BMW Group realizeaza balanta pozitiva pentru 2009

img
Home / Stiri si noutati auto / BMW Group realizeaza balanta pozitiva pentru 2009

BMW Group realizeaza balanta pozitiva pentru 2009
Profitul brut a urcat cu 17,7% la 413 milioane de euroPropunere pentru dividende neschimbate, de 0,30 euro per actiuneReithofer: Obiectiv pentru 2010 – crestere de volum profitabila
BMW Group a înregistrat balanta pozitiva pentru anul financiar 2009 asa cum era prevazut, în ciuda crizei economice si financiare care marcheaza în continuare lumea afacerilor. Profitul brut a crescut cu 17,7%, la un nivel de 413 milioane de euro (2008: 351 milioane de euro). Profitul net s-a situat la 210 milioane de euro (2008: 330 milioane de euro/ -36,4%), declin înregistrat din cauza ratei de impozitare mai mari. Veniturile au scazut moderat cu 4,7 procente, la 50,681 miliarde de euro (2008: 53,197 miliarde de euro). Pe baza propunerilor facute de Consiliul Director si de Consiliul de Supervizare, dividendele vor ramâne neschimbate fata de cele din anul anterior, la un nivel de 0,30 euro per actiune ordinara si 0,32 euro per actiune preferentiala.
„Am avut rezultate bune în 2009 în ciuda climatului dificil înregistrat pe piata mondiala. Masurile de gestiune a costurilor si de îmbunatatire a eficientei au avut un impact pozitiv, chiar daca efectele crizei economice si financiare care se manifesta la nivel mondial înca se mai resimt”, a declarat  Norbert Reithofer, presedintele Consiliului Director al BMW AG, marti la München. „Am propus plata unor dividende pentru 2009 în ciuda climatului economic dificil, ceea ce demonstreaza încrederea pe care o avem în reusita operationala si, de asemenea, ne dorim ca actionarii nostri sa contribuie la performantele companiei „, a continuat Reithofer.
Segmentul auto a înregistrat, pe trimestrul al patrulea, EBIT de 93 milioane de euro
Încasarile pentru segmentul auto au scazut în 2009 din cauza reculului înregistrat de vânzari pe fondul crizei economice la nivel mondial. Fara îndoiala, datorita unei piete auto mai stabile catre finalul anului, segmentul a fost capabil sa genereze, pentru trimestrul al patrulea, un profit anterior rezultatelor financiare (EBIT) de 93 milioane de euro. Pentru întregul an, segmentul a înregistrat EBIT negativ de 265 milioane de euro (2008: EBIT pozitiv de 690 milioane de euro) si o pierdere bruta de 588 milioane de euro (2008: profit brut de 318 milioane de euro). Veniturile au scazut la 43,737 miliarde de euro (2008: 48,782 miliarde de euro).
Per total, în 2009, BMW Group a vândut 1.286.310 automobile ale marcilor BMW, MINI si Rolls-Royce (2008: 1.435.876 unitati/ -10,4%). Aceasta performanta a permis BMW Group sa-si salte cota de piata în segmentul premium si, asa cum s-a anuntat anterior, sa-si pastreze locul de lider mondial în productia de automobile premium.
Un numar de 1.068.770 automobile BMW (2008: 1.202.239 unitati/ -11,1%) au fost vândute în 2009, ceea ce a situat marca BMW înca o data cu mult înaintea principalilor concurenti din segmentul premium. Cresteri notabile ale vânzarilor au fost înregistrate de BMW Seria 7 (52.680 unitati/ +35,7%), BMW X6 (41.667 unitati/ +56,8%) si BMW Z4 (22.761 unitati/ +26,4%). În Germania, atât BMW Seria 7 (7.439 unitati/ +74,8%), cât si BMW X5 (10.933 unitati/ -31,9%) sau BMW X6 (4.940 unitati/ +51,0%) au încheiat anul în postura de lideri de necontestat ai respectivelor clase. De la lansarea ce a avut loc la finalul lunii octombrie 2009 si pâna la sfârsitul anului, 8.499 unitati ale modelului BMW X1 si 3.052 unitati ale gamei BMW Seria 5 Gran Turismo au fost comercializate în lumea întreaga.
Marca MINI a vândut 216.538 unitati în 2009 (2008: 232.425 unitati/ -6,8%). Varitatea modelelor ramâne la un nivel ridicat: mai mult de jumatate dintre clientii marcii (53,6%) au optat pentru MINI Cooper, 26,2% au ales MINI Cooper S, iar 20,2% the MINI One.
Rolls-Royce a vândut 1.002 automobile (2008: 1.212 unitati/ -17,3%) de-a lungul anului, astfel ca a ramas lider de piata în segmentul ultralux. Noul Rolls-Royce Ghost a reusit un start bun, 167 automobile fiind livrate clientilor în luna decembrie 2009.
De-a lungul anului 2009, BMW Group a crescut considerabil în pietele emergente precum China (90.536 unitati/ +37,5%), Brazilia (6.398 unitati/ +118,8%) si India (3.619 unitati/ +24,4%), realizând noi recorduri în privinta vânzarilor în toate cele trei tari amintite. „Intentionam sa ne sporim vânzarile si în acest an în China, Brazilia si India”, a declarat Reithofer. În 2009, Germania a fost cea mai importanta piata singurala pentru companie, pentru marcile BMW si MINI, cu un total al vânzarilor de 258.012 unitati (2008: 284.786 unitati/ -9,4%). Cu un total de 33.517 automobile comercializate catre clienti, marca MINI a înregistrat cel mai de succes an în Germania dintoate timpurile. De asemenea, BMW Group intentioneaza sa-si sporeasca vânzarile si în 2010 pe piata germana, ceea ce va atrage de la sine un salt al cotei de piata în segmentul premium.
În SUA, BMW Group a vândut 241.727 automobile (2008: 303.190 unitati/ -20,3%) de-a lungul anului trecut. BMW, cu vânzari de 196.502 unitati, a ramas cea mai performanta marca premium europeana în SUA. Previziunile BMW Group pentru anul acesta prevad o crestere a volumului de automobile vândut pe piata americana.
EBIT de 19 milioane de euro pentru segmentul motocicletelor în 2009
Performantele privind încasarile diviziei de motociclete în 2009 au fost si ele afectate de conditiile economice dificile. EBIT a scazut la 19 milioane de euro (2008: 60 milioane de euro). Veniturile segmentului au totalizat 1,069 miliarde de euro (2008: 1,230 miliarde de euro). Cu 87.306 unitati (2008: 101.685 unitati/ -14,1%) vândute la nivel mondial, BMW Motorcycles a înregistrat o scadere moderata a volumului comercializat comparativ cu tendinata generala a pietei.
Crestere evidenta a încasarilor pentru segmentul Servicii Financiare
Încasarile segmentului Servicii Financiare a crescut considerabil în 2009 ca urmare a sarcinilor semnificative de anul trecut datorate costurilor suplimentare pentru valoarea reziduala si pentru riscul de creditare. EBIT a crescut la 355 milioane de euro (2008: EBIT negativ de 216 milioane de euro). Veniturile segmentului au totalizat 15,798 miliarde de euro (2008: 15,725 miliarde de euro). Cresterea ratei de pierdere a creditului la 0,84% (2008: 0,59%) a fost la un nivel asteptat.
Volumul contractelor cu clienti noi a scazut cu 15,8%, la 24,709 miliarde de euro. Proportia noilor automobile ale marcilor BMW si MINI ce au fost finantate de segmentul Servicii Financiare a crescut la 49,0%, un plus de 0,5 puncte procentuale comparativ cu anul anterior.
Forta de munca de aproximativ 96.000 de angajati la finalul anului 2009
Forta de munca a BMW Group a scazut de-a lungul anului trecut ca urmare a unei combinatii de factori – uzura naturala, contracte de munca part-time anterior pensionarii si acorduri de încheiere benevola a contractului de munca. Forta de munca a BMW a numarat 96.230 de angajati la finalul anului (31 decembrie 2008: 100.041 angajati/ -3,8%) la nivel mondial. Numarul stagiarilor a ramas la un nivel ridicat, mai exact 3.915 comparativ cu 4.102 cu un an înainte.
Optimism ponderat pentru BMW Group în 2010
Criza mondiala ce afecteaza mediul de afaceri din punct de vedere economic si financiar va continua sa aiba impact asupra industriei auto si în actualul an. Totusi, BMW Group va înregistra un salt de profit datorita noilor modele si redresarii treptate a economiei mondiale în 2010. „Privim anul acesta cu un optimism ponderat. Noile modele ne vor oferi un avant de-a lungul întregului an. Intentionam sa ramânem cel mai important producator mondial de automobile din segmentul premium si în 2010 si intentionam sa înregistram un salt al volumului vânzarilor de pâna la 10 procente, la un total de peste 1,3 milioane de automobile”, a adaugat Reithofer.
Una din cele mai importante dezvoltari de model în 2010 este noul BMW Seria 5 care va fi lansat la finalul lunii martie, ceea ce va oferi un nou impuls de la începutul trimestrului al doilea. Noile modele BMW X1 si BMW Seria 5 Gran Turismo – care au fost lansate cu succes la finalul anului 2009 – vor avea un impact pozitiv asupra performantelor vânzarilor din 2010. MINI Countryman va fi lansat pe piata în decursul acestui an.
 
 

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *