Automobile Bavaria a expus cele mai noi modele BMW Motorrad
• Compania a deschis recent un nou showroom cu service pentru motocicletele BMW • „JJ” Polnaja s-a întâlnit cu admiratorii la standul Automobile Bavaria. Motocicleta sa, un BMW R 1150 GS Adventure Editie Limitata pe care a parcurs singur 44 de tari, a fost expusa pe toata perioada salonului. Automobile Bavaria, importatorul motocicletelor BMW în România, aduce publicului român cele mai noi modele lansate de producatorul german. Motocicletele expuse la salonul moto sunt disponibile spre comanda, urmând ca modelele BMW HP2 Sport, BMW F800 GS, BMW F 650 GS si BMW G450X sa fie livrate dupa lansarea mondiala. Toate modelele expuse sunt disponibile si în noul spatiul deschis pentru motocicletele BMW, amplasat în Pipera. Cu un showroom mai generos si service exclusiv moto, noua locatie ofera si posibilitatea cumpararii de accesorii si comandarea de piese de schimb. Termenul de livrare al pieselor de schimb pentru motociclete este de maxim 7 zile. La aceasta editie SMAEB, noile modele R 1200 GS si R 1200 GS Adventure s-au aflat printre atractiile standului BMW. Prezenta în stand a globetroterr-ului Jeffrey Ronny Polnaja, care a parcurs pâna acum 44 de tari singur pe un BMW R 1150 GS Adventure Editie Limitata, a atras si mai mult atentia asupra performatelor acestui model. Polnaya a fost prezent la standul Automobile Bavaria, discutând cu admiratorii. El va pleca din România pentru a strabate celalta jumatate de mapamond, în America de Nord, America de Sud si Australia. Turneul este prevazut a se încheia în anul 2011, prin revenirea în Indonezia. Spectaculoasa calatorie a început la Jakarta, capitala Indonesiei, pe 23 aprilie 2006, si a traversat Singapore, Malaezia, Thailanda, Cambodgia, Laos, Vietnam, China, Nepal, Bangladesh, India, Pakistan, Afganistan, Iran, EAU, Qatar, Oman, Arabia Saudita, Iordania, Liban, Egipt, Libia, Tunisia, Algeria, Maroc, ajungând apoi în Europa. Noile modele BMW Motorrad 2008 R1200 GS – de neoprit! Disponibil în România de la începutul acestui an Noua BMW R 1200 GS este unica. Aceasta masinarie de neoprit ofera pilotului libertate nelimitata. Fiind exterm de versatila atât pe drum cât si off-road, are posibilitatea sa va duca oriunde vreti sa ajungeti. Iar aspectul sau va întoarce capetele tuturor celor pe lânga care va trece. Pentru prima oara, BMW R 1200 GS este disponibila acum cu senzationala optiune de Enduro ESA – Electronic Suspension Adjustment / Ajustarea Electronica a Suspensiei. Noua BMW R 1200 GS – pentru ca chiar si cele mai independente sprite au nevoie de ceva pe care sa se bazeze. Puteti oricând sa va bazati pe R 1200 GS. Noul sau motor furnizeaza 105 cai putere (77 kW), pe o plaja de turatii mai mare decât oricând. Rezultatul este o combinatie unica dintre raspunsul instant si furnizarea de forta dinamica pentru maximum de placere la condus, oriunde veti merge. O mica schimbare poate face diferenta – dintre aproape bine si de neoprit. Acesta este motivul pentru care BMW Motorrad a reproiectat complet ghidonul lui R 1200 GS. Pentru a asigura ergonomie crescuta la manevrarea off-road atunci când pilotul este în picioare, acesta poate fi montat mult mai în fata decât de obicei. Desingul scaunului a fost si el îmbunatatit, iar protectia pentru mâni din doua sectiuni, extra-dura, este montata din standard. Noul BMW R 1200 GS este o masinarie de neoprit ce ofera pilotului sau libertate nelimitata. Este la fel de linistita pe asfalt si pe teren dur, încât singura restrictie la drumurile lungi este dorul de casa. Motocicleta are un tren de rulare upgradat, un aspect si mai impresionant si, pentru oprima oara, optiunea Enduro ESA. BMW R 1200 GS Adventure Disponibil în România de la începutul acestui an • stil de condus mai dinamic si tractiune îmbunatatita. • transmisie reproiectata si viteza întâi mai scurta (optional). • Utilizare si mai extinsa datorita sistemului optional Enduro ESA. • Accent mai mare pe design si pe caracteristicile off-road si de motocicleta care strabate lumea. • Echipamente speciale si accesorii personalizate conform standardelor BMW. Mai puternic si mai usor de folosit în off-road – motocicleta enduro care poate pleca în jurul lumii. Prin noul R 1200 GS Adventure, BMW Motorrad prezinta acum a treia versiune a motocicletei pentru globetrotteri si aventurieri. Modelul de baza revizuit a fost mereu caracterizat de o combinatie de manevrare sportiva, potrivit pentru touring si folosirea off-road. Dar Adventure cucereste atât inimile cât si mintile, prin performante si tractiune îmbunatatite, alaturi de calitatile off-road si un confort pentru calatoriile lungi chiar mai bine pus la punct. Toate aceste trasaturi unice combinate cu o gama extinsa de echipamente de serie fac din noul R 1200 GS Adventure o motocicleta potrivita pentru calatorii în jurul lumii, chiar din momentul în care iese pe usa fabricii. Comparativ cu predecesorul sau, R 1150 GS Adventure, noul model intra pe piata cu numeroase îmbunatatiri si beneficii aduse de noile dezvoltari tehnologice fata de prima versiune. Noul R 1200 GS Adventure, mai performant, depaseste motorul de 1170cm3 al modelului anterior, ce furniza o propulsie suficienta în orice conditii. Cu 105CP la 7.000 rpm, o viteza maxima a motorului de 8.000 rpm, si o mai mare plaja de viteze a motorului, ofera caracteristicile perfecte pentru un condus în siguranta, indiferent de conditii, conform cerintelor speciale pe care trebuie sa le îndeplineasca un enduro care pleaca în jurul lumii. Ca si versiunea de baza R 1200 GS, R 1200 GS Adventure se bazeaza pe o transmisie reproiectata în 6 viteze care, cu schimbari mai rapide, ofera tractiune si acceleratie îmbunatatite. În combinatie cu motorul reproiectat R 1200 GS Adventure este mult mai dinamica în jumatatea de sus a gamei de viteze a motorului, dar ofera mai multa tractiune la vitezele mai joase. BMW HP2 Sport – atletul fara compromis Disponibil din luna mai. Rezultatele extraordinare din competitii sunt legate fara discutie de motorul Boxer si, evident, pasul natural era construirea unei versiuni de top. Rezultatul este BMW HP2 Sport: acesta reprezinta tranformarea fara compromis a masinariei de curse de 24 de ore într-un vehicul pentru drum. 100% gene de motor racing, cu licenta pentru sosea. O masinarie sportiva exclusivista de la BMW Motorrad pentru cunoscatorii de motor racing si cei entuziasmati de motoarele în 2 cilindri, ce transforma experienta de curse în productie de serie cu forta si realism. Oferind o incredibila performanta de 133CP si 115Nm cu racire pe aer/ulei, BMW HP2 Sport furnizeaza performante unice pentru un Boxer de serie! Pentru motociclistii care adopta stilul sport, BMW HP2 Sport este mai mult decât un simplu motor, nu mai exista nimic dincolo de el: constuctia usoara consistenta, detaliile exclusiviste si materialele de top îi dau un statut absolut unic. Sectiunile autosustinute de carbon din fata si din spate, rotile forjate chiar si mai usoare si componentele filigranate reduc greutatea pe gol la o impresionanta valoare de 178 kg. Calitati de motor racing exclusiviste sunt disponibile pentru prima oara în productia de serie: sistemul ce permite cresterea vitezei fara decuplarea acceleratiei si deconectarea ambreajului sau capul de cilindru DOHC cu cele patru valve amplasate radial. O viteza maxima a motorului de 9500 rpm ofera o senzatie unica de Grand Prix! Fanii vitezei se pot bucura de libertate completa de înclinare, de vreme ce teava de esapament aerodinamica high-quality din otel a fost mutata sub motor si scaun si se termina printr-o toba de esapament interesanta amplasata sub sa. Toba de esapament mare ofera un inimitabil sunet Boxer este o bucurie sonora pentru raceri. Suspensia sport este compet ajustabila si încorporeaza componente Öhlins. Bordul 2D GP derivat din cursele Moto-GP ofera toate informatiile în cockpit. Sasiul, ergonomia si geometria vehiculului se personalizeaza individual, garantând manevrarea excelenta. Aceasta orientare spre personalitatea motociclistului este subliniata si de utilizarea carbonului: datorita consistentei acestui material, o parte din elemente sunt realizate aproape integral manual, facând din fiecare BMW HP2 Sport un specimen unic. Pe scurt: rafinamentul lui BMW HP2 Sport combina performanta de un nivel impresionant cu o prezenta vizuala exclusivista, pentru a oferi maximum de placere de a conduce, asa cum nu ati mai experimentat pe un Boxer pâna acum! F800 GS. F 650 GS – Off road si on road, dubla performanta Modelele pot fi comandate începând cu 15 martie. Cu doua noi modele enduro complet noi, F 800 GS si F 650 GS, BMW Motorrad nu îsi extinde doar gama de produse, ci aduce succesori demni de reputatia lui F 650 GS. Chiar si atunci când este parcat, senzationalul F 800 GS travel enduro indica ce este capabil sa realizeze off-road. Simpla sa prezenta da indicii despre placerea de a conduce pe orice suprafata de drum, cu plus de putere si durabilitate în calatoriile unde unde nici o sosea nu ajunge pâna la destinatie. Fratele mai mic al lui F 800 GS, F 650 GS, are si el un motor dublu cilindric paralel si este adresat celor care nu cauta atât de mult aventura. Cu scaunul lasat, este usor de controlat, furnizeaza destula putere combinata cu economie, fiind ideal pentru drumurile cotidiene. Nivele ridicate de stabilitate, alaturi de manvrarea facila sunt trasaturi ale ambelor modele GS. Amândoua ofera un sasiu sigur si motoare moderne impresionante, pentru o maxima placere de a conduce. Cilindrii paraleli vin de la seria F 800, dar dincolo de acesta noile modele enduro au fost complet reproiectate. Un cadru nou si o suspensie noua, alaturi de noile elemente de amortizare sunt puncte forte, care vor depasi asteptarile si celor mai pretentiosi piloti enduro. Noile modele GS nu sunt în elementul lor numai pe drumurile virajate, ci se comporta exceptional si off-road. F 800 GS combina caracteristicile de road si touring cu cele de off-road superior. De aceea, performantele de pe ambele terenuri sunt la un nivel neatins pâna acum în clasa lui. Noul F 650 GS difera de varinta sa de capacitate mai mare printr-un scaun amplasat mai jos, greutate redusa si un motor cu un pic mai putin puternic. Este ideal pentru cei începatori într-ale genului sau ca motocicleta buna la toate. Comparativ cu predecesorul sau într-un singur cilindru, noul F 650 GS este îmbunatatit în toate domeniile. În ciuda denumirii sale, care indica de obicei capacitatea, F 650 GS are acelasi motor de 800cc dublu cilindru ca si F 800 GS. Cu o putere usor redusa, (71 în loc de 85CP), accentul la F 650 GS se pune pe turatie mare la viteze scazute ale motorului, combinata cu economie excelenta, desi furnizeaza cu peste 20CP mai mult decât predecesorul sau. Pentru BMW Motorrad, eticheta de GS nu este un termen gol de continut. Acest fapt este demonstrat ideal de F 800 GS si continua o traditie îndelungata. Noul model nu ofera doar calitatile tipice ale unui travel enduro – aduce totodata calitati speciale pentru off-road. În timp ce motocicletele enduro de capacitate mare îsi ating uneori limitele din cauza greutatii si designului lor, noul F 800 GS nu face nici un compromis. “Pachetul” combina echilibrul, forta si greutatea, controlul precis al rotilor si ergonomie sofisticata. Rezultatul este rularea excelenta în off-road si performante ideale la drum lung. Greutatea foarte scazuta pe gol, de 178 kg contribuie major la proprietatile dinamice. Cu rezervorul plin, F 800 GS cântareste doar 207 kg. F 650 GS este cu 8 kg mai usor. Tehnic, este bazat pe versiunea sa mai mare, dar rotile si garda la sol mai joasa indica faptul ca aceasta prefera folosirea drumului. Puterea oferita este însa însemnata: 52kW / 71CP la 7, 000 min–1 si maximum 75Nm la 4,500 min–1. De asemenea, este disponibila o versiune de 25kW / 34CP pentru motociclistii începatori. BMW G450X – special pentru competitii Lansarea mondiala va avea loc în septembrie 2008. În ultimii 80 de ani, BMW Motorrad a scris de nenumarate ori istoria off-road-ului. Marca este acum mai implicata în sportul off-road mai mult decât oricând si va lansa în acest an un sport enduro fara compromis pentru clasa 450cc. Special proiectatul BMW G 450 X este un enduro sport pentru cele mai solicitante competitii din lume. Este o masinarie gata de cursa din momentul în care iese pe poarta fabricii. Motorul lui G 450 X beneficiaza de cel mai nou convertor catalitic pe injectie controlat de computer. Este omologat Euro III si deja îndeplineste actualele si viitoarele standarde de emisie pentru evenimentele sportive si vehiculele rutiere. Prin aceste masuri, BMW Motorrad face înca un pas înainte catre acceptarea generala a sporturilor enduro. Caracteristicile tehnice fara rival ale noului BMW G 450 X o transforma într-o forta ce contribuie la dezvoltarea tehnologiei pe segmentul sau. Introducerea durului enduro BMW G 650 Xchallenge a indicat deja directia: cadru si suspensie proiectate pentru tractiune offroad îmbunatatita, greutate scazuta, sasiu compact si motor dinamic. G 450 X merge mai departe, pentru ca BMW nu este multumit de caracteristicile de constructie existente în aceasta clasa. Solutii high-tech au fost aplicate la realizarea motorului si sasiului, pastrând traditia cross-country a BMW. Este o masinarie care va aduce marcii o latura fascinanta si exclusivista off-road. Conceptul BMW G 450 X se bazeaza pe a mentine masa concentrata cât de aproape posibil de centrul de gravitatie si realizarea unei configuratii a vehiculului care se adapteaza perfect la cerintele off-road. Proiectarea BMW G 450 X se concentreaza pe forma ergonomica si designul configuratiei active driving. De la cap la coada, motocicleta are silueta foarte zvelta, cu accent în zona unde sta pilotul, oferind maximum de libertate de miscare. G 450 X este prima motocicleta BMW enduro construita doar pentru un singur scop, competitiile sportive. BMW G 450 X cântareste cu 40 kg mai putin decât G 650 Xchallenge oferind însa aproape acelasi rezultat si este perfect construita pentru cerintele pilotilor de enduro. Fiind o motocicleta complet speciala, exceptionala din punct de vedere tehnic, BMW G 450 X este o masinarie sport cu toate componentele necesare pentru avizul MOT drept standard. Asta înseamna ca, fata de alte vehicule din clasa sa, este posibil sa treci cu BMW G 450 X de pe terenul de competitie direct pe drumurile publice.