BMW M3 pregatit pentru debutul in Campionatul German de Turisme DTM 2012

img
Home / Stiri si noutati auto / BMW M3 pregatit pentru debutul in Campionatul German de Turisme DTM 2012

BMW M3 pregatit pentru debutul in Campionatul German de Turisme DTM in 2012La numai doua saptamâni dupa primele teste pe un circuit, BMW a prezentat oficial noul BMW M3 DTM Concept Car. Dr. Klaus Draeger, membru în Consiliul Director BMW AG si director pentru dezvoltare, si Jens Marquardt, director BMW Motorsport – functie preluata de la 1 iulie 2011 -, au dezvelit masina în cadrul unui eveniment ce a avut loc pe 15 septembrie la BMW Welt din München. Ca parte a evenimentului DTM ce s-a desfasurat pe Stadionul Olimpic din München, BMW M3 DTM Concept Car a fost expus la BMW Welt de-a lungul week-endului trecut, unde a putut fi vazut de vizitatori si de fanii sporturilor cu motor.Masina ofera o prima impresie cu privire la modul în care va arata BMW M3 DTM pregatit pentru sezonul 2012 al celui mai puternic campionat de turisme din lume. Automobilul în sine nu a fost singurul star al evenimentului de la BMW Welt: BMW Motorsport a dezvaluit si numele primilor doi piloti care au fost confirmati ca titulari în stagiunea viitoare din DTM, acolo unde vor apara culorile companiei – Andy Priaulx (Marea Britanie) si Augusto Farfus (Brazilia). În plus, au fost prezentati si primii parteneri BMW Motorsport pentru 2012.”Este placut sa vedem ca proiectul DTM pe care îl derulam începe sa prinda viteza”, a spus Dr. Draeger. „Anul viitor, BMW se întoarce în DTM dupa doua decenii. Vom avea ca adversari principalii nostri concurenti din segmentul premium si suntem nerabdatori pentru a face fata acestei provocari. Revenirea în DTM înseamna întoarcerea BMW la origini. În trecut am înregistrat un succes mare în cursele destinate masinilor de productie si sunt convins ca în 2012 vom continua povestea de succes. Toata lumea de la BMW Motorsport a lucrat din greu pentru a fi sigura ca vom avea un început de sezon în 2012 care sa fie încununat de succes.”Marquardt a adaugat: „Realizarea unui nou program de curse si derularea lui seamana un pic cu aranjarea unui puzzle. Aproape în fiecare zi se adauga noi piese si este necesar sa le asezam acolo unde trebuie pentru a finaliza tabloul întreg. BMW M3 DTM Concept Car este un moment important pe drumul nostru spre startul stagiunii 2012. Primele teste au fost absolvite cu succes pe circuitul de teste BMW de la Aschaim, iar acum vom începe programul de pregatire care este extins pe mai multe circuite. Piloti precum Andy Priaulx si Augusto Farfus sunt si ei implicati si vor face parte din structura noastra pentru 2012. Performantele lor impresionante în cursele destinate turismelor si modelelor GT îi fac sa fie alegerea ideala pentru DTM si suntem siguri ca-si vor pune amprenta si asupra acestui campionat. Evident ca este la fel de important sa avem si parteneri puternici alaturi de noi si avem posibilitatea de a-i prezenta pe câtiva dintre acestia în cadrul acestui eveniment. Elementele se aliniaza perfect, asa ca putem spune: pregatirile noastre pentru sezonul 2012 se deruleaza conforma planului”.Gene de curse: BMW M3 DTM.Când BMW va reveni în DTM la începutul sezonului viitor, se va consemna întoarcerea unei legende motorsport: între 1987 si 1992, BMW M3 a sarbatorit nu mai putin de 40 de victorii si peste 150 de clasari pe podium în etapele acestui campionat. BMW M3 DTM se bazeaza pe cea de-a patra generatie a celui mai sportiv automobil de productie oferit de BMW M. Cu începere din toamna anului trecut – atunci când Consiliul Director al BMW AG a anuntat revenirea companiei în DTM -, BMW Motorsport a dezvoltat versiunea masinii pentru Deutsche Tourenwagen Masters.Regulamentul DTM pentru sezonul 2012 stipuleaza ca toate masinile trebuie sa utilizeze un anumit numar de componente standard. Aceasta pentru a garanta ca nivelul costurilor de dezvoltare ramâne unul rezonabil si este situat mult mai jos decât în alte discipline de top ale motorsportului. Cu toate acestea, inginerii BMW Motorsport au reusit sa faca uz de resursele tehnologice pe care le detine BMW Group si sa aplice spiritul inovator pentru a crea un avantaj de performanta fata de concurenta în ceea ce priveste motorul si aerodinamica.Rezultatul acestei munci este o masina spectaculoasa care îi va încânta pe fanii DTM. Puternicul motor V8, echipat cu un restrictor de aer asa cum este prevazut în regulamentul tehnic, genereaza aproximativ 480 CP. Masina accelereaza de la 0 la 100 km/h în aproximativ trei secunde si atinge o viteza maxima de aproximativ 300 km/h.Piloti de succes proveniti din propria filiera.Priaulx si Farfus au fost confirmati ca primii piloti care vor evolua pe circuitele din DTM 2012 cu BMW M3 DTM si vor începe faza intensa de teste. Ambii piloti vin în DTM cu victorii si titluri impresionante trecute în palmaresul personal. Alaturi de BMW, Priaulx a câstigat titlul în sezonul 2004 din European Touring Car Championship (ETCC), dupa care au urmat trei ani în care a fost campionul mondial al turismelor, între 2005 si 2007. Pilotul provenit din Guernsey (Marea Britanie) si-a dovedit maiestria si în cursele destinate modelelor GT, prin victoria reusita în editia 2005 a cursei de 24 de ore de la Nürburgring (Germania) si locul întâi la clasa GT reusit în acest an în întrecerea de 12 ore de la Sebring (SUA).”DTM va reprezenta o provocare imensa pentru noi toti”, a spus Priaulx. „Împreuna cu BMW am reusit victorii în mai multe discipline diferite si la volanul unora dintre cele mai fantastice masini ale ultimilor ani. Sunt mai mult decât încrezator ca asa va fi cazul si în DTM. BMW M3 DTM arata fantastic. Cu greu îmi pot stapâni nerabdarea de a pilota aceasta masina, abia astept testeIe si vreau sa contribui la dezvoltare, iar în cele din urma sa fiu în cockpit la prima cursa DTM din 2012.”Si Farfus poate privi cu mândrie la cariera de succes pe care a avut-o alaturi de BMW. Acest lucru este dovedit de cele 15 victorii reusite în World Touring Car Championship (WTCC), triumful în cursa de 24 de ore de la Nürburgring în 2010 si alte întreceri câstigate cu modele de curse BMW. „Sunt încântat ca BMW mi-a oferit sansa de a concura în DTM”, a spus Farfus. „Mereu ai nevoie de asemenea provocari în viata. Acesta este si motivul pentru care abia astept sa debutez în campionat. Adversarii sunt teribili si au mai multa experienta în campionat, dar BMW Motorsport a lucrat fantastic pentru a fi siguri ca vom fi competitivi chiar din startul campaniei. Vrem sa învatam cât mai repede. Cine stie, poate vom reusit sa punem ceva probleme constructorilor consacrati în 2012.”Echipe puternice si parteneri de încredere.Trei echipe vor concura anul viitor în DTM pentru BMW: BMW Team Schnitzer, BMW Team RBM si BMW Team RMG. Repartizarea exacta a pilotilor pentru cele trei echipe va fi facuta într-un viitor apropiat. În prima instanta, cele trei echipe vor conlucra îndeaproape cu BMW Motorsport pentru a continua dezvoltarea modelului BMW M3 DTM.Primii parteneri ai BMW Motorsport în cadrul proiectului DTM au fost si ei confirmati. Brandul international de hoteluri Crowne Plaza Hotels & Resorts, parte a InterContinental Hotels Group (IHG), va continua cooperarea cu BMW ca partener premium. De asemenea, lista partenerilor premium este completata de Deutsche Post AG.”În dorinta de a reusit în DTM, partenerii puternici sunt foarte importanti, la fel cum sunt echipele, pilotii si masinile de top”, a spus Marquardt. „Chiar si în aceasta faza de început, BMW se afla în pozitia privilegiata de a-si fi asigurat o serie de sponsori si parteneri foarte respectati, care completeaza perfect imaginea marcii si se identifica în totalitate cu ambitiile noastre. Suntem încântati ca parteneri cu care am colaborat în timp au ales sa ramâna alaturi de noi. Pe de alta parte, este îmbucurator pentru noi ca alte companii de calibru au decis sa devina parteneri ai campaniei BMW în DTM si sa ni se alature în provocarea pe care o vom avea de trecut.”Janis Cannon, vicepresedinte Crowne Plaza pentru managementul global al marcii, a declarat: „Multi dintre pilotii BMW se aseamana cu clientii care se cazeaza zilnic în hotelurile noastre pretutindeni în lume, motiv pentru care consideram ca marca este una care se potriveste de minune cu valorile noastre. Parteneriatul nostru cu BMW este într-o continua dezvoltare si intra acum în cel de-al cincilea an. Dorim echipei BMW sa aiba parte de mult noroc pe circuite”.Ingo Bohlken, director executiv de marketing BRIEF Deutsche Post AG, a spus: „DTM a fost – timp de mai multi ani – competitia numarul 1 în motorsportul din Germania si a fascinat milioane de fani, atât la televizor, cât si pe circuite. Este un motiv suficient pentru ca Deutsche Post sa considere campionatul o platforma ideala de comunicare. La nivel mondial este cea mai populara competitie destinata turismelor, iar DTM reprezinta viteza, dinamica si spirit de echipa – toate atribute care disting Deutsche Post. Ne bucuram pentru revenirea BMW si asteptam multe curse interesante”.Castrol Edge va continua sa fie principalul partener tehnic pentru BMW Motorsport în DTM. „Efortul combinat pe care îl facem cu BMW în motorsport este o componenta importanta a parteneriatului nostru”, a declarat Martin Rasbach, director al parteneriatului BMW în cadrul Castrol Lubricants. „Cunostintele acumulate prin ducerea produselor la limita în motorsport a permis Castrol sa creeze lubrifianti de înalta performanta, care sunt utilizati de milioane de conducatori în traficul cotidian si care demonstreaza capacitatea de a crea încredere si valoare pe termen lung, prin tehnologia si experienta pe care le detinem în comun.”În plus, H&R, SONAX si ZF Sachs au devenit parteneri oficiali ai companiei din München, în timp ce Sympatex a fost prezentat ca furnizor oficial. Logo-urile companiilor vor fi vizibile pe toate masinile folosite de BMW Motorsport.Date tehnice BMW M3 DTM Concept Car.BMW M3 DTM Concept Car este o avanpremiera a sezonului 2012 din DTM. Aspectul masinii se va schimba considerabil pâna la prima cursa. Totusi, datele tehnice de baza ale celei mai noi masini de curse BMW M3 vor ramâne aceleasi. Iata, pe scurt, datele referitoare la BMW M3 DTM Concept Car.Lungime:4.775 mm (fara eleronul spate)Latime:1.950 mmÎnaltime:aproximativ 1.200 mm (în functie de reglaj)Sasiu/caroserie:Monococa CFRP cu structura roll bar de otelTransmisie:Cutie de viteze secventiala, cu sase trepteTip de motor:Motor cu opt cilindri dispusi în VCapacitate:4.000 cmcPutere maxima:aproximativ 480 CP (cu restrictor de aer conform regulamentului)Date si cifre despre BMW în DTM.BMW a concurat în DTM între 1984 si 1992.Titluri:Volker Strycek (BMW 635 CSi), 1984Eric van de Poele (BMW M3), 1987Roberto Ravaglia (BMW M3), 1989Wins:49Prima victorie:11 martie 1984, Zolder (Belgia)Harald Grohs (BMW 635 CSi)Ultima victorie:11 octombrie 1992, Hockenheim (Germania)Roberto Ravaglia (BMW M3 Sport Evolution)Pole position:30Cel mai rapid tur de circuit:64Cele mai de succes masini BMW:BMW M3 (40 victorii/151 clasari pe podium)BMW 635 CSi (6/23)BMW 323i (3/8)Cei mai de succes piloti BMW:Johnny Cecotto (10 victorii)Steve Soper (10)Harald Grohs (7)Roberto Ravaglia (6)Winfried Vogt (3)Joachim Winkelhock (3)

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *