Crestere profitabila pentru divizia Trucks a Daimler

img
Home / Stiri si noutati auto / Crestere profitabila pentru divizia Trucks a Daimler

Crestere profitabila pentru divizia Trucks a DaimlerCrestere profitabila pentru divizia Trucks a Daimler – Rata rentabilitatii vânzarilor (RoS) planificata la 8 procente poate fi atinsa-    Andreas Renschler, membru al Consiliului de Administratie: “Marja de profit de opt la suta din vânzari este un obiectiv accesibil pentru Daimler Trucks, pe parcursul întregului ciclu de afaceri.” –    Cel mai mare producator de camioane din lume îsi mentine pozitia printr-o abordare strategica pe termen lung-    O crestere semnificativa în pietele triada, globalizare consecventa în pietele în dezvoltareStuttgart/Wörth – Trendul pozitiv din sectorul vehiculelor  comerciale, care s-a confruntat anul trecut cu un declin al mediei de vânzari în jur de 50 de procente, a fost confirmat în cifrele Daimler Trucks pentru al treilea trimestru al 2010. În comparatie cu rezultatele aceluiasi trimestru al anului trecut, vânzarile “Daimler Trucks” au crescut cu 44%, la 94.800 de unitati.Pâna la sfârsitul lunii septembrie a lui 2010, vânzarile totale ale Daimler Trucks crescusera cu treizeci si patru de procente, pâna la 249.000 de unitati, în comparatie cu vânzarile totale de 185.600 de unitati din aceeasi perioada a anului precedent.Daimler Trucks preconizeaza de asemenea o crestere a pietelor de camioane la nivel global pâna la sfârsitul anului. Aceasta implica o crestere de cinci procente a pietei europene, de zece pâna la cincisprezece procente în regiunea NAFTA, de 50% in Brazilia si între douazeci si treizeci de procente în Japonia.Andreas Renschler a explicat astazi în Wörth perspectivele Daimler Trucks si Daimler Buses în fata unei audiente compuse din analisti si investitori:” Previziunile indica faptul ca pietele globale pentru camioane de mare si mediu tonaj vor creste cu opt procente, pâna la 2.6 milioane de unitati în perioada dintre 2010 si 2013. În ceea ce priveste Daimler Trucks, se pare ca vom reusi în a creste vânzarile cu mai mult de patruzeci de procente, pâna la peste 500.000 de unitati în timpul aceleiasi perioade. Dat fiind acest orizont, rata rentabilitatii din vânzari de 8% este realizabil pentru Daimler Trucks pe tot parcursul ciclului de afaceri.”Renschler a atribuit aceasta dezvoltare pozitiva a afacerilor strategiei pe termen lung a programului Global Excellence. Evolutiile de afaceri din sectorul vehicule comerciale sunt caraterizate de cicluri pronuntate. Multumita strategiei pe termen lung si celor patru initiative, Daimler Trucks a reusit sa îsi mentina pozitia de cel mai mare producator de camioane, chiar si în timpul crizei economice.  Scopul primei initiative, Managementul Ciclurilor de Piata, este de a orienta Daimler Trucks conform naturii ciclice a afacerilor din acest sector si astfel, de a asigura o profitabilitate pe termen lung. Folosind instrumente precum capacitatile flexibile de productie s-a putut ajusta productia vehiculelor comerciale si motoarelor la evolutiile ciclice atât în timpul declinului cât si al actualei reveniri. Reschler a adaugat: „Previziunile pietei ne fundamenteaza optimismul si încrederea. Economia îsi revine si, odata cu aceasta, si cererea pentru vehicule comerciale. Este adevarat ca acestea variaza de la piata la piata, dar indicatorii generali sunt pozitivi la nivel global. Cu toate acestea, nu am depasit criza complet înca. Estimez ca în 2013 ne vom întoarce la nivelul cererii pe care am întâlnit-o în pietele triada în 2007 sau 2008.”Cea de-a doua initiativa, Excelenta Operationala, se concentreaza asupra optimizarii sistematice a tuturor proceselor, în special a bazei de costuri. Daimler Trucks America de Nord (DTNA) si Fuso din Japonia implementeaza programe de realiniere care vor conduce la economii de aproximativ 720 de milioane de Euro la DTNA si de circa 760 de milioane de Euro la Fuso, începând din 2011. Ambele programe evolueaza neasteptat de rapid. În calitatea sa de cel mai mare producator de vehicule comerciale, Daimler îsi intensifica de asemenea eforturile de a genera pe mai departe efecte ale sinergiei si economii de scara prin încorporarea de noi produse într-o strategie inteligenta în aceste regiuni. „O rata comuna de 70% pare a fi realista din perspectiva zilei de azi,” declara Renschler. „Aceasta include nu doar componente precum motorizarile, transmisiile si arborii, dar si arhitectura electrica si electronica a vehiculelor noastre.” Cea de-a treia initiativa implica patrunderea pe pietele existente si cu potential. Pentru pietele dezvoltate, prioritatea este de a oferi clientilor cel mai bun cost de exploatare (TCO). Pe lânga linia de vehicule, acest obiectiv se va atinge din ce în ce mai mult printr-o gama cuprinzatoare de servicii, inclusiv leasing full-service si managementul inteligent al flotei si costurilor pentru clienti (FleetBoard).  În ceea ce priveste pietele noi, accentul cade pe tarile BRIC si Next 11. Se estimeaza ca înmatricularile vehiculelor noi de mare si mediu tonaj vor creste în Rusia, India si China cu mai mult de 10% pe an între 2009 si 2020.  Daimler Trucks este bine pozitionata în tarile BRIC. Un joint venture în proportii egale cu Foton Motor a primit aprobarea guvernului chinez, iar Daimler India Commercial Vehicles construieste o uzina de productie a camioanelor în Chennai, India. Prototipurile camioanelor pentru piata Indiana sunt deja testate pe terenurile de experienta DCIV si vor fi lansate în India în 2012. În Rusia, doua joint venture-uri sunt administrate împreuna cu producatorul de camioane si liderul local de piata Kamaz, pentru productia si vânzarea camionului de mic tonaj Fuso Canter si a Mercedes-Benz Actros. Ambele vehicule sunt asamblate în uzina Kamaz din Chelny. La Mercedes-Benz do Brasil, 400 de milioane de Euro au fost investite pentru cresterea cu 15% a capacitatii uzinei SA£o Bernardo da Campo. Mai mult, compania pregateste uzina din Juiz de Flora pentru a produce vehicule comerciale, astfel încât ea sa poate începe asamblarea lui Mercedes-Benz Actros în 2011. Potrivit lui Renschler, implicarea Daimler Trucks în pietele emergente este parte din strategia sa de globalizare pe termen lung. ”In câtiva ani, când vom fi facut cunoscute doua marci locale în China si India si vom fi creat o capacitate aditionala de productie, Daimler Trucks va fi capabila sa patrunda pe segmentele de volum din aceste piete si va creste substiantial vânzarile acolo”, a spus Renschler. Asigurarea ca viitoarele generatii de produse ofera inovatii si chiar mai multa valoare pentru client este obiectivul strategic al celei de-a patra initiative a programului Global Excellence. Acest obiectiv este demonstrat de noi produse precum camionul de distributie pentru Europa Mercedes-Benz Atego BlueTec Hybrid si a camionului de mic tonaj Fuso Canter, care deja îndeplineste standardele japoneze pentru camioane de emisii si eficienta consumului de combustibil valabile din 2015. Un aspect important pentru Daimler Trucks sunt sistemele alternative de propulsive, prin care divizia îsi dovedeste întâietatea în dezvoltarea  sistemelor de propulsie hibride, pe gaz natural si pe baza de baterii de combustie.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *