BMW Group a inregistrat date record pentru primul trimestru

img
Home / Stiri si noutati auto / BMW Group a inregistrat date record pentru primul trimestru

BMW Group a inregistrat date record pentru primul trimestruCele mai bune performante în primul trimestru din istoria companieiCrestere importanta si în RomâniaProfitul anterior exercitiului financiar a crescut la 2,13 miliarde de euroProfitul brut a urcat la 2,07 miliarde de euroEBIT pentru segmentul auto a ajuns la 1,87 miliarde de euroObiectivele pentru anul fiscal 2012 au fost reconfirmateÎnceputul anului fiscal a fost unul încununat de succes pentru BMW Group. „Am înregistrat cel mai bun prim trimestru – ca volum al vânzarilor, veniturilor si câstigurilor – din întreaga istorie a companiei BMW Group”, a declarat Norbert Reithofer, presedintele Consiliului Director al BMW AG, la München. Motivele principale ale acestor performante pozitive sunt cererea mare, la nivel global, pentru oferta atractiva a BMW Group, forta marcilor BMW, MINI si Rolls-Royce, precum si îmbunatatirile în ceea ce priveste eficienta.Veniturile din primul trimestru au urcat cu 14,1% la 18,293 miliarde de euro (Q1 2011: 16,037 miliarde €). Profitul înaintea exercitiului financiar (EBIT) a crescut cu 18,8%, la 2,132 miliarde de euro (Q1 2011: 1,795 miliarde €), în timp ce profitul brut (EBT) a înregistrat un salt de 21,8%, la 2,076 miliarde de euro (Q1 2011: 1,705 miliarde €). Profitul net al grupului a urcat cu 18,1% si a ajuns la 1,349 miliarde de euro (Q1 2011: 1,142 €).Marja EBIT pentru primul trimestru este de 11,6% pentru segmentul autoNumarul de automobile vândute de BMW Group pe parcursul primului trimestru din 2012 a crescut cu 11,2%, la 425.528 unitati (Q1 2011: 382.758 unitati), aceasta si pentru ca marcile BMW, MINI si Rolls-Royce au înregistrat noi niveluri maxime ale vânzarilor.Veniturile si câstigurile în segmentul auto au crescut si ele în consecinta: veniturile segmentului au crescut cu 12,4%, la 16,159 miliarde de euro (Q1 2011: 14,373 miliarde €). EBIT a urcat cu 10,0% la un nivel de 1,878 miliarde de euro (Q1 2011: 1,708 miliarde €), ceea ce a dus la o marja EBIT a sectorului auto de 11,6%. Profitul brut a crescut la 1,820 miliarde de euro (Q1 2011: 1,605 miliarde €; +13,4%). Aceste performante deosebite au permis segmentului auto sa genereze un flux de numerar de 1,635 miliarde de euro pe parcursul primului trimestru (Q1 2011: 1,624 miliarde €).Marca BMW a înregistrat, la nivel mondial, o crestere de 11,0% în primele trei luni ale anului, cu vânzari totale de 356.548 unitati (Q1 2011: 321.175 unitati). O crestere accentuata s-a înregistrat la noul BMW Seria 1, ale carui vânzari au crescut cu 20,2%, la 54.160 unitati (Q1 2011: 45.075 unitati). Noul BMW Seria 3 Sedan, care se afla pe piata de la lansarea din luna februarie, a avut parte de un start spectaculos, dupa ce vânzarile din primul trimestru au avut un salt de 13,6%. Numarul total de modele BMW Seria 3 ajunse la clienti în perioada ianuarie-martie 2012 a avut o crestere de 3,9%, la 91.189 unitati (Q1 2011: 87.762 unitati).Vânzarile noului BMW Seria 6 au totalizat 4.651 unitati (Q1 2011: 789 unitati). BMW Seria 6 Gran Coupé – primul coupé cu patru usi din istoria marcii – va deveni disponibil în iunie si va oferi un nou impuls. În primul trimestru, BMW Seria 7 a înregistrat un volum al vânzarilor de 17.786 unitati (Q1 2011: 14.817 unitati), o crestere de 20,0%.Diferitele modele ale gamei X au continuat sa aiba vânzari foarte bune. În primul trimestru, vânzarile BMW X1 au crescut cu 8,4% la 29.532 unitati (Q1 2011: 27.238 unitati). Noul BMW X3 a înregistrat un salt important, cu vânzari la nivel mondial care au urcat cu 55,3% la 35.248 unitati (Q1 2011: 22.693 unitati). BMW X5 îsi pastreaza pozitia de lider al segmentului datorita unei cresteri de 14,7% a vânzarilor, la 26.563 unitati (Q1 2011: 23.149 unitati). Vânzarile modelului BMW X6 în aceeasi perioada au urcat cu 13,7% la 11.048 unitati (Q1 2011: 9.715).Si marca MINI a înregistrat un nou record al volumului de vânzari, primul trimestru aducând o crestere de 12,1%, la 68.210 unitati (Q1 2011: 60.860 unitati). Lansarea noilor modele a oferit un impuls performantelor înregistrat de MINI în privinta vânzarilor; de exemplu, MINI Coupé a fost livrat catre 3.029 clienti în primele trei luni ale acestui an, în timp ce Roadster – care a fost lansat abia în martie 2012 – a ajuns deja la 980 de clienti pâna la finalul trimestrului. Vânzarile MINI Countryman au crescut puternic, cu 36,8%, la 22.001 unitati (Q1 2011: 16.078 unitati). Marca MINI continua sa genereze o valoare ridicata a combinatiei de produse vândute: în primul trimestru, 19,6% dintre clienti au optat pentru MINI One, 44,3% pentru MINI Cooper si 36,1% pentru MINI Cooper S.Povestea de succes a Rolls-Royce Motor Cars în cadrul segmentului de superlux continua cu cel mai bun prim trimestru din întreaga istorie a marcii, datorita celor 770 de unitati vândute (Q1 2011: 723 unitati; +6,5%). Rolls-Royce Phantom Series II a fost prezentat la Salonul Auto de la Geneva la începutul lunii martie si va fi lansat pe piata în cea de-a doua jumatate a acestui an.Volumul vânzarilor BMW Group a înregistrat cresteri în aproape toate regiunile mapamondului. Vânzarile din Europa au urcat cu 0,5%, la 201.063 unitati. Noi niveluri maxime ale vânzarilor au fost înregistrat si în America de Nord, dar si în Asia. Per total, 83.177 de automobile au fost livrate clientilor de pe continentul nord-american pe parcursul primelor trei luni ale anului, cu 16,7% mai multe decât în acelasi trimestru din 2011. Vânzarile în SUA au urcat cu 16,5%, la 75.931 unitati.BMW Group a continuat sa înregistreze o crestere masiva în Asia, unde s-au vândut 118.880 unitati (+31,9%) în intervalul ianuarie-martie 2012. Un total de 80.218 unitati (+36,6%) au fost vândute numai în China. În Japonia, numarul de automobile vândute a crescut cu 44,4%, la 13.994 unitati.BMW Group în RomâniaMarcile BMW si MINI au continuat trendul ascendent din ultima perioada. Cu 431 unitati livrate în primul trimestru, BMW a înregistrat o crestere de 36,8% si cel mai bun trimestru din ultimii patru ani. Pentru prima data în istoria marcii, BMW X1 urca pe prima pozitie în topul celor mai vândute modele, cu 80 de unitati, surclasând BMW X5 (75 unitati) si BMW Seria 5 (71 unitati). Si marca MINI continua trendul ascendent puternic. Cu cele 42 unitati livrate în primele 3 luni (+61,5% fata de Q1 2011) a stabilit cea mai buna performanta din ultimii 5 ani.Vânzari, venituri si câstiguri mai mari pentru segmentul motocicletelorSi în segmentul motocicletelor, volumul vânzarilor, al câstigurilor si al veniturilor din primul trimestru a fost mai mare decât cel de anul trecut. Veniturile segmentului au crescut cu 12,8%, la 448 milioane de euro (Q1 2011: 397 milioane €). EBIT a avut o crestere de 19,4%, la 37 milioane de euro (Q1 2011: 31 milioane €), iar profitul brut a urcat cu 23,3%, la 37 milioane de euro (Q1 2011: 30 milioane €). Volumul motocicletelor vândute în primele trei luni din 2012 a urcat cu 7,8%, ajungând la 27.015 unitati (Q1 2011: 25.049 unitati). Acesta a inclus 24.373 de motociclete ale marcii BMW (Q1 2011: 23.109 unitati; +5,5%), cele mai bune vânzari din primul trimestru în istoria companiei. Motocicletele Husqvarna au înregistrat vânzari mai mari cu 36,2%, la 2.642 unitati (Q1 2011: 1.940 unitati).Prim trimestru de succes pentru segmentul serviciilor financiareSectorul „Financial Services” a avut si el parte de un început de an foarte bun. Veniturile segmentului au totalizat 4,800 miliarde de euro (Q1 2011: 4,183 miliarde €), 14,8% mai mult decât primul trimestru al anului anterior. Profitul brut a avut un salt de 1,2%, la 434 milioane de euro (Q1 2011: 429 milioane €).Numarul contractelor de leasing si de finantare existente cu dealerii si cu clientii retail la finalul perioadei de raportare au crescut cu 12,8%, la 3.646.111 contracte. Acest nivel include 260.038 contracte ale ING Car Lease (ICL) Group, care a fost achizitionat în 2011. Numarul de contracte noi de finantare si leasing semnate în perioada ianuarie-martie, a crescut cu 10,5%, la 305.984 contracte, 22.367 dintre acestea fiind atribuite ICL Group. Domeniul leasingului a urcat cu 24,9%, iar finantarea prin credit cu 4,3%.A crescut si forta de muncaForta de munca a BMW Group a crescut în primele trei luni ale anului 2012. Numarul de angajati la nivel mondial a urcat cu 5,4%, la 101.260 oameni, la finalul perioadei de raportare (Q1 2011: 96.045). Unul dintre motive pentru aceasta crestere a fost achizitionarea ICL Group. În plus, lucratorii si inginerii talentati au continuat sa fie recrutati pentru a mentine ritmul cu cererea tot mai mare de automobile BMW Group, pentru a impulsiona inovatiile si pentru a pune accentul pe dezvoltarea noilor tehnologii.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *