BMW Team RLL se impune in cursa de 12 ore de la Sebring

img
Home / Stiri si noutati auto / BMW Team RLL se impune in cursa de 12 ore de la Sebring

BMW Team RLL se impune in cursa de 12 ore de la SebringBMW Team RLL se impune în cursa de 12 ore de la Sebring, la categoria GT, pentru al doilea an consecutivBMW Team RLL a avut un start excelent în sezonul 2012 din American Le Mans Series. La cea de-a 60-a editie a cursei de 12 ore de la Sebring (SUA), modelul BMW M3 GT #56 a obtinut victoria la categoria GT dupa ce a parcurs 307 tururi pe „Sebring International Raceway” si dupa un final dramatic al întrecerii. Pe parcursul unui maraton palpitant, Dirk Müller (Germania), Joey Hand (SUA) si Jonathan Summerton (SUA) au fost cei care au ocupat cockpitul masinii.Anul trecut, Müller si Hand (alaturi de Andy Priaulx) au trecut linia de sosire în calitate de învingatori ai etapei de deschidere a sezonului, tot cu un model BMW M3 GT. Cei doi urmau sa aiba o prestatie excelenta pe decursul întregului sezon 2011 si aveau sa adjudece toate titlurile – pentru piloti, constructori si echipe. BMW Team RLL, cu celebrul entertainer David Letterman ca proprietar,  ajungea la al doilea an consecutiv de dominatie ALMS.Cea de-a doua masina BMW M3 GT, # 155, a fost pilotata de Jörg Müller (Germania), Bill Auberlen (SUA) si Uwe Alzen (Germania). Cei trei au încheiat cursa, al carei platou de concurs a reunit masini înscrise în categoria GT din ALMS si la clasa GTE din Campionatul Mondial de Anduranta (WEC), pe locul al cincilea si au obtinut punctele aferente pozitiei a patra în ALMS, categoria GT.Summerton a avut parte de un debut perfect în cursele destinate masinilor sport, reusind sa urce pe cea mai înalta treapta a podiumului. Datorita acestei victorii, numarul succeselor reusite pe Sebring ale unui BMW M3 la categoria GT a urcat la patru: 1997, 1998, 2011 si 2012. În clasamentul general, BMW a obtinut primul loc în 1975, cu BMW 3.0 CSL, precum si cu prototipul BMW V12 LMR în 1999. Aceasta victorie istorica, la cea de-a 60-a editie a cursei, reprezinta cadoul perfect pentru BMW M care, în 2012, aniverseaza 40 de ani de la înfiintare.Comparativ cu multi dintre concurenti, pilotii BMW au reusit sa se fereasca de orice problema în prima jumatate a cursei. Masinile BMW M3 GT le-au permis sa înregistreze timpi constanti pe turul de circuit, astfel ca s-au mentinut în grupul celor din frunte. Pe masura ce întrecerea a intrat în a doua jumatate, un duel captivant între BMW Team RLL si cele doua Chevrolet Corvette au tinut fanii cu rasuflarea taiata, cele patru masini fiind separate de câteva secunde timp de mai mult ore. Cele 11 neutralizari ale cursei au pastrat compact plutonul categoriei GT pâna în partea finala a competitiei. Pilotii BMW au reusit sa-si asigure cea de-a doua victorie consecutiva la Sebring abia în ultimele momente ale întrecerii. Atât Hand, cât si Jörg Müller au fost victime ale unor acrosaje în ultimele minute ale cursei. În timp ce Hand a reusit sa-si pastreze pozitia de lider în ciuda unei masini avariate serios, Jörg Müller a pierdut locul al treilea în clasamentul ALMS.Etapa a doua din American Le Mans Series 2012 va avea loc la Long Beach (SUA), pe 14 aprilie.Jens Marquardt (director BMW Motorsport):”Este o victorie extrem de emotionanta pentru noi. Nu am avut parte de o cursa usoara, ci una în care ne-am confruntat cu câteva probleme. Totusi, echipa si-a respectat planul si a trecut cu bine peste momentele delicate. Cu totii au lucrat fantastic, pilotii au dat totul pâna la finalul ultimului tur. În special disputa cu cele doua Corvette a oferit suspans maxim timp de mai multe ore. Aceste dispute sunt cele care fac ALMS atât de special. A fost o cursa deosebita, din prima pâna la ultima ora. Echipa noastra poate fi mândra de aceasta victorie.”Bobby Rahal (Team Principal):”Astazi, misiunea noastra a fost departe de a fi una usoara. A trebuit sa trecem peste câteva probleme si sa efectuam opririle la standuri în afara programului prestabilit. Din fericire, neutralizarile ne-au salvat de câteva ori. Trebuie sa acord mult credit celor de la Dunlop. Pe un set de pneuri am rulat mult mai mult decât am facut-o vreodata. Aceasta victorie este una deosebita. Pilotii nostri au format o combinatie excelenta si au meritat acest rezultat la începutul campaniei 2012. Întreaga munca depusa de BMW Motorsport si de echipa noastra de-a lungul intersezonului a dat rezultate.”Dirk Müller (BMW M3 GT #56):”Este incredibil! Este greu de crezut ca am reusit sa repetam victoria de anul trecut. Chiar daca ne-am confruntat cu câteva probleme mici de-a lungul cursei, ne-am pastrat calmul si am continuat în acelasi ritm. În special în cea de-a doua prezenta a mea în cockpit, masina a parut precum o racheta – si am reusit sa câstig câteva locuri. Am adunat destule curse, dar rareori m-am simtit atât de confortabil în masina precum am facut-o astazi.”Joey Hand (BMW M3 GT #56):”Dupa o ultima perioada foarte lunga pe care am petrecut-o în cockpit, tot ce pot spune este: înca o data, am dat maximum posibil. Acum ma simt foarte obosit, dar – evident – foarte fericit. Ma doare piciorul stâng de la frânat. Pneurile aveau din ce în ce mai putina aderenta, dar stiam ca le pot folosi pâna la final. Nu am avut performanta suprema, dar constanta noastra si opririle excelente la standuri au reprezentat punctele noastre forte în 2011. La fel a fost si acum – asa ca avem toate motivele sa sarbatorim.”Jonathan Summerton (BMW M3 GT #56):”Daca cineva mi-ar fi spus ca voi fi capabil sa sarbatoresc victoria alaturi de coechipieri dupa prima mea cursa cu BMW M3 GT, nu l-as fi crezut. BMW Team RLL stie totul despre acest loc. Echipa stie ce sa faca în orice situatie. Acelasi lucru este valabil pentru Joey si Dirk. Nu as fi putut cere coechipieri mai buni. M-au facut sa ma simt confortabil din primul moment si m-au sustinut continuu. Sa fiu alaturi de echipa pentru aceasta cursa este cel mai bun lucru care mi se putea întâmpla.”Jörg Müller (BMW M3 GT #155):”Dupa 2001, aceasta a fost prima mea participare la cursa de 12 ore de la Sebring. Cursa a fost dificila, cu un pluton extrem de compact. Masina a fost foarte buna de-a lungul întregului week-end si am savurat la maximum intervalul lung petrecut pe timp de noapte. Pâna aproape de finalul cursei, vizam o clasare pe podium, dar am fost lovit si am retrogradat în clasament. Sunt dezamagit, pentru ca puteam încheia mai bine.”Bill Auberlen (BMW M3 GT #155):”Înainte de prima cursa a sezonului, niciodata nu stii exact unde te afli. Chiar si dupa primele ore ale cursei, acest lucru nu era clar. Apoi, situatia s-a transformat într-o batalie în doi, între masinile Corvette si noi. A fost foarte distractiv. Concurez aici de 25 de ani si fiecare participare la Sebring este ceva special.”Uwe Alzen (BMW M3 GT #155):”Aceasta a fost o cursa foarte dificila, iar circuitul este unul extrem de provocator. Totusi, acest lucru a fost valabil pentru toti pilotii. A fost dificil sa depasesti, iar traficul a fost intens, dar ritmul nostru a fost excelent. Am reusit sa ne descurcam foarte bine. Acest rezultat este o recompensa meritata pentru munca depusa de întreaga echipa de-a lungul ultimilor saptamâni si luni. A fost placut sa concurez din nou aici, dupa toti acesti ani.”

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *