Bosch sarbatoreste 100 de ani de productie a demaroarelor
Bosch sarbatoreste 100 de ani de productie a demaroarelorCu un secol în urma, în martie 1914, Bosch a prezentat primul sau demaror pentru automobile. Acest eveniment a însemnat un pas urias înainte în domeniul electrificarii automobilelor, un pas care avea sa creasca gradul de siguranta si confort al sofatului. Demaroarele au reprezentat un mare avantaj pentru soferii acelor vremuri. Pe atunci, era nevoie de un efort sustinut pentru pornirea unui motor greu, cu un volum mare. Noua inventie a permis soferilor sa nu mai depuna eforturi deosebite pentru pornirea motorului. Mai mult, în cazul pornirii manuale, exista mereu riscul ca manivela de pornire sa alunece sau sa dea brusc înapoi – ceea ce putea cauza accidentarea conducatorului auto. Energia electrica pentru noul motor de pornire venea de la bateria autovehiculului, care facea parte din sistemul de aprindere Bosch al automobilelor. Bosch lansase acest sistem independent de alimentare cu energie cu doar un an înainte. În timp ce primele demaroare cântareau aproape zece kilograme si ofereau doar 0,6 kilowatt energie, demaroarele actuale cântaresc între 1,9 si 17 kilograme si ofera între 0,8 si 9,2 kilowatt, demonstrând cât de mult a evoluat tehnologia în domeniu. Începutul unei noi linii de afaceri“Demarorul este tipic pentru produsele pe care Bosch le-a lansat în perioada de început a motorizarii. Toate aveau ca obiectiv eliminarea deficientelor legate de functii, operare si siguranta”, a declarat Ulrich Kirschner, presedintele departamentului Bosch Starter Motors and Generators. Gottlob Honold, inginerul sef al grupului Bosch, a fost cel care a avut ideea de a folosi un motor electric pentru pornirea motorului masinii. Alti producatori încercasera deja sa faca acelasi lucru; dar desi rezultatele eforturilor lor erau relativ bune, înca nu se potriveau folosirii zilnice si productiei în serie. Asadar, daca Bosch actiona rapid, putea crea un demaror mai bun.Nu mai este necesara pornirea motorului cu ajutorul maniveleiNu era un lucru neobisnuit ca soferii sa se raneasca grav atunci când, în loc sa porneasca, motorul dadea brusc înapoi si îi lovea cu mânerul manivelei. Într-o perioada în care multi oameni erau înca suspiciosi în legatura cu automobilele recent introduse, acest risc putea sa pateze cu usurinta imaginea publica a automobilelor. Proprietarii – în mod predominant persoane înstarite care preferau sa îsi conduca ei însisi automobilele decât sa aiba soferi – au solicitat o alternativa mai convenabila. Noul demaror putea fi operat în conditii de siguranta si fiabilitate, mai întâi prin intermediul unei pedale de picior si la scurt timp prin simpla atingere a unui buton. O inovatie de viitorInitial, cea mai mare parte a cererilor pentru demaroare venea din America de Nord. Acesta a fost un motiv suficient pentru ca Robert Bosch sa creasca productia de demaroare la fabrica firmei din Plainfield, New Jersey, în 1914. La început, vânzarile acestui nou dispozitiv au fost modeste; pâna în anul 1927 Bosch vânduse aproximativ 11.000 de unitati. Apoi, demarorul a fost acceptat treptat la scara mai larga si aproape 550.000 de astfel de dispozitive au fost vândute pâna în 1933. Însa a fost nevoie de zeci de ani pentru ca manivelele de pornire sa dispara complet de la masinile din întreaga lume.Pregatit pentru pornire în orice momentÎn prezent, Bosch ofera o gama larga de demaroare robuste, fiabile pentru motoarele pe benzina si motorina – pentru automobile si vehicule comerciale, care suporta sisteme electrice de 12 si 24 V ale vehiculelor. Pe lânga facilitarea integrarii, demaroarele Bosch sunt usoare, compacte si puternice, reducând consumul de combustibil si emisiile. Bosch produce peste douasprezece milioane de demaroare în fiecare an, iar acestea sunt instalate pe cel putin unul din fiecare cinci autovehicule nou fabricate din întreaga lume.