BMW 330e, un hibrid cu personalitate
Seria a 3 a fost lansata de BMW in anul 1975. Dupa 40 de ani a aparut primul model hibrid al celei mai de succes game al acestui constructor.
Modelul BMW 330e este cu siguranta cel mai frumos model seria 3 produs pana acum. Pentru noul seria 3 aceasta este a sasea generatie. BMW 330e si-a pastrat look-ul sportiv desi are forme mai alungite decat varianta anterioara, iar aspectul agresiv al partii frontale ii mascheaza oarecum originea de hibrid. In ceea ce priveste constructia si design-ul din interior proiectantii nu au fost zgarciti atunci cand au ales calitatea materialelor si nici la realizarea finisajelor premium. Scaunele au suport lateral, sunt ajustabile electric si sunt dotate cu memorii. In ceea ce priveste spatiile de depozitare acestea se gasesc in usi si in consola centrala, iar portbagajul desi i-a fost redusa capacitatea pentru a putea incorpora bateria electrica, are 370 de litri ceea ce inseamna un spatiu suficient de mare pentru un hibrid.
Pentru sofer pozitia la volan ofera o vizibilitate foarte buna. Dotat cu un pilot automat adaptiv, acesta este foarte usor de setat, iar distanta pe care soferul doreste sa o pastreze se poate selecta cu usurinta cu ajutorul butoanelor de pe volan. Joystick-ul are 6 butoane in jurul lui cu care se pot controla functiile de baza precum radio, navigatie si multe altele. Printre dotarile cu care constructorii au inzestrat acest model se regasesc si cadrane de bord analogice care au un display integrat in partea de jos, unde ofera informatii ale computerului de bord, dar si notificari. Piesa de rezistenta a bordului este un display mare color care este controlat prin un joystick dotat cu un capac cu functie de touchpad.
BMW 330e este dotat cu un motor de 2 litri turbo pe benzina si 184 de cai putere si un propulsor electric de 88 cai putere care poate atinge 100km/ora in 6 secunde, dar si sa ruleze cu o viteza maxima de 220km/ora.
Rapiditatea hibridului 330e se datoreaza in cea mai mare parte motorului termic turbo care produce 290Nm si celui electric care la randul lui produce 250Nm rezultand astfel un total de 450Nm.
Desi aceste valori nu se cumuleaza pentru ca propulsoarele nu ating puterea maxima in acelasi timp, puterea transmisa rotilor din spate este foarte mare.
Pe langa modul clasic de conducere, modelul BMW 330e mai este echipat cu 3 alte variante de condus electric si anume: Auto eDrive, Max eDrive si Save Battery.
Concluzia la care am ajuns dupa incheierea test drive-ului cu acest hibrid este urmatoarea: consumul de combustibil mixt este redus, 2 litri la 100 km, acest model nu este doar o masina rapida, este combinatia perfecta urban – extraurban insa este accesibil doar pentru cine este dispus sa plateasca minim 44.000 tva inclus.