2013 – anul inovatiilor Bosch
2013 – anul inovatiilor Bosch în domeniul mobilitatii electrice, conducerii autonome, a conectivitatiiTehnologiile raspund cererii globale din ce în ce mai mare pentru prevenirea accidentelor si protectia mediului înconjurator. „Divizia Tehnologie Auto înregistreaza în prezent un progres semnificativ. Bosch preconizeaza ca electrificarea, automatizarea si conectivitatea reprezinta tendintele principale în dezvoltarea industriei auto mondiale. Ne aflam în prim planul inovatiilor în toate aceste domenii”, a afirmat Wolf-Henning Scheider, membru al Consiliului de Administratie al Robert Bosch GmbH responsabil pentru divizia auto.Mobilitate ecologica si economica prin electrificareÎn drumul catre conducerea complet electrica, Bosch ofera solutii majore prin modelele hibrid „mild”, „strong” si „plug-in”, precum si cu propulsie pur electrica. Gama inovatiilor Bosch din 2013 cuprinde sistemul pentru hibrizii plug-in care poate reduce emisiile de CO2 cu 65 de procente. În 2014, componentele pentru electrificarea sistemului de propulsie vor fi produse în serie la Bosch în cadrul a 30 de proiecte. „Prin intermediul acestor proiecte câstigam experienta în aducerea pe piata, pentru publicul larg, a sistemelor de propulsie electrica rentabile, de înalta performanta”, a afirmat Scheider. „Pas cu pas vom ajunge la electromobilitatea completa.”Acumulatorii ramân tehnologia cheie care permite electrificarea suplimentara a autovehiculelor. Bosch urmareste sa înjumatateasca costurile acumulatorilor litiu-ion, dublând în acelasi timp densitatea energetica pâna la sfârsitul acestui deceniu, în primul rând prin intermediul unei tehnologii de comanda de înalta precizie a acumulatorilor, precum si prin tehnologia inovatoare a materialelor si electrochimica. Pentru a accelera ritmul acestor dezvoltari, Bosch a semnat recent un act de înfiintare a unei societati mixte împreuna cu companiile japoneze GS Yuasa si Mitsubishi Corporation.Functiile de conducere autonoma sporesc siguranta si confortulBosch ofera deja un numar din ce în ce mai mare de functii de asistenta la conducere si de siguranta. „Credem ca o conducere autonoma ne va ajuta sa ne realizam viziunea conducerii în siguranta si fara accidente. Ranirile vor fi de domeniul trecutului si, în mod ideal, nu ar trebui sa existe deloc accidente”, spune Scheider. Peste 90 la suta din accidentele din întreaga lume sunt cauzate de erori umane. Produsele Bosch contribuie deja la reducerea semnificativa a acestor numere.Sistemele de asistenta la conducere precum tempomatul adaptiv ACC au ajutat deja la decongestionarea traficului în 2013. În 2014, Bosch va lansa un asistent pentru blocajele din trafic care permite autovehiculelor sa mentina o distanta corespunzatoare fata de celelalte autovehicule, prin reglarea vitezei acestora în functie de nivelurile de congestionare, si care le mentine pe banda de circulatie prin intermediul interventiilor de directie. Bosch planifica sa dezvolte functii de conducere autonoma din ce în ce mai complexe înainte de a se concentra pe o experienta de conducere complet autonoma în urmatorul deceniu.Conducere interconectata: autovehicule conectate cu mediul din jurO conditie importanta pentru automatizarea completa a autovehiculelor este reprezentata de conducerea interconectata. Bosch pune accentul pe conectivitatea car-to-cloud, prin care autovehiculele îsi vor mentine constant conexiunile la retelele de date mobile de mare viteza. Pâna în 2025, Bosch se asteapta ca aproape orice autovehicul nou vândut în întreaga lume sa fie capabil de aceste performante.Conectivitatea la bord face condusul sigur si confortabil. Bosch a dezvoltat „mySpin”, un sistem nou care integreaza aplicatiile pentru smartphone-uri în afisajul autovehiculului, exact asa cum apar pe telefon. Acesta le permite soferilor sa le actioneze în siguranta si cu usurinta în timpul conducerii. „Aceste inovatii vor fi atractive pentru soferii care apreciaza conexiunile mobile de internet. În plus, ajuta la prevenirea accidentelor”, a declarat Scheider.Reteaua globala de inovare Bosch s-a extins si la Cluj Bosch pune un mare accent pe forta sa de inovatie si pe dezvoltarea continua a retelei sale globale de ingineri care lucreaza în cercetare si dezvoltare. În acest context, alaturi de alte domenii de cercetare si dezvoltare, Bosch a început anul trecut, la Cluj, desfasurarea de activitati de cercetare si dezvoltare legate de sistemele de asistenta pentru conducatorii auto (DAS – Driver Assistance Systems). Printre altele, în 2014, inginerii români se vor axa pe dezvoltarea unor algoritmi de procesare a imaginilor si de viziune artificiala, folosind cele mai noi tehnologii bazate pe imagini stereo.În viitor sunt asteptate cresteri semnificative ale sectorului sistemelor de asistenta pentru conducatorii auto. Astfel, Bosch dezvolta din ce în ce mai multe functionalitati de conducere autonoma si semiautonoma, precum si functionalitati de siguranta cum ar fi AEB (AEB- frânarea automata de urgenta).Impulsurile aditionale pentru patrunderea pe piata a sistemelor de asistenta a conducatorilor auto (DAS) apar si datorita standardelor de siguranta tot mai ridicate solicitate de Comisia Europeana si de organizatia de protectie a consumatorilor EuroNCAP (European New Car Assessment Programme). Astfel, începând din 2014, pentru a primi punctajul maxim de cinci stele, cele mai multe autovehicule noi vor trebui echipate cu sisteme de asistenta pentru soferi.