – cu 118,72 km/h, Hieronimus a stabilit un nou record oficial de viteza pe circuitul de curse de la Brooklands. La baza participarii la curse auto a stat transformarea Laurin & Klement în societate pe actiuni în anul 1907. Capitalul câstigat a fost investit în dezvoltare tehnologica, iar o data cu el au venit si investitiile în publicitate, care au dus la consolidarea imaginii marcii. Motorsportul, dezvoltarea tehnologica si publicitatea, trei componente esentiale aflate în strânsa legatura, au transformat rapid Laurin & Klement într-o marca auto de renume pe plan international. Mai târziu, în 1925, compania Laurin & Klement a fost achizitionata de Škoda Holding. Acesta este momentul oficial al nasterii marcii care avea sa devina cunoscuta în întreaga lume sub numele de Škoda.