Tehnologia Goodyear pentru auto-umflarea anvelopelor debuteaza la IAA

img
Home / Stiri si noutati auto / Tehnologia Goodyear pentru auto-umflarea anvelopelor debuteaza la IAA

Tehnologia Goodyear pentru auto-umflarea anvelopelor comerciale debuteaza la IAA Aceasta tehnologie de la Goodyear poate ajuta la obtinerea unui consum de carburant mai mic si la reducerea emisiilor de CO2; ofera un potential de îmbunatatire al performantelor si elimina necesitatea interventiei externe pentru asigurarea presiunii în anvelopaÎn ultimul an, cercetatorii de la Goodyear Tire & Rubber Co. au lucrat la aplicarea unei noi tehnologii pentru mentinerea aerului în anvelopa, tehnologie care poate duce la scaderea consumului de carburant si la reducerea emisiilor de CO2, oferind totodata posibilitatea de a îmbunatati performantele si de a elimina necesitatea interventiei externe pentru reglarea presiunii în anvelopa. Tehnologia „Air Maintenance” de la Goodyear la nivelul anvelopelor comerciale a fost prezentata în cadrul Salonului International pentru Vehicule Comerciale IAA 2012 de la Hanovra, Germania, la standul B22 din Hala 12. Mecanismul tehnologiei Air Maintenance de la Goodyear permite mentinerea constanta si optima a presiunii aerului în anvelope, fara utilizarea unei pompe, a unor dispozitive electronice sau interventia soferului. Presiunea optima în anvelope poate aduce o economie de carburant îmbunatatita, extinderea duratei de viata a benzii de rulare si performante îmbunatatite ale anvelopei în general. Clientii vor avea urmatoarele beneficii cheie multumita anvelopelor dotate cu tehnologia Air Maintenance: Economie de carburant îmbunatatita  Pe segmentul comercial presiunea adecvata a anvelopei este esentiala. S-a estimat ca pentru fiecare 0,5 bar (50 kPa) pierduti, exista si o pierdere de 1%  în parcursul km/litru.Chiar daca 1% pare insignifiant, pe un proprietar de camion îl poate costa peste 735 € în carburant, daca luam în considerare un vehicul care consuma 35 l/100 km, parcurge 150.000 km pe an la un pret al carburantului de 1,40  €. Durata de viata extinsa pentru banda de rulare Cel mai probabil, sistemul AMT va juca un rol major în prelungirea duratei de viata a benzii de rulare în segmentul anvelopelor comerciale. Anvelopele umflate insuficient scad durata de viata a benzii de rulare cu 9 pâna la 16% . Utilizând tehnologia Air Maintenance de la Goodyear, operatorii flotelor de vehicule comerciale vor putea profita de întregul potential de rulaj al anvelopelor. Performanta optimizataCosturile asociate anvelopelor sunt cel mai mare element singular de mentenanta pentru operatorii flotelor de vehicule comerciale, în aproximativ 50% din totalitatea avariilor camioanelor sau remorcilor fiind implicate în vreun fel anvelopele . Presiunea corecta a anvelopele este, de asemenea, necesara pentru mentinerea la nivel optim al controlului vehiculului. Presiunea incorecta înseamna o presiune distribuita neuniform pe suprafata de contact – drumul. De asemenea, presiunea incorecta poate determina reducerea suprafatei petei de contact si poate avea un impact direct asupra integritatii armaturii anvelopei, un element cheie în procesul de resapare.Autovehiculele comerciale reprezinta o provocare diferita pentru AMT, deoarece aceste anvelope sunt mai mari, au presiuni de umflare mai ridicate, ruleaza pe distante mai lungi si suporta încarcaturi mult mai grele. Anvelopele comerciale opereaza la o presiune mare, în mod normal 850 kPa vs. 250 kPa pentru anvelopele de turisme. Durata de viata a unei anvelope pentru vehicule comerciale este adesea extinsa prin procesul de resapare. Sistemul AMT pentru camioane a fost dezvoltat pentru a functiona dupa procesul de resapare.“Noi credem ca tehnologia Air Maintenance pentru vehicule comerciale nu numai ca va spori performantele anvelopelor, ci va aduce economii proprietarilor si operatorilor de flote prin extinderea duratei de viata a benzii de rulare si a economiei de carburant realizate” a afirmat Jean-Claude Kihn, CTO la Goodyear. “Progresul pe care continuam sa-l obtinem gratie acestei tehnologii este încurajator. Asteptam cu nerabdare sa testam în continuare acest concept”, a mai precizat acesta.Inginerii de la Centrul pentru Inovare Goodyear din Akron, Ohio, SUA, sunt cei însarcinati cu dezvoltarea conceptului acestei aplicatii pentru anvelope comerciale si a tehnologiei suport. Anvelopele prototip au fost produse în fabrica Goodyear Topeka din Kansas, SUA, iar teste riguroase de validare au confirmat functionarea mecanismului de umflare AMT. Pentru anul viitor este planificata o flota extinsa de test, care va aduna de la clienti informatii despre utilizarea cotidiana, reala a acestui sistem.  Cercetarea, dezvoltarea si validarea sistemului AMT pentru anvelopele comerciale sunt accelerate cu ajutorul unei subventii de 1,5 milione de dolari, acordata de catre DOE (The United States Department of Energy’s Office (DOE) of Vehicle Technology). O subventie pentru cercetare si dezvoltare obtinuta de la guvernul de la Luxemburg va ajuta compania Goodyear în demersurile sale de cercetare si dezvoltare ale sistemului AMT si pentru anvelopele destinate turismelor.  

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *