BMW Concept M5

img
Home / Stiri si noutati auto / BMW Concept M5

BMW Concept M5Timp de un sfert de secol, combinatia fascinanta între confortul oferit de un sedan premium din segmentul superior si comportamentul unei masini sport superperformanta a fost descrisa printr-un acronim inconfundabil – BMW M5. În 1984, odata cu aparitia primei generatii a acestui model, BMW M GmbH a pus bazele unei clase noi de automobile. BMW M5 a fost primul automobil care oferea performante ridicate – demne de lumea curselor – într-un sedan ce putea fi condus confortabil în traficul cotidian. Acest concept a evoluat într-o poveste de succes care se întinde de-a lungul a patru generatii ale modelului.BMW Concept M5, care va avea premiera publica în cadrul editiei 2011 a Salonului Auto de la Shanghai, anticipeaza cea de-a cincea generatie a acestui model emblematic.Sportivitatea superioara si estetica specifica modelelor M, reunite într-un format BMW Seria 5 Sedan, furnizeaza baza pentru experienta exclusivista de la volanul unui BMW M5. Cu fiecare generatie a modelului, evolutia facuta în dezvoltarea unui sedan premium din punct de vedere al confortului, sigurantei si calitatii interiorului a fost acompaniata de noi elemente care accentueaza inegalabilului „sentiment M”. Premiera mondiala BMW Concept M5 în cadrul Salonului Auto de la Shanghai ofera un semnal clar pentru continuarea acestei traditii. Bazat pe limbajul de design dezvoltat pentru BMW Seria 5 Sedan, acest prototip apropiat de productia de serie reflecta particularitatile de stil specifice unui automobil BMW M.Un nou motor V8 de înalta turatie, care dispune de tehnologia M TwinPower Turbo, garanteaza un nivel al puterii specific modelelor M. Obiectivul este ca propulsorul sa furnizeze o acceleratie spontana si precisa, constanta chiar si la sarcini ridicate, într-o dimensiune neegalata anterior. În acelasi timp, performantele si eficienta au fost sporite semnificativ  în comparatie cu motorul precedent. Numeroase inovatii privind transmisia si alte noutati au dus la o reducere a consumului de combustibil si a nivelului emisiilor cu peste 25 de procente. Noul motor, transmisia M cu dublu ambreiaj si sapte trepte si tehnologia Drivelogic, suspensia si directia specifice M, creeaza conditiile ideale pentru o experienta a condusului nemaiîntâlnita.Performantele definesc designul,  aerodinamica optimizeaza performanta.Înfatisarea sportiva pe care o are BMW Concept M5 exprima, în cel mai autentic mod, puterea superioara a motorului. Aspectul sportiv si elegant al versiunii BMW M5 Sedan a fost modificat special prin utilizarea limbajului de design specific modelelor M. Toate particularitatile de design sunt în strânsa legatura cu caracteristicile remarcabile de performanta ale automobilului cu patru locuri.Cele mai elocvente exemple sunt prizele de aer largi, care raspund cerintelor ridicate de racire a motorului, precum si aerodinamica optimizata gratie spoilerului discret amplasat pe capota portbagajului si difuzorului integrat în eleronul spate.Prezenta deosebita a masinii este subliniata de nuanta Chrome Shadow a caroseriei. Culoarea speciala amplifica contururile suprafetelor unei caroserii ce a fost modelata tridimensional.Ca si la BMW Seria 5 Sedan, liniile de contur ale capotei BMW Concept M5 converg spre grila radiatorului tipica BMW. De asemenea, pozitia verticala a grilei radiatorului, una mult extinsa, semnaleaza miscarea dinamica spre înainte. Farurile duble rotunde cu xenon, completate în partea superioara de o linie luminoasa de accent, creeaza imaginea unui automobil concentrat catre sosea.Eleronul frontal, al carui design a fost realizat exclusiv pentru BMW Concept M5, contribuie semnificativ la aparitia atletica a masinii, dar si la potentialul dinamic. Acesta prezinta trei prize de aer largi a caror dimensiune este impusa de cerintele de racire a motorului si a componentelor auxiliare. Fanta centrala corespunde latimii pe care o are grila BMW a radiatorului, liniile laterale de contur diverg una de cealalta în timp ce coboara. Tot acest design este un ecou al formei V dintre grila si faruri, ceea ce accentueaza latimea prizelor de aer.Comparativ cu cele doua laterale, priza de aer centrala iese mult în afara, iar conturul sau este usor curbat. Designul tridimensional si grila de culoare neagra, conturata puternic, cu design structura de fagure, subliniaza si mai mult caracterul puternic al automobilului. În partea inferioara a prizelor de aer exterioare se afla clapete de aerisire. Inspirate din lumea sporturilor cu motor, controlate dinamic, acestea optimizeaza aerodinamica modelului.Atunci când este privit din lateral, BMW Concept M5 ofera un indiciu clar asupra sportivitatii fara compromisuri, totul datorita pasajelor puternic modelate ale rotilor si liniilor dinamice cursive. Ampatamentul lung, habitaclul situat mult în spate si contururile de culoare neaga de la nivelul geamurilor laterale subliniaza silueta prelungita a acestui sedan. Aceasta aparitie este accentuata si mai mult prin coborârea caroseriei în stilul specific modelelor M. Pasajele rotilor, cu o alura atletica, sunt completate de jantele M din aliaj, cu design cu spite duble.Elementele de pe aripile fata, specifice M, au fost reinterpretate pentru BMW Concept M5. Acestea beneficiaza de contururi cromate si sunt divizate în plan orizontal de o bara cromata, care, pe lânga semnalizatoarele laterale, are încorporat si logo-ul M. Acestea reprezinta punctul de pornire al unei linii de delimitare, care traverseaza caroseria la nivelul mânerelor portierelor si se extinde pâna la stopuri.La spate, accentuarea latimii automobilului prin liniile orizontale dominante, dau nota sportivitatii modelului. Difuzorul sportiv are ca scop orientarea curentului de aer. Ca o particularitate a modelelor M, BMW Concept M5 este echipat cu un sistem de evacuare dublu cu tevi duble aflate de-o parte si de alta a difuzorului, mult spre exterior. De asemenea, spoilerul discret aflat pe capota portbagajului contribuie la optimizarea caracterului aerodinamic al automobilului. Acesta asigura un plus de forta de apasare la viteze ridicate pentru îmbunatatirea performantelor dinamice.Putere remarcabila, eficienta impresionanta: motor V8 cu M TwinPower Turbo.BMW Concept M5 ofera semnalul de intrare într-o noua dimensiune a dinamicii condusului sportiv. Sub capota prototipului se afla un nou motor V8, de mare turatie, care dispune de tehnologia M TwinPower Turbo. Noul propulsor asigura o noua dimensiune de dezvoltare liniara a puterii, o caracteristica specifica pentru automobilele BMW M. În plus, acest propulsor respecta pe deplin strategia EfficientDynamics: comparativ cu motorul celei de-a patra generatii BMW M5, propulsorul nou dezvoltat are un nivel al puterii maxime semnificativ mai mare si, în acelasi timp, consumul de combustibil si nivelul emisiilor a scazut cu cel putin 25 de procente. Cresterea puterii este completata si de un salt la fel de remarcabil în ceea ce priveste eficienta.Puterea motorului BMW Concept M5 este transferata catre puntea spate prin intermediul unei transmisii M, cu dublu ambreiaj si sapte trepte de viteza, cu Drivelogic. Aceasta cutie de viteze cu dublu ambreiaj, adaptata special pentru a face fata caracteristicilor de performanta ale noului motor V8, fascineaza prin schimbarea rapida, selectarea precisa a treptelor si gradul ridicat de eficienta pentru optimizarea suplimentara a consumului. Combinatia între noul motor si transmisia M Drivelogic este completata de functia Auto Start Stop. Atunci când automobilul opreste la intersectie sau în trafic, motorul performant este oprit temporar, manevra prin care se evita consumul inutil de combustibil la ralanti. Pentru continuarea calatoriei este suficienta eliberarea frânei si motorul V8 reporneste instantaneu.Inovatie specifica M pentru suspensieTehnologia suspensiei, dezvoltata special pentru fiecare model, este o componenta cruciala a conceptului unui automobil M. Aceasta este construita prin utilizarea unor informatii vaste provenite din lumea curselor, dupa care este reglata de-a lungul testelor intense desfasurate pe bucla Nordschleife de la Nürburgring. Componentele exclusive ale suspensiei M includ, printre altele, sisteme de suspensie, cinematica specifica a puntilor, precum si frâne extrem de eficiente si optimizate ca masa, care ramân performante chiar si la solicitari extreme. În plus, BMW Concept M5 dispune de o tehnologie inovatoare a diferentialului spate, de asemenea dezvoltata de BMW M GmbH.Diferentialul activ M optimizeaza stabilitatea automobilului prin utilizarea unei variatii bine definita a cuplului între rotile propulsoare de pe partea stânga si cea dreapta. Controlul activ al blocantului multidisc din interiorul diferentialului spate este unul rapid si precis. Acesta asigura prevenirea patinarii rotii chiar si pe suprafete alunecoase sau în cazul unor coeficienti de frecare diferiti între rotile de pe partea stânga si cele de pe partea dreapta, în virajele strânse sau la schimbarile bruste de directie. Tractiunea optimizata în acest fel faciliteaza cel mai ridicat nivel de stabilitate si de dinamica în timpul accelerarii la iesirea din viraje, chiar si în conditii extreme.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *