BMW i8 Concept Spyder

img
Home / Stiri si noutati auto / BMW i8 Concept Spyder

BMW i8 Concept SpyderPrin BMW i, BMW Group dezvolta o gama de automobile cu arhitectura noua, dedicata mobilitatii electrice. În completarea noilor modele, tot sub umbrela BMW i, sunt în dezvoltare o serie de servicii care urmaresc sa raspunda la schimbarea rapida a nevoilor clientilor în deplasarea în marile aglomeratii urbane (de la solutii de navigatie mixa care includ în traseele propuse si transportul în comun, la solutii de finantare, închiriere sau car sharing cum ar fi programul DriveNow). BMW i urmareste astfel o abordare completa a problemei mobilitatii electrice pentru o dezvoltare durabila solida ce are la baza un program de teste amplu care va totaliza 4 ani si o flota de peste 1500 modele electrice MINI E si BMW Active E.Dupa prezentarea BMW i3 Concept si BMW i8 Concept în toamna anului trecut, BMW Group prezinta acum si BMW i8 Concept Spyder. Cel de-al treilea model BMW i combina conceptul emotional al unui model deschis, sportiv, cu eficienta oferita de mobilitatea electrica. Designul sportiv evidentiaza specificul unui model decapotabil cu doua locuri care combina calitatile dinamice si eficienta cu o linie estetica speciala.Prin combinarea designului ultrausor inteligent si a tehnologiei hibrid revolutionare, BMW i8 Concept Spyder detine performantele autentice ale unei automobil sport, în timp ce consumul de combustibil este similar cu cel al unei compacte de oras.Unele din cele mai spectaculoase elemente de design ale BMW i8 Concept Spyder sunt usile pivotante în sus si prezenta a doua trotinete electrice sub hayonul transparent. Masina sport se bazeaza pe arhitectura inovatoare LifeDrive (sasiu din aluminiu si caroserie din fibra de carbon), ea însasi sustinuta de o constructie modulara usoara si de utilizarea unor materiale avansate ultrausoare. BMW i8 Concept Spyder este un hibrid plug-in propulsat de o transmisie eDrive care combina un motor electric foarte performant cu un motor cu ardere interna, pe benzina. Acumulatorul litiu-ion, poate fi reîncarcat într-un interval de timp foarte scurt de la orice sursa casnica de curent. Masa redusa a automobilului, centrul de greutate coborât si echilibrul deosebit, la care se adauga puterea totala a sistemului de pâna la 260 kW (354 CP), promit calitati dinamice de invidiat, o eficienta remarcabila si o inegalabila placere a condusului.La mai putin de un an de la prezentarea BMW i8 Concept – prototip cu 2+2 locuri, BMW i dezvaluie cea de-a doua varianta a acestei inovatoare masini sport hibrid, un automobil conceput pentru o mobilitate electrica, dar si pentru placerea de a conduce. Depozitate sub hayonul transparent, cele doua trotinete electrice întaresc ideea de distractie si placerea de a conduce pe care o reprezinta BMW i8 Spyder Concept.Comparativ cu varianta coupé de la BMW i8 Concept, BMW i8 Concept Spyder are ampatamentul si lungimea totala ceva mai scurte si vine cu o serie de elemente de design noi – cum ar fi hayonul transparent precum si materialele la interior.Arhitectura modulara LifeDriveAsemenea versiuni coupé, BMW i8 Concept Spyder este construit în jurul arhitecturii inovatoare LifeDrive care alatura doua unitati functionale, independente. Astfel, modulul Life, realizat din CFRP (Carbon Fiber Reinforced Plastic), ofera automobilului o celula a pasagerilor extrem de usoara si rigida, în timp ce modulul Drive – cu structura din aluminiu – înglobeaza toate componentele operationale ale automobilului, precum bateriile, transmisia, sasiul si structura de siguranta.Se remarca utilizarea în premiera la scara larga a materialelor high-tech care permite acestui concept inovator sa exploreze noi teritorii în ceea ce priveste minimizarea masei, rigiditatea structurala si siguranta la impact. Aceasta influenteaza semnificativ nu doar performantele dinamice ale automobilului, ci si autonomia si economia de combustibil. Designul ultrausor inteligent, prin utilizarea materialelor inovatoare, a permis anularea completa a masei suplimentare a transmisie hibrid. În plus, arhitectura LifeDrive a fost adaptata corespunzator la caracterul de masina sport al BMW i8 Concept Spyder. Modulele puntii fata si cele ale puntii spate sunt conectate printr-un „tunel energetic”, în care se afla acumulatorul litiu-ion. Acesta permite inginerilor sa ofera masinii un centru de greutate coborât si un echilibru de mase ideal.Separarea distinctiva a conceptului LifeDrive este reflectata si în designul automobilului ceea ce face ca elementele de baza ale caroseriei sa se distinga clar. Suprafetele expresive si liniile precise creeaza o tranzitie armonioasa de la un modul la celalalt. Aceasta suprapunere si interactiune a suprafetelor si liniilor – „lucrul cu suprafetele” (layering) în limbajul de design BMW i – se observa si la caroserie, dar si în interiorul noului automobil.Cea mai recenta interpretare a limbajului de design BMW iDesignul plin de emotie al BMW i8 Concept Spyder scoate în evidenta calitatile automobilului, accentul principal fiind pus pe performantele dinamice si pe eficienta.Factorii care creeaza imaginea aerodinamica sportiva sunt panourile largi ale caroseriei, o pozitie joasa si numeroasele elemente aerodinamice precum suprafete de contact, prizele de aer sau AirCurtains (perdele de aer care sunt create în jurul rotilor fata). Acestea reduc substantial coeficientul aerodinamic si îmbunatatesc astfel eficienta si autonomia.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *