Bosch depaseste barierele conventionale ale conectivitatii
Bosch depaseste barierele conventionale ale conectivitatii în service-urile autoCa urmare a cresterii gradului de conectivitate în toate aspectele vietii moderne, divizia Bosch Automotive After¬market anticipeaza schimbari regionale si structurale în sectorul pieselor auto de schimb, al echipamentelor pentru service-urile auto si al serviciilor pentru industria auto. „Jucatorii de pe piata au asteptari din ce în ce mai mari în ceea ce priveste forta inovatoare, prezenta internationala si disponibilitatea de a investi”, a declarat dr. Uwe Thomas, presedintele Bosch Automotive Aftermarket, în timpul unei conferinte de presa la târgul Automechanika din Frankfurt. „Scopul nostru este de a anticipa si modela în mod activ schimbarile ce vor veni”, a adaugat acesta. În strategia Bosch, accentul se pune pe mobilitatea soferului. Din acest motiv, compania investeste în dezvoltarea de solutii noi – de la piesele de schimb, software-ul, tehnologia de diagnoza pâna la extinderea consecventa a ofertei de servicii. Interconectarea sporita a autovehiculului necesita dezvoltarea de noi solutii. Totusi, aceasta dezvoltare trebuie sa fie sustinuta de legislatia potrivita. „Fara cadrul legal corespunzator, multe modele de afaceri nu pot evolua, drepturile de acces si riscurile de raspundere nu sunt clar definite”, a declarat Thomas. Noile reguli ar trebui sa ia în calcul protectia datelor, asigurând, în acelasi timp, o piata deschisa pentru interconectarea autovehiculelor.În 2013, divizia Bosch Automotive Aftermarket a continuat sa-si extinda afacerile cu piese auto de schimb, echipamente de service si diagnoza, în special în America de Nord si Asia. Pentru anul curent, dr. Uwe Thomas se asteapta la o crestere moderata. În Europa, Germania si Franta continua sa impulsioneze cresterea, iar pietele din Spania si Marea Britanie îsi revin. Pietele din America de Nord, Japonia si mai ales China sunt foarte dinamice. În prezent, Bosch Automotive Aftermarket are aproximativ 18.000 de angajati în toata lumea.Integrarea SPX Service Solutions a fost finalizataBosch si-a extins semnificativ prezenta în America de Nord, în principal ca urmare a finalizarii integrarii SPX Service Solutions, furnizorul american achizitionat în 2012. „Ne-am extins si îmbunatatit activitatea în domeniul diagnozei, iar afacerea noastra independenta în regiunea NAFTA a fost consolidata semnificativ”, a declarat Dr. Hans-Peter Meyen, membru al consiliului de administratie al Automotive Aftermarket responsabil pentru diag¬noza si dezvoltare. În prezent, segmentul „Automotive Service Solutions” din cadrul Bosch joaca un rol important în strategia de crestere a diviziei. „Cu cât într-un autovehicul sunt integrate mai multe sisteme si componente electronice, cu atât este mai mare nevoia de tehnologie de diagnoza. Venim în întâmpinarea acestei nevoi cu un portofoliu complet de marci si produse”, a declarat Meyen.Prevenirea defectiunilorComunicarea digitala si interconectarea datelor joaca un rol din ce în ce mai important si în service-urile auto. În viitor, vor putea sa monitorizeze în permanenta starea autovehiculelor clientilor si sa recomande o reparatie în prealabil, daca este necesar. Aceasta posibilitate va preveni defectarea autovehiculelor la drum, fapt de o importanta semnificativa pentru autovehiculele comerciale. De asemenea, interconectarea datelor faciliteaza planificarea în service-ul auto interconectat, întrucât timpul de lucru al angajatilor este mai bine organizat si piesele necesare pot fi comandate din timp. Toate acestea reduc timpii de inactivitate si costurile asociate lucrarilor asupra autovehiculului. Vedere virtuala cu raze XPe masura ce patrund în service-urile auto, aplicatiile de realitate augmentata con¬tribuie, de asemenea, la reducerea costurilor. Aceste aplicatii le confera smartphone-urilor si tabletelor puteri asociate vederii cu raze X: daca angajatii service-urilor auto îsi îndreapta dispozitivele mobile catre panourile autovehiculului, aplicatia corespunzatoare afiseaza componentele din spatele acestora. În acelasi timp, pot fi afisate informatii suplimentare precum instructiunile de lucru, sculele necesare sau chiar videoclipurile de instruire. Acest lucru face procesul de reparare mai usor, întrucât pasii de lucru urmatori sunt planificati în mod clar si pot fi evitate lucrarile de asamblare care nu sunt necesare. „Pentru noi, toate acestea reprezinta doar primul pas catre realitatea augmentata. Vedem un potential major în ceea ce priveste solutiile suplimentare, de exemplu în domeniul instruirii tehnice sau al service-ului”, a declarat Meyen.O gama larga de produse si servicii la standul BoschBosch prezinta pentru prima data la Automechanika în Frank¬furt, brandul Robinair, specialistul în tehnologie de climatizare pe care l-a achizitionat în cadrul tranzactiei cu SPX Service Solutions. Compania ofera o gama larga de produse si servicii pentru diagnoza, întretinerea si repararea sistemelor de climatizare ale autovehiculului. Marca OTC îsi expune, de asemenea, dispozitivele de diagnoza si instrumentele speciale la standul Bosch din sala 9. Marca specializata Beissbarth îsi prezinta tehnologia de masurare si testare pentru geometria rotilor, în timp ce Sicam îsi etaleaza gama ampla de dispozitive de service pentru roti. „Numarul mare de marci si produse subliniaza strategia Bosch de a oferi întotdeauna cele mai bune solutii posibile pentru utilizatorii profesionisti. În definitiv, avem în comun obiectivul de a asigura mobilitatea soferilor”, a afirmat Meyen.