Bosch – 10 milioane de sisteme common-rail pentru autovehiculele comerciale

img
Home / Stiri si noutati auto / Bosch – 10 milioane de sisteme common-rail pentru autovehiculele comerciale

Bosch a produs 10 milioane de sisteme common-rail pentru autovehiculele comerciale Anul acesta, Bosch sarbatoreste producerea sistemului common-rail pentru autovehiculele comerciale (CRSN) cu numarul 10 milioane. Cifrele de productie înregistrate în ultimii ani dovedesc dezvoltarea rapida a acestei tehnologii, ce asigura eficienta sporita si emisii reduse: dupa lansarea CRSN1 în 1999, pâna la sfârsitul anului 2003 fusesera deja produse un milion de unitati. În prezent, Bosch poate sarbatori un alt moment important în ceea ce priveste productia – anul acesta a iesit de pe linia de productie sistemul cu numarul 10 milioane.Dezvoltare continua: familia universala de modele CRSNPrimul sistem common-rail Bosch pentru autovehiculele comerciale (CRSN1) a fost lansat în 1999, în cadrul autovehiculelor de tonaj mic Iveco (Turbo Daily). La scurt timp a urmat primul sistem pentru autovehiculele de mare tonaj, în cadrul Renault, ce asigura o presiune de injectie de 1.400 bar. În 2001, sistemul optimizat de 1.600 bar a fost lansat în Statele Unite ale Americii, pentru camionete. CRSN3, care asigura o presiune de 1.800 bar si a fost lansat în 2005, a constituit un progres considerabil. Injectorul cu retur scazut al acestui sistem reduce suplimentar consumul de carburant. Designul diminueaza cantitatea de carburant furnizata de pompa de înalta presiune si puterea de actionare, sporind atât eficienta sistemului de injectie, cât si a motorului. Dupa CRSN3, sistemul a continuat sa evolueze prin sistemele CRSN3-20 si CRSN3-22, lansate în 2010. Modelul actual, CRSN3-25, asigura o presiune de injectie de 2.500 bar. CRSN3-25 este disponibil, de asemenea, cu diferitele pompe de injectie pentru a genera presiune, transformându-l într-o solutie universal valabila pentru motoarele cu 4 pâna la 16 cilindri ale autovehiculelor comerciale de tonaj mediu si mare. Injectorul îsi arata calitatile si în cazul utilajelor precum tractoarele si utilajele de constructii, dar si în cadrul ambarcatiunilor precum iahturile, vasele de croaziera si navele de transport. Sistemul CRSN4 pentru autovehiculele comerciale de tonaj mare, lansat în 2007, completeaza gama variata de sisteme de injectie Bosch. Pentru CRSN4, Bosch a adoptat noul concept de generare a presiunii în doua etape. În cazul acestui sistem cu amplificare a presiunii, carburantul din pompa de înalta presiune este comprimat initial pâna la 900 bar înainte ca injectorul sa asigure o presiune maxima de injectie de 2.100 bar. Din 2012, sistemul CRSN4 este disponibil si cu o presiune de injectie de 2.500 bar. Printre avantaje se numara o pulverizare ultra-fina a carburantului si injectiile multiple si precise pentru o ardere eficienta si ecologica, precum si o functionare silentioasa a motorului. Baza comuna: separarea procesului de generare a presiunii de injectia propriu-zisaIndiferent de generatie si de etapele de dezvoltare, toate sistemele CRSN au în comun functii importante, printre care se numara un acumulator de presiune din care este injectat carburantul la înalta presiune în cilindri, prin intermediul injectoarelor conectate. Separarea generarii de presiune de injectia propriu-zisa asigura mai multa libertate în ceea ce priveste designul motorului. Supapele electromagnetice masoara carburantul cu precizie si permit, în cadrul sistemelor actuale, pâna la sapte injectii individuale per ciclu de putere. Datorita injectiilor multiple flexibile, nivelul de zgomot al motoarelor, precum si emisiile si consumul de carburant sunt reduse.Cele 10 milioane de sisteme common-rail pentru autovehiculele comerciale si cele 74 de milioane pentru autoturisme deschid calea catre viitorPe lânga tehnologia de injectie, Bosch lucreaza si la alte sisteme pentru a reduce consumul de carburant si nivelul emisiilor pentru motoarele diesel. Printre acestea se numara sistemele Denoxtronic si Departronic de tratare a gazelor de esapament ce reduc emisiile de oxizi de azot si de particule. De asemenea, Bosch lucreaza la dezvoltarea unor sisteme de propulsie hibride pentru autovehiculele comerciale.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *