Abilitatea de a gestiona pneurile i-a adus visctoria lui Sebastian Vettel

img
Home / Stiri si noutati auto / Abilitatea de a gestiona pneurile i-a adus visctoria lui Sebastian Vettel

Abilitatea de a gestiona pneurile i-a adus visctoria lui Sebastian VettelIn Coreea de Sud, Sebastian Vettel a castigat a treia cursa consecutiva, dupa victoriile din Singapore si Japonia, ceea ce face ca lupta pentru titlul pilotilor sa fie extrem de stransa cu patru curse inaintea finalului de sezon. Vettel a plecat in cursa de pe pozitia a doua a grilei, cu pneurile Pirelli P Zero Rosu (supersoft), dupa care, in urma celor doua opriri la boxe, a terminat cursa cu pneurile P Zero Galben (soft).  Pilotul echipei Red Bull Racing s-a impus in fata colegului sau Mark Webber pe care l-a depasit inca de la start. In urma celei de-a patra victorii din acest sezon, Vettel a preluat conducerea in clasamentul pilotilor, iar Scuderia Ferrari a urcat pe locul secund in clasamentul constructorilor dupa ce Fernando Alonso si Felipe Massa au terminat cursa pe locurile trei, respectiv patru.Lewis Hamilton, pilotul echipei McLaren, a fost primul pilot de top care a intrat la boxe, in turul 13, pe un circuit pe care pneul dreapta-fata a fost cel mai solicitat. Tinand insa cont de gradul mic de uzura, ambele compozitii nominalizate de Pirelli si-au demonstrat rezistenta si performantele pe circuitul Yeongam. Doua tururi mai tarziu, liderul cursei, Sebastian Vettel, a oprit petru prima oara si a trecut pe Pirelli P Zero Galben la fel ca Hamilton. Sergio Perez a avut o strategie diferita. Pilotul de la Sauber a plecat cu pneuri soft, dupa care, in turul 18, a schimbat pe supersoft si apoi a terminat cursa, ultimele 22 de tururi, cu pneuri soft.Si Webber a incercat sa se foloseasca de strategie pentru a obtine un avantaj si a intrat de fiecare data mai repede la boxe decat colegul sau. Vettel a reusit insa sa-si pastreze pozitia si dupa ultima oprire in care schimbul de pneuri s-a facut in 2,9 secunde. Ultimul set de anvelope soft a tinut 20 de tururi, in timp ce Webber a mers cu aceeasi compozitie 23 de tururi. Australianul a stabilit si cel mai bun timp pe tur din cursa cu un tur inainte de final.Toti pilotii din top 10 au plecat cu pneuri supersoft, care s-au dovedit a fi cu 0,2 – 0,6 secunde mai rapide pe tur decat cele de compozitie soft. Jenson Button (McLaren) a plecat in cursa de pe pozitia a 11-a a grilei, cu pneuri soft, dar a iesit din lupta in urma unui incident petrecut la start. Perez, care a avut o strategie similara, a terminat cursa pe locul 11 dupa ce a oprit de doua ori la boxe.Hamilton a ales o strategie cu trei opriri la boxe si a terminat pe locul 10. Dupa oprirea din turul 42, pilotul echipei McLaren a parcurs ultimele tururi cu pneuri de compozitie supersoft. In schimb, Pastor Maldonado (Williams) a avut o strategie cu o singura oprire, a trecut de pe supersoft pe soft in turul 21, si a terminat pe locul 14. „In final am vazut ca majoritatea a ales o strategie cu doua opriri la boxe la fel ca si anul trecut cu toate ca pneurile de compozitie soft sunt mai moi decat cele folosite in sezonul 2011. S-a vazut insa si ca a fost posibila o singura oprire aici. Suntem foarte multumiti de performantele celor doua compozitii care nu au avut nicio problema in cursa. Felicitari celor de la Red Bull si lui Sebastian Vettel care acum a castigat mai multe curse decat oricare alt pilot in acest sezon, in special datorita abilitatilor sale de a-si gestiona pneurile. Aici in Coreea acest lucru l-a ajutat sa controleze cursa de la start la sosire si sa preia conducerea in clasamentul general pentru prima oara dupa Barcelona. Am vazut foarte multe dueluri interesante si o varietate mare de strategii, fiecare pilot incercand sa obtina un avantaj cat mai mare din acest punct de vedere. Tinand cont ca pneul dreapta-fata a fost cel mai solicitat, ultimele tururi ale cursei au fost cruciale, dar Vettel a gestionat situatia perfect”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *