SEAT devine din nou Campion Mondial de Turisme

img
Home / Stiri si noutati auto / SEAT devine din nou Campion Mondial de Turisme

 
 
 
 
• Succes extraordinar pentru marca spaniola, care a câstigat titlul la constructori si la piloti pentru al doilea an consecutiv.• Gabriele Tarquini, pilotul SEAT, noul Campion Mondial. Yvan Muller devine vice-campion.• SEAT Sport îsi atinge obiectivele dupa un sezon extrem de difícil.
Un succes absolut pentru SEAT în Campionatul Mondial de Turisme 2009. Echipa SEAT Sport si-a îndeplinit în totalitate obiectivele în cursa de la Macau, ultima din sezonul 2009, cucerind titlurile la Constructori si la Piloti pentru a doua oara consecutiv, precum si Trofeul Independentilor. SEAT si Gabriele Tarquini sunt noii campioni 2009, Yvan Muller terminând pe locul doi, în timp de Tom Coronel a câstigat titlul la Independenti –  toate acestea însemnând ca SEAT a fost capabil sa câstige cu doua masini diferite, León TDI si León WTCC, învingând BMW, Chevrolet si Lada în campionatul constructorilor.
SEAT, care si-a aparat anul acesta cele doua titluri câstigate în sezonul trecut, reuseste unul dintre cele mai mari succese pentru sportul spaniol în 2009, cu un final triumfal dupa un sezon foarte greu, marcat de dificultatile rezultate din numeroasele schimbari ale regulamentului în timpul sezonului, schimbari care au limitat posibilitatile León-ului TDI. Cu toate acestea, schimbarile survenite nu au împiedicat un triumf la final de sezon, multumita efortului si muncii în echipa si tuturor membrilor SEAT Sport.
Acest spirit a fost esential într-un week-end foarte complicat. Vineri, Gabriele Tarquini si Yvan Muller, campion si vice-campion, au terminat calificarile în spital dupa ce au suferit un accident care le-a lasat masinile serios deteriorate. Dupa eforturile mecanicilor de a avea masinile din nou în cursa, cei cinci piloti ai echipei au dezvoltat o strategie perfecta prin care si-au asigurat dubla victorie.
Prima cursa, cu un impecabil start al lui Tiago Monteiro, Jordi Gené si Gabriele Tarquini, a permis pilotilor SEAT sa preia controlul asupra situatiei din a doua, a treia si a patra pozitie, fara a risca victoria si înregistrând punctele de care aveau nevoie pentru a-si adjudeca primul dintre titluri. Tarquini a terminat a doua cursa înaintea lui Gené, cu Yvan Muller al cincilea si Monteiro al saselea. Acest rezultat prevedea deja, matematic, victoria finala a unuia dintre cei doi piloti SEAT.
A doua cursa a fost si mai tactica, cu Yvan Muller pe a treia pozitie, urmat de Monteiro si Gené, si cu Gabriele Tarquini ajungând pe locul sase. Gené a fost usor atins în timpul cursei, ceea ce i-a permis lui Tarquini sa treaca de el, lasând SEAT în formatie, pastrându-si pozitiile. Un accident în spatele plutonului a determinat aparitia steagului rosu cu doua tururi înainte de final, ceea ce a confirmat victoria SEAT si a lui Gabriele Tarquini.
În Trofeul Independentilor, Tom Coronel a câstigat prima cursa, fapt care i-a acordat deja, matematic vorbind, titlul. Este cel de-al doilea sau titlu cu SEAT la aceasta clasa.
Cu victoria sa, Gabriele Tarquini  devine al saptelea italian campion mondial din istorie, la 18 ani dupa Teo Fabi si precedat de Nino Farina, Alberto Ascari, Mauro Baldi, Roberto Ravaglia si Massimo Biasion. El a marcat, de asemenea, un record spectaculos, dat fiind faptul ca la cei 47 de ani ai sai este cel mai în vârsta campion din istoria motor-sportului, întrecându-l pe Juan Manuel Fangio.
Pentru marca spaniola, acesta este al cincilea titlu dupa cele cucerite în raliurile din 1996, 1997 si 1998 cu Ibiza Kit Car si cel din Campionatul Mondial de Turisme dobândit în 2008 cu León TDI WTCC.
Gabriele Tarquini: “Este uimitor sa iei titlul dupa o cariera sportiva atât de lunga. Am început week-end-ul cu ceva probleme, dar am fost capabil sa recuperez si munca extraordinara a mecanicilor mei a facut posibil sa iau startul în cursa care reprezenta unica oportunitate pe care nu o puteam rata. A fost un campionat foarte greu, foarte intens si pentru a castiga în lupta cu doi rivali care sunt atat de puternici ca Yvan Muller si Augusto Farfus, era esential sa obtin cât mai multe puncte în toate cursele.”
Jaime Puig, SEAT Sport Director: “Câstigarea a doua campionate, doi ani la rând este rasplata pentru un an fantastic si vreau sa multumesc întregii echipe pentru efortul sau, pentru capacitatea extraordinara de munca si solidaritate. Cursele de la Macau au aratat ca suntem o echipa în care fiecare munceste pentru toti. Dupa cele doua titluri cucerite anul trecut, am dorit sa luam macar unul în acest an si am reusit sa luam doua. A fost un rezultat extraordinar.”
 
 
 
 
 

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *