ADAC a premiat cu Ingerul Auriu doua autovehicule dotate cu tehnologia Bosch

img
Home / Stiri si noutati auto / ADAC a premiat cu Ingerul Auriu doua autovehicule dotate cu tehnologia Bosch

ADAC a premiat cu „Ingerul Auriu” doua autovehicule dotate cu tehnologia Bosch Doua autovehicule echipate cu inovatoarea tehnologie de injectie Bosch s-au numarat printre câstigatorii de anul acesta ai prestigioaselor premii „Îngerul Auriu”, decernate de organizatia germana ADAC. Modelul BMW 520d EfficientDynamics Edition BluePerformance, dotat cu un sistem common-rail Bosch, a fost desemnat câstigator la categoria „Autovehiculul viitorului”. De asemenea, motorul cu trei cilindri pe gaz natural montat pe modelul Volkswagen eco up! are la baza un sistem de injectie Bosch ce regleaza alimentarea atât cu gaz natural, cât si cu benzina. Modelul eco up! a fost desemnat „Cea mai buna inovatie” la categoria „Inovatie si Mediu Înconjurator”. Premiile „Îngerul Auriu”, ajunse la a noua editie, sunt decernate în fiecare an de catre Clubul Auto German (ADAC) si reprezinta una dintre cele mai prestigioase distinctii din industria auto, fiind extrem de râvnite atât în rândul producatorilor, cât si al furnizorilor de echipamente si piese auto. ADAC acorda premii în cadrul a cinci categorii: „Autovehicul”, „Inovatie si Mediu Înconjurator”, „Viitor”, „Calitate” si „Personalitate”.La drum cu autovehiculul ecologic pe GNCBosch a colaborat cu Volkswagen la implementarea tehnologiei de injectie din cadrul motorului cu trei cilindri si cilindree de 1,0 litri montat pe modelul Volkswagen eco up!. Bosch furnizeaza sistemul de gestionare a motorului, injectoarele pentru gaz natural si benzina, rampa de benzina si sistemul de sonda Lambda, precum si un senzor de presiune si de temperatura medie. Autovehiculul poate functiona fie cu benzina, fie cu gaz natural comprimat (GNC). Motorul sau dezvolta o putere de 50 kW (68 de cai putere) la o turatie de 6.200 rpm, generând un cuplu maxim de 90 Nm la 3.000 rpm. În „Noul ciclu european de conducere” (NEDC), modelul eco up! consuma doar 2,9 kg de gaz natural la 100 de kilometri, nivelul emisiilor de CO2 fiind de doar 79 de grame pe kilometru. Arderea gazului natural produce cu 25% mai putin CO2 decât în cazul benzinei, ceea ce face din GNC un carburant ecologic, iar amprenta de carbon a autovehiculului este si mai mica atunci când motorul functioneaza cu biogaz. Bosch a realizat deja alte concepte de reducere a cilindreei ce functioneaza în combinatie cu supraalimentarea pentru a îmbunatati eficacitatea si puterea motoarelor pe gaz natural.Conducere dinamica si uniforma datorita sistemului de injectie diesel BoschModelul BMW 520d EfficientDynamics Edition BluePerformance a primit, de asemenea, un premiu „Îngerul Auriu” la categoria „Autovehiculul viitorului”, acesta fiind echipat cu sistemul de injectie common-rail Bosch CRS2-18. Cu o presiune de injectie de 1.800 bar, sistemul îmbunatateste semnificativ dinamica de conducere a motorului diesel cu patru cilindri, reducând în acelasi timp vibratiile si nivelul de zgomot. În medie, acest motor consuma doar 4,5 litri la 100 de kilometri, dezvoltând o putere de 135 kW (184 de cai putere) în NEDC si având un nivel al emisiilor de CO2 de 119 grame pe kilometru. Asigurând acest consum deosebit de scazut, masurile luate la nivelul motorului sunt completate de jantele cu forma aerodinamica, pneurile cu rezistenta redusa la rulare, un raport de rotire a puntii spate adaptat si afisarea momentului optim de schimbare a treptei de viteza.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *