Bosch investeste in electromobilitate
Bosch investeste in electromobilitateBosch preconizeaza ca dintr-un numar total estimat de 113 milioane de autovehicule vândute la nivel global în anul 2020, aproximativ 6,5 milioane vor fi modele strong hybrid, 3 milioane vor fi modele plug-in hybrid si 2,5 milioane vor fi autovehicule complet electrice. În acest moment, electromobilitatea este înca o investitie pentru viitor, dar Bosch aloca anual 400 de milioane de euro acestui domeniu. Pâna la sfârsitul anului 2014, Bosch va finaliza 30 de comenzi referitoare la electrificarea sistemului de propulsie. Modele strong hybrid: Cu ajutorul sistemelor strong hybrid realizate în prezent de Bosch, soferii pot reduce consumul în noul ciclu de conducere european cu 15 pâna la 25 la suta. Motoarele electrice pentru autovehiculele strong hybrid acopera intervalul dintre 20 si 40 kW. Acumulatorii litiu-ion pentru modelele strong hybrid au o capacitate între 0,8 si 1,5 kWh.Modele plug-in hybrid: Acestea pot reduce costurile cu energia cu pâna la 90 de procente, cu conditia ca utilizatorii sa încarce la priza. În noul ciclu de conducere european clar definit, economiile de carburant sunt de cel putin 50 de procente. În cazul modelelor plug-in hybrid, motorul electric are o putere de 30 pâna la 80 kW, iar acumulatorul poate stoca pâna la 12 kWh. Sistemul este în special adecvat pentru autovehiculele de dimensiuni medii, SUV-urile electrice si autovehiculele sport.Pe lânga economia de carburant, Bosch pune accent pe beneficiile clientului, inclusiv pe sporirea placerii de a conduce si pe valoarea adaugata în viata de zi cu zi. Bosch lucreaza la extinderea, pâna în anul 2020, a autonomiei autovehiculelor electrice conventionale cu pâna la 300 de kilometri. Atentia acordata sistemelor integrate: Bosch analizeaza modul în care componentele individuale ale sistemului de propulsie se integreaza în ansamblul autovehiculului. Bosch dezvolta concepte care sa cuprinda atât acumulatorul, deoarece acumulatorii mai mari sunt esentiali pentru extinderea autonomiei autovehiculelor electrice, cât si o interconectare mai inteligenta. Un exemplu în acest sens îl constituie gestionarea inteligenta a încarcarii.Exemple de solutii de sisteme: Motorul electric SMG 180/120 a fost dezvoltat pentru a asigura un nivel de eficienta de peste 90 la suta în traficul urban, care este cel mai relevant tip de trafic pentru autovehiculele electrice. În afara de sistemul de propulsie, Bosch interconecteaza conducerea în modul electric cu functiile de asistenta. Un exemplu în acest sens este orizontul electronic care porneste ciclul de recuperare a energiei în timp util, înainte ca autovehiculul sa intre în zona cu restrictie de viteza, cum ar fi periferia unei zone urbane. Prin transformarea energiei cinetice în energie electrica, acesta sporeste autonomia autovehiculului.„Electromobilitatea este înca o afacere de nisa în prezent, dar dupa anul 2020 ar putea foarte bine sa se extinda. Atunci când se va întâmpla acest lucru, autovehiculele electrice vor fi autovehicule interconectate, facând schimb de informatii cu mediul înconjurator”, a declarat Volkmar Denner, presedintele Consiliului de administratie al Robert Bosch Gmbh, responsabil pentru cercetare si dezvoltare.Solutii complete pentru autovehiculele integral electrice: Bosch furnizeaza deja dispozitivele electrice de actionare ca solutii complete de sisteme. Acestea cuprind un motor electric, electronica de putere, un acumulator litiu-ion si un sistem de frânare regenerativa. Un astfel de exemplu poate fi gasit în dotarea Fiat 500e, care este rezultatul unei aliante dintre Bosch, Fiat si Chrysler.Aliante: Bosch colaboreaza cu parteneri din toata lumea pentru a asigura progresul electromobilitatii la nivel global. Exemplele includ UAES din China (motoare electrice si electronica de putere), societatea mixta EM-motive cu Daimler în Germania (motoare electrice) si o societate mixta cu GS Yuasa si Mitsubishi în Japonia (acumulatori litiu-ion).E-mobilitatea la nivel mondial: Bosch a reusit, de asemenea, sa stabileasca legaturi pentru afacerea sa în domeniul electromobilitatii în diferite regiuni ale lumii. Pe lânga centrele de inginerie de vârf din Europa, exista si operatiuni ale filialelor în SUA si Japonia. Mai mult, Bosch este singurul furnizor de componente auto care poate sa ofere versiuni fabricate la nivel local ale întregului sau portofoliu de motoare electrice si de electronica de putere în China – la un nivel de calitate comparabil cu piata europeana.Sistemul de recuperare cu amplificare: Acesta este sistemul hibrid de baza Bosch pentru segmentul autovehiculelor de dimensiuni medii, reprezentând în acelasi timp baza pentru noile componente electrice de 48 de volti de la bord, deoarece functioneaza la o tensiune mai mare. Avantajul acestui lucru este acela ca face posibila rularea la viteza de croaziera cu reducerea consumului de carburant si ca frânarea regenerativa poate fi utilizata în mod eficient. Aceasta asigura economii de carburant de pâna la 7 procente.Bonus: Motorul Bosch SMG 180/120 poate fi montat si pe puntea spate a autovehiculului. Acest lucru permite actionarea puntii fata a unui autovehicul cu tractiune pe puntea fata de catre un motor cu ardere interna, în timp ce puntea spate este actionata de motorul electric. O astfel de configuratie le permite clientilor sa beneficieze, de asemenea, de tractiune integrala pentru modelul hibrid. Un exemplu al acestui tip de model axle-split hybrid este Peugeot 3008 Hybrid4, primul hibrid diesel din lume. Acest model a fost recent pregatit de catre PSA si Bosch pentru productia de serie.