BMW Motorsport a ocupat locul al doilea in cursa de 24 de ore Nurburgring

img
Home / Stiri si noutati auto / BMW Motorsport a ocupat locul al doilea in cursa de 24 de ore Nurburgring

Echipa BMW Motorsport a ocupat locul al doilea in cursa de 24 de ore de la NurburgringBMW Motorsport a obtinut o clasare pe podium cu ocazia cursei de pe teren propriu, desfasurata pe varianta Nordschleife a circuitului Nurburgring (Germania), la numai doua saptamâni dupa ce a ocupat locul al treilea în categoria GTE a cursei de 24 de ore de la Le Mans (Franta). Dupa ce a parcurs 156 de tururi – o distanta record -, modelul BMW M3 GT cu numarul de concurs 1 a trecut linia de sosire a cursei de 24 de ore din „Infernul Verde” pe locul al doilea, urmariti fiind de 250.000 de spectatori. Augusto Farfus (Brazilia), Jörg Müller (Germania), Uwe Alzen (Germania) si Pedro Lamy (Portugalia) au fost cei care s-au succedat în cockpit. La finalul evolutiei, ecartul fata de modelul Porsche #18 al echipei Manthey a fost de numai 4’23″.Cu exceptia unei coliziuni în turul 24 si a penalizarii stop-and-go de trei minute primita ulterior, învingatorii de anul trecut au avut o cursa fara incidente si au demonstrat în cea mai impresionanta maniera nivelul ridicat de performanta pe care îl are BMW M3 GT.Cea de-a doua masina, cea cu numarul de concurs 7, pilotata de Dirk Müller (Germania), Dirk Werner (Germania) si Dirk Adorf (Germania), se afla pe locul al 16-lea, dupa ce parcursese 139 de tururi, moment în care modelul BMW M3 GT s-a oprit pe circuit, în sectiunea Breidscheid, cu probleme de  transmisie. Anterior în cursa, o problema cu sistemul de frânare si reparatiile necesare au facut echipajul sa piarda mai mult de ora. Ajunsi la capatul plutonului, cei trei piloti au avut o evolutie admirabila prin care au reusit sa urce în Top 20, dar munca lor nu a fost recompensata si cu o clasare finala.Cu acest loc al doilea reusit la Nürburgring, cariera la BMW a actualului director BMW Motorsport, Mario Theissen, se încheie, el urmând sa fie înlocuit, de la 1 iulie 2011, de Jens Marquardt. În 1999, Theissen si-a început mandatul cu un triumf în cursa de anduranta de la Le Mans, acolo unde BMW V12 LMR a reusit o victorie rasunatoare. Cariera sa sportiva la BMW se încheie astfel acum cu o alta întrecere clasica de 24 de ore. BMW a reusit în tot acest interval sa obtina trei victorii în clasamentul general al cursei de la Nürburgring – în 2004, 2005 si 2010 -, toate sub comanda lui Theissen. De-a lungul istoriei acestei întreceri, care se organizeaza din 1970, BMW a fost câstigatoare a clasamentului general de19 ori.Prin podiumul de la Nürburgring, BMW continua seria de rezultate bune din acest sezon. Dupa ce a câstigat cursele de 24 de ore de la Daytona (SUA) si Dubai (Emiratele Arabe Unite), a obtinut o dubla la categoria GT în cursa de 12 ore de la Sebring (SUA), precum si locul al treilea în clasa GTE a maratonului de la Le Mans (Franta), un alt rezultat remarcabil a fost izbutit pe circuitul din Nürburgring.DeclaratiiMario Theissen (director BMW Motorsport): „Înca o data, cursa de 24 de ore, desfasurata pe varianta Nordschleife de la Nürburgring, a fost una dramatica. Felicitari echipei conduse de Olaf Manthey. Au reusit din nou sa fie competitivi de-a lungul acestui weekend. Desfasurarea cursei a fost, în multe privinte, o reminiscenta a celei de anul trecut atunci când am învins noi. Marea diferenta a fost faptul ca am putut fi la acelasi nivel cu concurenta pe parcursul întregii distante a cursei – aceasta datorita dezvoltarii meticuloase continue a modelului BMW M3 GT. În ciuda unor probleme, am avut capacitatea de a reveni în frunte si sa luptam pentru victorie pâna la final. Felicitari si celui de-al doilea echipaj, care a revenit pâna pe locul al 16-lea, dupa ce retrogradasera la coada plutonului, dar, din pacate, cei trei au fost obligati sa abandoneze. Pentru mine personal, aceasta a fost ultima cursa ca director BMW Motorsport. Sunt fericit sa îmi iau adio cu un asa succes pentru echipa. Pentru mine, totul a început cu victoria de la Le Mans, în 1999 – acum plec dupa o noua clasare pe podium pe Nordschleife. Ambele competitii înseamna enorm pentru mine si ne-ar fi placut sa reusim cea de-a 20-a victorie pentru BMW. Dar incidentele de ieri (n.a. sâmbata) au fost insurmontabile.”Charly Lamm (Team Manager): „A fost o batalie apriga înca din primul tur. Am început foarte bine, dupa care, pentru o scurta perioada de timp, nu am mai functionat perfect, asa cum ne-am fi dorit. A fost momentul în care liderul s-a detasat, avans pe care nu am putut sa-l mai recuperam pâna la finalul cursei. Am luptat din rasputeri, dar astazi nu a fost posibil sa obtinem mai mult decât locul al doilea. Am fost capabili sa demonstram cât de puternic este BMW M3 GT, ca suntem o echipa cu adevarat de anduranta si cât de palpitant poate fi motorsportul.”Augusto Farfus (pilot BMW M3 GT #1): „Nordschleife este cel mai teribil circuit din lume. Când eram copil, visam sa ajung sa concurez aici. BMW mi-a oferit aceasta oportunitate de a-mi împlini dorinta. Acum sunt pe podium pentru al doilea an consecutiv, dupa succesul reusit anul trecut. Nivelul competitiei a devenit si mai mare comparativ cu 2010. Am avut impresia ca ce am avut aici a fost o cursa foarte lunga de turisme, extrem de intensa. Chiar daca nu am reusit sa repetam victoria de anul trecut, locul al doilea este un rezultat fantastic.”Jörg Müller (pilot BMW M3 GT #1): „Aceasta a fost cea mai dificila cursa de 24 de ore la care am participat vreodata pe varianta Nordschleife de la Nürburgring. Dupa etapele din VLN, stiam ca sunt aproximativ 20 de masini capabile sa lupte pentru victorie. În cele din urma, aceasta disputa s-a rezumat, pâna la final, la un duel între noi si Manthey Porsche. A fost distractiv, iar masina a functionat impecabil.”Uwe Alzen (pilot BMW M3 GT #1): „Sunt satisfacut de rezultat. A fost o batalie de zile mari, iar masina noastra a mers excelent. De aceasta data, cursa de 24 de ore a fost un sprint desfasurat pe parcursul unei zile întregi. Au fost multe accidente si toata lumea a mers la limita absoluta. Sunt fericit ca am reusit sa urcam pe podium înca o data. Desigur, mi-ar fi placut sa reusesc cea de-a treia victorie personala, dar chiar si locul al doilea este o recompensa frumoasa pe Nordschleife.”Pedro Lamy (pilot BMW M3 GT #1): „Acum pare ca penalizarea pe care am primit-o dupa accidentul pe care l-am avut în sectiunea Karussell a fost cea care a decis aceasta cursa. Totusi, nu am gasit alta solutie decât sa urc pista în directia gresita pentru a putea iesi din zona periculoasa. Dar acest lucru face parte din trecut deja. Locul al doilea este un rezultat foarte bun si am luptat din greu pentru el.”

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *