5 tipuri de soferi incepatori „stapani ai soselelor”

img
Home / Blog auto / 5 tipuri de soferi incepatori „stapani ai soselelor”

Este clar ca unii proaspeti soferi sunt convinsi ca au descoperit ceea ce alti noi participanti la trafic ignora inca cu naivitate, faptul ca instructorul le-a ascuns o serie de realitati ale vietii la volan din dorinta evidenta de a le ingradi potentialul de a deveni stapani ai soselelor.

Aceasta categorie de soferi incepatori este dispusa sa se prefaca la fel de naiva ca restul, insa doar pana in momentul in care obtin permisul de conducere. Odata formalitatile incheiate, acesti soferi sunt gata sa isi testeze teoria conform careia instructorul fie nu stia despre ce vorbeste, fie ii dezinforma in mod intentionat si isi vor afisa talentul si cunostintele superioare fara ezitare, la orice ocazie.

stapanii soselelor

Tipuri de stapani ai soselelor

1. Soferul care a descoperit pozitia corecta la volan. Bineinteles ca instructorul l-a invatat si pe acest sofer, ca si pe toti ceilalti, ca pozitia corecta la volan este aceea cu mainile la orele 10 si 14. Dar acest sofer, ceva mai perspicace decat restul, a descoperit ca de fapt instructorul nu urmarea decat sa il faca sa arate ca un fraier in fata domnisoarelor care l-ar putea observa ruland in masina cea noua si astfel, cu cateva mici ajustari a ajuns sa descopere pozitia optima: mana dreapta relaxata pe partea de sus a volanului, mana stanga scoasa pe geam, cu tigara aprinsa sau alternativ, mana stanga pe volan in aceeasi pozitie, mana dreapta pe schimbator, chiar daca nu este nevoie.

2. Soferul care a descoperit codul ascuns de culori al semaforului. Culoarea verde inseamna ca se poate circula, culoarea galbena este culoarea de avertizare, iar culoarea rosie obliga soferul la stationare, cel putin asta explica instructorii auto. Gresit. Exista o categorie de soferi incepatori care au descoperit rapid adevaratul cod al culorilor, cel pe care nu il inveti la scoala de soferi – verde inseamna ca poti trece, galben inseamna ca poti trece mai repejor, rosu inseamna ca poti trece, dar cu pedala de acceleratie la maxim, ca sa nu te vada nimeni si sa nu apuce sa intre in intersectie soferii ce vin din alta directie de mers care acum au verde.

3. Soferul care a descoperit ca muzica la maxim imbunatateste performantele masinii. Este posibil ca in timpul orelor de practica de la scoala de soferi, instructorul sa fi mentionat ca pentru un sofer incepator muzica in masina poate fi un element care distrage atentia, deci nerecomandata. Aceasta categorie de soferi incepatori nu se lasa insa pacalita, ii intalnim ruland cu basul la maxim zguduind puternic caroseria. Acesti soferi au descoperit ca basul puternic si geamurile fumurii imbunatatesc substantial daca nu performanta masinii, atunci macar imaginea de sine a soferului.

4. Soferul care a descoperit numeroasele moduri de a folosi claxonul in trafic. Exista sanse mari ca soferii sa fi fost avertizati in perioada de pregatire ca folosirea excesiva a claxonului nu este doar nepoliticoasa si poluanta fonic, ci chiar interzisa in unele tari europene. Aceasta categorie de soferi intelege insa foarte bine ca Romania nu este una din „acele tari Europene” pline de snobi care nu suporta sunetul de claxon cu numeroasele sale aplicatii practice. Claxonul tine loc de cuvinte obscene atunci cand se circula cu geamurile inchise si participantii la trafic nu pot auzi in mod direct parerile acestui sofer despre modul in care conduc. Tot pentru exprimarea opiniei se poate folosi claxonul si atunci cand este zarita o domnisoara draguta, caz in care claxonul trebuie sa fie scurt si asemanator unui fluierat. Arta claxonatului este un semn clar ca soferul de la volan a invatat legile ascunse ale soselelor si se simte stapan pe situatie.

5. Soferul care a descoperit ca nimeni nu se grabeste mai tare decat el. Partea despre conduita preventiva in timpul scolii de soferi i-a dat intotdeauna stari de somnolenta acestui sofer, asta pentru ca inca de pe bancile scolii, acest sofer stia foarte bine ca odata permisul obtinut, va fi extrem de grabit. Constient de faptul ca in mod evident nimeni nu se poate grabi la fel de tare ca el, acest sofer va incalca toate regulile si va aplica toate strategiile de la punctele de mai sus doar pentru a se afla primul in coloana sau la semafor. Cum ar putea altfel sa foloseasca in mod eficient claxonul pentru a atrage atentia domnisoarelor?

Acest articol este un pamflet si trebuie tratat ca atare! 🙂

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    2 Comments

    1. Ceea ce ați prezentat este o crudă realitate a traficului auto din marile și chiar micile localități ale patriei noastre.Un panflet din care cei cu minte ar trebui să învețe multe și să se comporte la volan cum trebuie.Cinste celui care a scris panfletul. Bravo!

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *