BMW i – asa arata viitorul
BMW i – asa arata viitorulBMW i înseamna dezvoltarea unor automobile si a unor servicii de mobilitate de avangarda, a unui design care defineste un nou sub-brand. BMW i marcheaza o noua întelegere a conceptului premium, puternic marcata de ideea de dezvoltare durabila. Prin aceasta noua abordare, BMW Group redefineste întelegerea mobilitatii personale cu prototipuri de automobile proiectate înca de la început pentru propulsia electrica. Prin BMW este abordat un nou grup tinta si marca îsi accentueaza pozitia de leader în ceea ce priveste dezvoltarea durabila si dezvoltarea de tehnologii de avangarda.”Solutiile de mobilitate ale marcii BMW i care sa fie durabile si orientate spre un anumit scop, marcheaza începutul unei noi ere în ceea ce priveste mobilitatea individuala în industria auto.” (Ian Robertson, membru al Consiliului Director BMW AG, responsabil pentru marketing si vânzari)project i – începutul programului BMW i.Gama sub-brand-ului BMW i cuprinde automobile si servicii dezvoltate cu începere din 2007 ca parte a „project i”, un grup de lucru BMW Group conceput sa exploreze solutiile de mobilitate sustenabila. De la început, intentia acestei initiative a fost sa genereze un transfer de experienta atât în companie, ca ansamblu, cât si în proiectele viitoare de automobile speciale. Obiectivul major al „project i” este sa pastreze, si în viitor, pozitia de lider pe care BMW Group o detine în furnizarea de produse si servicii premium pentru mobilitatea individuala. Pentru a-si îndeplini misiunea, au fost urmarite toate aspectele din ciclul de viata al unui automobil. În final, nu doar produsele viitorului ar trebui sa fie sustenabile; fiecare proces legat de piese, fiecare tehnologie si fiecare furnizor trebuie sa contribuie la acest aspect.Ca parte a „project i”, BMW Group are un program amplu de teste cu automobile . Testele, aflate în derulare în SUA si Europa cu o flota de peste 600 automobile MINI E, au permis identificarea principalelor caracteristici pe care trebuie sa le îndeplineasca un automobile electric de serie. La acestea se va adauga o flota de test de peste 1.000 de automobileBMW ActiveE – pregatita pentru lansare în SUA, Europa si China la finalul anului 2011.Informatiile acumulate vor contribui la largirea bazei de cunostinte referitor la exploatarea masinilor electrice si la aflarea mai multor detalii despre dorintele si nevoile clientilor. Informatiile de la clientii care testeaza MINI E si BMW ActiveE vor fi concentrate direct în dezvoltarea productiei de serie a modelelor BMW i.Doua concepte speciale de automobile.Acum, sub-brand-ul BMW i este pregatita sa se afirme cu doua noi modele. Primul este BMW i3 Concept, comunicat initial sub denumirea de Megacity Vehicle. Prima masina electrica din productia de serie a BMW Group pune accentul pe provocarile mobilitatii viitorului în zonele urbane si, în calitate de primul automobil electric din segmentul premium, reinventeaza atributele emblematice BMW pentru viitor.Al doilea model prezentat este BMW i8 Concept, o masina sport de o versatilitate fara precedent – cu spatiu interior de patru locuri, performante dinamice remarcabile si eficienta de neegalat. Bazat pe prototipul BMW Vision EfficientDynamics, solutia sa unica – hibrid plug-in – reuneste un motor cu ardere interna si un sistem de transmisie electrica pentru a crea o experienta extraordinara a condusului completata de un nivel deosebit de redus al consumului de combustibil si al emisiilor.BMW i3 Concept – dinamic, compact, fara emisii.BMW i3 Concept este un automobil durabil fara compromisuri, conceput pentru aglomerarile urbane.”Acest concept auto utilizeaza o noua arhitectura care scoate în evidenta toate posibilitatile si întregul potential pe care le detine solutia de propulsie electrica. Este o premiera mondiala pentru segmentul premium – primul automobil electric.” (Andreas Feist, director al proiectului de automobil BMW i3)Piesa centrala a designului este arhitectura inovatoare LifeDrive care are la baza folosirea materialelor de avangarda precum fibra de carbon si separarea automobilului în doua componente complet distincte – sasiul (Drive) si habitaclu (Life). Utilizarea inovatoare a materialelor si designului ultra-usor inteligent permite ca i3 Concept sa parcurga distante lungi cu o singura alimentare si sa ofere o siguranta deosebita în cazul unei coliziuni, dar asigura si o dinamica excelenta a automobilului. Amplasarea acumulatorului în modulul Drive ofera automobilului un centru de greutate extrem de jos si o distributie optima a maselor. Motorul electric, dispus pe puntea spate, genereaza o putere de 125 kW/170 CP si un cuplu impresionant de 250 Nm înca de la demaraj – si o raza de bracare redusa se combina pentru a furniza o placere a condusului remarcabila. BMW i3 Concept accelereaza de la 0 la 60 km/h în mai putin de patru secunde si de la stationare la 100 km/h în sub opt secunde.Modulul Life invoca un sentiment de spatiu în interiorul automobilului mai generos decât ofera chiar si cele mai noi masini decapotabile. Materialele selectionate ofera habitaclului deschis si aerisit un caracter asemanator cu cel al unei lounge. Utilizarea materialelor sustenabile este o alta caracteristica definitorie a interiorului, accentuând ideea de dezvoltare durabila. Elementele de pe panoul de instrumente si de pe panourile usilor sunt realizate din fibre naturale, iar pielea speciala de pe scaune creeaza o ambianta în stilul lounge.Cu componentele transmisiei localizate în modulul Drive, tunelul central care traverseaza compartimentul pasagerilor nu mai exista. Aceasta permite pentru fiecare rând de scaune o suprafata continua pentru sezut, ceea ce permite un acces facil prin intermediul usilor din fata si înseamna ca automobilul poate fi parcat foarte aproape de un obstacol, de exemplu un zid. Datorita celor patru locuri, usilor cu deschidere larga în sens opus, portbagajului cu o capacitate de aproape 200 de litri si unui compartiment functional suplimentar în partea din fata, BMW i3 Concept este echipat pentru cerintele utilizarii cotidiene.Motorul electric dezvoltat de BMW si designul ultra-usor optimizat al arhitecturii LifeDrive nu sunt singurii factori care asigura un nivel ridicat de eficienta si autonomie. Abilitatea automobilului de a recupera energia în timp ce se deplaseaza si functiile speciale de extindere a autonomiei, cum ar fi modul ECO PRO, contribuie si ele la marirea distantei parcurse.Cu modul ECO PRO activat, toate functiile automobilului opereaza cu eficienta maxima. De exemplu, controlul acceleratiei este ajustat pentru a limita puterea utilizata la fiecare apasare, iar functiile pentru controlul climei utilizeaza minimum de energie. Adaugate la acestea, aerodinamica sofisticata si jantele subtiri, cu rezistenta redusa la ruliu, minimizeaza forta de rezistenta la înaintare a automobilului si maximizeaza autonomia.Functiile inovatoare de conectivitate BMW i3 Concept au o contributie importanta pentru o utilizare mai facila a automobilului. Functiile de comanda de la distanta, accesibile printr-un terminal smartphone, permit proprietarilor sa-si gaseasca masina, sa marcheze pozitia statiilor de realimentare, permit programarea încarcarii acumulatorului dupa un anumit orar si furnizeaza informatii despre statusul automobilului. BMW i8 ConceptBMW i8 Concept întruchipeaza transformarea în realitate a viziunii unei masini sport contemporana si sustenabila. Conceptul inovator hibrid plug-in combina sistemul modificat de transmisie electrica de la BMW i3 Concept (acum montat pe puntea fata) cu un motor cu combustie cu trei cilindri, foarte performant, care dezvolta o putere de 164 kW (220 CP)/300 Nm transferata puntii spate. Motorul electric de la BMW i8 Concept poate propulsa singur automobilul.Accelerarea de la 0 la 100 km/h în mai putin de cinci secunde combinata cu un consum de combustibil – în ciclul de testare EU – situat la mai putin de trei litri per 100 kilometri si un consum mediu mixt situat între 5,0 si 7,0 litri per 100 kilometri – chiar si cu un condus mai sportiv – sunt date care în momentul actual nu pot fi atinse de niciun automobil cu motor cu combustie si cu performante comparabile. Datorita acumulatorului litiu-ion de mare capacitate, care poate fi încarcat de la o sursa de energie conventionala, BMW i8 Concept poate parcurge pâna la 35 de kilometri numai cu propulsie electrica. Astfel, o mare parte din calatoriile scurte de zi cu zi pot fi parcurse cu emisii zero. Modul exclusiv electric al automobilului permite accesul în zonele centrale ale oraselor, care au restrictii privind emisiile, acolo unde masinile cu motoare pe benzina sau diesel nu au acces. Nivelul de eficienta de care dispune i8 Concept este îmbunatatit de abilitatea prototipului de a recupera energie de la ambele punti. Motorul electric din fata recupereaza maximum de energie atunci când conducatorul frâneaza, în timp ce alternatorul cuplat la motorul cu combustie încarca bateria la nevoie.Proportiile dinamice ofera prototipului BMW i8 Concept impresia de miscare spre înainte înca dinainte de a-si misca rotile si acorda o forma vizuala performantelor extraordinare. Conceptul sofisticat din spatele usilor pivotante în sus, fixate de montantul A, subliniaza aptitudinile sportive ale masinii si ofera un spatiu vast pentru accesul în habitaclu.O serie de prize de aer permit o curgere aerodinamica eficienta în jurul automobilului pentru un efect optim, ceea ce asigura o rezistenta redusa la înaintare. De asemenea, aceste elemente de design accentueaza, din punct de vedere optic, aerodinamica avansata. Curentul de aer joaca un rol extrem de important si pentru partea din spate a automobilului.Prizele din spatele celulei pasagerilor asigura un curent de racire pentru compartimentul motor, în timp ce evacuarile din difuzorul spate si curentul de aer din jurul rotilor spate asigura eficienta automobilului în ceea ce priveste detenta si forta de apasare pe ambele punti.Arhitectura LifeDrive de la BMW i8 Concept a fost adaptata corespunzator pentru a spori caracterul de masina sport, iar astfel sa furnizeze performante imbatabile si o dinamica excelenta. Motorul de pe puntea fata si propulsorul cu ardere interna din spate sunt conectate printr-un „tunel de energie”, în care se afla acumulatorul de înalta tensiune. Toate acestea ofera masinii un centru de greutate coborât – si beneficiile dinamice care rezulta de aici. Pozitionarea motorului electric si a propulsorului pe puntile respective, economia de spatiu si pachetul bine echilibrat al tuturor componentelor a adus la o distributie optima a maselor 50:50. În acelasi timp, modelul cu 2+2 locuri ofera suficient spatiu pentru patru pasageri, astfel ca este extrem de practic pentru utilizare cotidiana.Greutatea fiecarei componente din interiorul BMW i8 Concept a fost minimizata pâna la cel mai mic detaliu, compensând masa suplimentara a sistemului de transmisie electrica si a acumulatorului. De aceea, BMW i8 Concept reprezinta mediul ideal în care sa fie prezentat pe sosea acest concept special de transmisie. Pasagerii stau – în stilul specific masinilor sport – într-o pozitie foarte joasa si alaturata în interiorul modulului Life construit din CFRP (dispus deasupra modulului Drive).Caracterul sportiv al BMW i8 Concept se regaseste si în interior. Cu plansa de bord, orientata catre conducator într-o abordare noua de design, BMW i8 Concept cufunda conducatorul într-o experienta unica a condusului. Pozitia conducatorului este orientata clar spre persoana de la volan si ofera acces optim la toate informatiile si sistemele de control. Afisajul tridimensional este extrem de clar si prezinta informatiile importante pentru situatia din trafic. Interiorul ca ansamblu este definit de functionalitatea unei masini sport BMW clasica si pune accent pe simplitate si usurinta în utilizare. BMW i8 Concept este masina sport a noii generatii – simpla, emotionala si sustenabila.BMW i gândeste mai departe de automobil.O gama larga de servicii de mobilitate – care pot fi utilizate si independent de automobile – vor fi o componenta integranta a BMW i, alaturi de masina în sine. Aceasta ar trebui sa permita crearea pe termen lung a unei noi directii de business, noua si profitabila, care sa atraga noi clienti pentru marcile companiei. O dezvoltare complet noua în acest domeniu vor fi serviciile de mobilitate independente de automobil. Acestea vor permite ca BMW i sa ofere solutii specifice de mobilitate care reprezinta combinatia perfecta a automobilelor si serviciilor premium. Accentul este pus pe solutiile care vor îmbunatati utilizarea spatiilor de parcare existente, precum si pe sistemele inteligente de navigatie cu informatii locale, planificarea traseelor si cu utilizarea mijloacelor de transport în comun, sisteme modern de car sharing. Alaturi de pachetele de servicii dezvoltate intern, BMW Group urmareste si cooperari cu companii partenere, precum si investitii strategice de capital cu furnizori de servicii de mobilitate. BMW i Ventures a fost înfiintat tocmai pentru acest scop. Compania are ca obiectiv extinderea pe termen lung a portofoliului de produse BMW i, cu actiuni detinute la furnizorii de servicii care se dovedesc foarte inovatori, precum MyCityWay (aplicatie iPhone) si ParkatmyHouse (sistem de închiriere a spatiilor de parcare).Date tehnice.BMW i3 Concept.Lungime/Înaltime/Latime L 3845 mm, H 1537 mm, W 2011 mmAmpatament 2570 mmNumar de locuri 4Masa proprie 1250 kgPutere 125 kW / 250 NmViteza maxima 150 km/hAcceleratie 0-60 km/h 3,9 s0-100 km/h 7.9 s80-120 km/h 6,0 sAutonomie electric Autonomie zilnica: 130-160 kmCiclu FTP72: 225 kmTimp încarcare baterie Standard: 6 h pentru încarcare 100%Optional: 1 h pentru încarcare 80%Portbagaj aproximativ 200 litriBMW i8 Concept.Lungime/Înaltime/Latime L 4632 mm, H 1280 mm, W 1955 mmAmpatament 2800 mmNumar de locuri 2 + (2)Masa proprie 1480 kgPutere puterea sistemului 260 kW /550 Nmdin care motorul pe benzina: 164 kW / 300 Nmdin care motorul electric: 96 kW / 250 NmViteza maxima 250 km/h / 155 mph governedAcceleratie 0-100 km/h / 62 mph 4.6 s80-120 km/h / 50-75 mph 4.0 sConsum de combustibil (ciclu EU) 2,7 l/100 km (66 g CO2)Autonomie electrica aproximativ 35 kmTimp încarcare baterie Standard: 1h45 pentru încarcare 100%Portbagaj aproximativ 150 litri