A cincea generatie de senzori de impact de la Bosch

img
Home / Stiri si noutati auto / A cincea generatie de senzori de impact de la Bosch

A cincea generatie de senzori de impact de la BoschA cincea generatie de senzori de impact SMA58x si SMA59x în carcasa SOIC14n Bosch a lansat noua generatie de senzori periferici de acceleratie integrati în autovehicule, pentru sistemele de protectie a pasagerilor – a cincea din 1996 si pâna în prezent. Functiile cheie ale noilor senzori digitali includ un interval extins de masurare, între ±120 de g si ±480 de g si posibilitatea comunicarii prin intermediul interfetei SPI sau PSI5-V1.3. Senzorii periferici sunt amplasati în autovehicul la extremitatile compartimentului motorului, în lateral sau în spate, acest lucru permitându-le sa recunoasca imediat o coliziune. Modelele din cea de-a cincea generatie asigura mai multe functii decât simpla înregistrare a impactului. În doar câteva milisecunde, senzorii transmit catre unitatea de comanda a airbag-urilor toate datele necesare pentru ca sistemul electronic sa stabileasca cu certitudine daca impactul este minor sau grav. Unitatea de comanda verifica acuratetea datelor primite de la senzori înainte de a decide care dintre elementele de siguranta ale autovehiculului trebuie sa fie activat (de exemplu, airbag-ul frontal, cortina sau lateral, dispozitivele de pretensionare ale centurilor de siguranta).Patru domenii de masurare, doi senzori, integrare simpla  În afara de domeniile de masurare, cei doi noi senzori sunt practic identici din punct de vedere al formei constructive. Senzorul SMA58x poate actiona de la ±120 de g la ±240 de g si este conceput pentru a fi integrat la nivelul senzorilor periferici, util în cazul impactului lateral. SMA59x, cu un interval de masurare de doua ori mai mare, este conceput special pentru coliziunile frontale. Ambii senzori masoara de-a lungul axei Y. Rezolutia de 10 biti a valorii masurate si valorile limita ale intervalului de masurare sunt utilizate pentru calcularea unei sensibilitati între 1 LSB/g si 4 LSB/g. Datorita interfetei de retea PSI5-V.1.3, senzorii pot fi integrati cu usurinta, cu conditia ca unitatea de comanda a airbag-urilor sa prezinte si ea o interfata pentru senzori periferici 5 (PSI5). Astfel, în cadrul magistralei pot functiona pâna la patru utilizatori, în paralel sau în serie. Pentru a se asigura ca magistrala de date continua sa functioneze corespunzator în astfel de conditii, noii senzori de acceleratie prezinta un pin IDATA, care este utilizat pentru selectarea filtrelor sau atenuatoarelor cu dimensiuni specifice nevoilor clientului. Circuitul este integrat în carcasa senzorilor periferici, alaturi de cipul senzorului.Inginerii Bosch au echipat senzorii SMA58x si SMA59x cu un sistem de control al deviatiei extrem de eficient. Acesta realizeaza automat reglajele lente si rapide ale deviatiei. În consecinta, senzorii sunt foarte rezistenti la perturbarile fizice, precum vibratiile sau fluctuatiile semnificative ale temperaturii ambiante. Sunt utilizate si doua filtre low-pass, cu frecventele de taiere de 213 Hz si 416 Hz, pentru a îmbunatati pregatirea semnalului.Informatii despre tehnologia MEMSÎnca de la început, Bosch a jucat un rol important în dezvoltarea tehnologiei MEMS (sisteme micro-electro-mecanice). Compania a fabricat peste doua miliarde de senzori MEMS din  1993 pâna în prezent. Volumele de productie au crescut în fiecare an. Numai în 2011, aproximativ o jumatate de miliard de senzori au iesit de pe linia de productie în Reutlingen, Bosch devenind astfel liderul mondial în domeniu. Portofoliul sau de produse cuprinde senzori de presiune, senzori de acceleratie, senzori de giratie si senzori inertiali, precum si microfoane si senzori de câmp magnetic MEMS pentru o multitudine de dispozitive electronice auto si de larg consum.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *