Bosch a realizat o harta a sistemelor de propulsie din toata lumea
Bosch a realizat o harta a sistemelor de propulsie din toata lumea si arata cum conduc oamenii în Europa, America si AsiaMotoarele cu aprindere prin scânteie: Motorul cu aprindere prin scânteie reprezinta cel mai popular sistem de propulsie din lume. China conduce în acest domeniu – aici aproape toti cumparatorii de autovehicule noi aleg un astfel de motor. În S.U.A. si Japonia, cifra este de aproximativ 75 la suta. Motoarele cu injectie indirecta PFI (port-fuel injection) sunt înca întâlnite la fiecare al doilea autovehicul pe benzina. Motoarele cu cilindree mica devin din ce în ce mai populare si, odata cu ele, sistemele pe benzina Bosch cu injectie directa, eficiente si economice. Combinarea injectiei directe de benzina cu reducerea cilindreei poate reduce consumul de carburant cu pâna la 15 procente. În acelasi timp, supraalimentarea ajuta motorul sa sporeasca cuplul, în special la turatii mici. Aceasta îmbunatateste acceleratia si intensifica placerea de a conduce.Diesel: În Uniunea Europeana si India, fiecare al doilea autovehicul nou este unul diesel. Însa motoarele diesel devin din ce în ce mai populare si în afara acestor piete principale. De exemplu, Statele Unite reprezinta o piata de crestere. Bosch estimeaza în aceasta tara o crestere a cotei de piata a autovehiculelor diesel de la 3 procente, cât e în prezent, pâna la 10 la suta în 2018. De asemenea, în Coreea de Sud, autovehiculele diesel devin din ce în ce mai populare. Pentru multi europeni, beneficiile sunt deja clare: un motor diesel modern consuma cu pâna la 25 de procente mai putin carburant decât un motor cu aprindere prin scânteie comparabil si genereaza cu cuplu mai mare cu pâna la 40 de procente.Autovehiculele hibride si electrice: În Japonia, aproape fiecare al cincilea autovehicul nou prezinta un sistem de propulsie hibrida. Datorita acestui fapt, Japonia a devenit pionierul consacrat al electrificarii autovehiculelor. În doar câtiva ani, înmatricularile de autovehicule hibride vor fi semnificativ mai mari si în afara Japoniei. Bosch preconizeaza ca în 2020 vor fi vândute 113 milioane de autovehicule în toata lumea, dintre care 6,5 milioane vor fi modele strong hybrid, 3 milioane vor fi plug-in hybrid si 2,5 milioane vor fi complet electrice. În prezent, Bosch dezvolta un portofoliu amplu de produse pentru piata de masa. Acesta variaza de la sistemele hibrid pâna la modele plug-in hybrid si sistemele de propulsie pentru autovehicule complet electrice. În plus, Bosch dezvolta modele hibrid de baza, bazate pe un sistem electric de 48 de volti.Flex fuel: Sistemele de propulsie care pot functiona atât pe benzina, cât si pe alcool (etanol) sunt întâlnite în special în Brazilia. A doua piata ca marime pentru aceasta tehnologie este reprezentata de Statele Unite. Sistemele Bosch functioneaza atât pe baza de etanol pur, cât si cu orice amestec între etanol si benzina. soferii sunt mai independenti, din moment ce un astfel de sistem flex-fuel le permite sa aleaga etanolul, care este mai accesibil.GNC (gaz natural comprimat): Sistemele de propulsie pe GNC devin din ce în ce mai populare la nivel mondial. De zece ani, vânzarile au crescut cu 25 la suta în toata lumea. În Coreea de Sud, autovehicule propulsate pe baza de GNC au acaparat deja o cota de piata de 11 procente. Bosch ofera un sistem complet, care le permite autovehiculelor sa functioneze în permanenta cu acest carburant ieftin. Este un avantaj semnificativ pentru soferi, dat fiind ca GNC este cu 50 la suta mai ieftin decât benzina si poate reduce emisiile de CO2 cu pâna la 25 de procente.