Bosch a lansat ESP hev
Bosch a lansat ESP hev – sistemul de control al franarii pentru autovehiculele hibride si electrice În viitor, autovehiculele de mari dimensiuni vor avea nevoie de sisteme de propulsie electrificate pentru a respecta limitele de consum care devin din ce în ce mai stricte. Eficacitatea acestor autovehicule hibride si electrice va fi în mare parte determinata de abilitatea lor de a recupera cât mai multa energie în timpul frânarii. Sistemul ESP hev oferit de Bosch este primul sistem de control al frânarii din lume produs în serie care coordoneaza frânarea de la nivelul rotii si al motorului electric, fara a fi nevoie de alte componente suplimentare, recuperând o proportie deosebit de mare din energia de frânare în timpul procesului. Sistemul a fost lansat la mijlocul anului 2013 în dotarea modelului Mercedes-Benz S400 Hybrid. „Folosind sistemul ESP hev, toate manevrele de frânare definite de Noul Ciclu de Conducere European (NEDC) pot fi valorificate complet pentru recuperarea energiei”, afirma Gerhard Steiger, presedintele diviziei Sisteme de Control al sasiului. „Noua tehnologie face parte din kitul modular de frânare, cu care putem realiza un sistem de frânare personalizat pentru orice autovehicul.”Nivel ridicat de recuperare a energiei datorita puntii decuplateLa modelul S400 Hybrid, sistemul ESP hev de la Bosch coordoneaza cuplul de frânare al frânei hidraulice si al frânei de motor si controleaza pompa electrica de vid a sistemului de amplificare a fortei de frânare pe baza de vid. Circuitul de frânare de pe puntea spate motoare este decuplat de la pedala de frâna. Asigurând în mod deliberat un joc mai mare al pedalei de frâna, autovehiculul poate fi frânat initial doar cu ajutorul motorului electric conectat la puntea spate, generând electricitate. Pozitia pedalei comunica sistemului ce cuplu este necesar pentru generator. În cazul în care soferul apasa mai tare pedala de frâna, este generat un cuplu de frânare suplimentar pentru frâna hidraulica pe puntea fata, astfel încât forta de frânare este acum aplicata ambelor punti ale autovehiculului. În cazul în care generatorul nu poate asigura un cuplu de frânare suficient pe puntea spate, sistemul utilizeaza pompa modulatorului hidraulic pentru a crea o presiune de frânare suplimentara. Tranzitiile sunt line si imperceptibile pentru sofer – comportamentul autovehiculului si pozitia pedalei ramân neschimbate.Pe lânga versiunea descrisa mai sus pentru circuitele de frânare cu distributie pe puntea fata si spate, Bosch ofera si o versiune pentru circuitele de frânare diagonale. ESP hev poate fi utilizat si pentru autovehiculele cu tractiune pe puntea fata sau cu tractiune integrala. Noul sistem de frânare este bazat pe ESP premium, cea mai puternica dintre variantele Bosch Generation 9. Kitul modular ofera sistemul de frânare potrivit pentru fiecare autovehiculESP hev face parte din kitul prin care Bosch poate configura un sistem de frânare personalizat pentru toate autovehiculele si nevoile clientului, luând în considerare criterii precum dimensiunea autovehiculului, tipul de sistem de propulsie, gradul de electrificare si numarul de functii de asistenta. În timp ce ESP hev este solutia de frânare regenerativa pentru autovehiculele hibride si electrice, sistemul ESP clasic continua sa fie solutia pentru autovehiculele conventionale. Exista, de asemenea, doua alternative cu amplificarea fortei de frânare: solutia conventionala bazata pe vid si iBooster. Acest sistem nou de amplificare electromecanica a fortei de frânare nu are nevoie de vid si, în combinatie cu ESP hev poate spori si mai mult recuperarea energiei – oferind în acelasi timp o actionare excelenta a pedalei. În plus, iBooster ofera redundanta care este esentiala pentru viitoarele functii de conducere autonoma. Acesta va intra în productia de serie la finalul anului 2013. Cu alte cuvinte, Bosch ofera producatorilor de autovehicule un pachet unic de solutii modulare si scalabile, care este adecvat în special pentru modelele de autovehicule care sunt disponibile cu diferite sisteme de propulsie. Împreuna cu sistemul ESP, Bosch ofera si alte componente pentru diferitele modele ale noii serii Mercedes-Benz Clasa S, inclusiv sistemele de injectie directa pentru motoarele cu aprindere prin scânteie sau diesel, afisajul amplasat în mijlocul consolei, demarorul start-stop si ventilatorul motorului.