Pirelli in marele Premiul al Australiei 2012

img
Home / Stiri si noutati auto / Pirelli in marele Premiul al Australiei 2012

Pirelli in marele Premiul al Australiei 2012Pirelli incepe cel de-al doilea sezon de Formula 1 ca furnizor exclusive de pneuri, cu o gama complet reinnoita de anvelope fata de anul trecut. Ca raspuns la noile reguli adoptate in privinta pachetelor tehnice si aerodinamice si care au un profund impact asupra designului masinilor.Difuzoarele care trimiteau gazul esapat spre eleroane sunt acum interzise, gurile tevilor de esapament fiind acum pozitionate mai sus. Anul trecut, evacuarea gazului ars era utilizata pentru a imbunatati aderenta trenului spate al masinii, chiar si atunci cand pilotul nu accelera. Aceasta altereaza fundamental echilibrul masinii, si afecteaza de asemenea anvelopele impreuna cu modul in care sunt folosite. Aerodinamica lucreaza acum intr-un mod diferit asupra masinii, redistribuind fortele care actioneaza asupra anvelopelor si alterand ceea ce simte pilotul. Multe dintre masini au acum un nas tesit. Forta mai mare ce apasa acum pe puntea fata inseamna ca masina va vira mai bine si va avea o mai mare precizie pe viraje, ca si o mai buna stabilitate la schimbarea de directie la viteze medii si mari. Dar prin migrarea fortelor catre fata masinii, un spate mai putin aderent inseamna ca anvelopele spate trebuie sa lucreze si mai mult pentru a se evita derapajul la intrarea in viraje, precum si ruperea aderentei in momentul accelerarii. Stilul de pilotaj trebuie sa se concentreze asupra controlului spatelui pe durata acestor perioade de supravirare si rupere a aderentei solicitand foarte mult anvelopele, ceea ce se traduce prin temperature de lucru mai ridicate atat pentru anvelopele din fata cat si pentru cele din spate. Pirelli a reactionat la aceste schimbari oferind anvelopelor spate mai multa aderenta si adoptand un profil “mai drept” pentru obtinerea unei mai mari pete de contact cu pista. Noul profil, conceput pentru a distribui solicitarile mult mai uniform pe intreaga pata de contact, chiar si in conditii extreme, compenseaza efectul noilor modificari aerodinamice. In acelasi timp, acestea lucreaza perfect cu stilurile de pilotaj din ce in ce mai agresive pentru a compensa si reducerea aderentei pe trenul spate. O alta modificare importanta privind pneurile 2012 este aceea ca pilotii vor avea toate cele 11 seturi allocate pentru fiecare weekend, disponibile inca de Vineri. Aceasta masura a fost luata pentru ca pilotii sa limiteze prezenta pe circuit in vederea economisirii pneurilor, ceea ce va da sansa spectatorilor sa vada mult mai multa actiune. In sfarsit, marcajul coloristic este mult mai vizibil anul acesta, si a fost introdus un nou nume pentru anvelopele de ploaie: Cinturato. Acesta este numele pneurilor cu care Pirelli a debutat in Formula 1 in 1950. Incercarile la care vor fi supuse anvelopele la Melbourne: Viata unui pneu pe Albert Park poate fi extreme de diferita pe durata weekendului pe masura ce pista incepe sa acumuleze cauciuc si devine din ce in ce mai rapida. Tractiunea combinata este elementul cheie al pistei semi-permanente de 5303km, cursa fiind programata pentru 58 de tururi. Echipele se bazeaza pe o mare apasare aerodinamica, necesara datorita succesiunii rapide de viraje si absentei liniilor drepte lungi. Supravirarea la iesirea din viraje este o problema speciala pentru anvelopele spate, derapajul masinii contribuind la uzura pneurilor, in timp ce pneul stanga-fata este in mod particular solicitat din cauza configuratiei circuitului. Locul unde anvelopele au cel mai mult de lucru este virajul numarul doi. Pilotii reduc de la 200km/h in doar 2,5s pe lungimea a 108m de franare, ceea ce inseamna o decelerare de 5G in timp ce pneurile fata sunt apasate pe sol cu o forta de 1150kg. Virajele 11 si 12 sunt doua puncte diferite pe Albert Park. Viteza de iesire din viraje este in jurul a 200 km/h. Pneul fata cel mai solicitat (pe exteriorul virajului) opereaza la 105 grade Celsius, in timp ce interiorul este ceva mai rece lucrand la 100 de grade Celsius. Pneurile spate lucreaza la peste 100 grade Celsius. O alta zona importanta este spatiul de franare dintre virajele 14 si 16, care incarca foarte tare fata masinii la intrarea in sicana care incepe cu un viraj strans pe dreapta inainte de linia dreapta. Acesta este singurul loc de pe circuit unde masinile ating 300km/h in treapta a saptea si unde temperature pneului stanga spate atinge varful maxim.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *