Bosch transforma masinile conectate in asistenti personali
Bosch transforma masinile conectate în asistenti personali- Organizatorii CES premiaza ecranul tactil Bosch- Bosch prezinta noi solutii pentru conducere si parcare automatizate- Bosch prezinta inovatii practice- Automobilul de prezentare utilizeaza întregul tablou de bord ca ecran de afisajPentru conducatorii auto, a avea internet în interiorul automobilului este mai mult decât o dotare suplimentara convenabila, ci confera conducerii auto un plus de siguranta si eficienta. Bosch va ilustra acest lucru în cadrul târgului CES 2016 din Las Vegas printr-o serie de functii si sisteme de asistenta conectate. De asemenea, compania va demonstra cât de facila este operarea acestor sisteme, cu ajutorul carora distragerea atentiei conducatorului auto este redusa la minimum. Organizatorii CES au acordat companiei Bosch un premiu pentru cel mai recent produs dezvoltat, un ecran tactil care genereaza senzatia butoanelor reale prin intermediul feedback-ului haptic. De asemenea, standul Bosch din Las Vegas va oferi în avanpremiera o prezentare practica, în timp real, a conducerii automatizate si a conectivitatii autovehiculului inteligent.Automobilul: asistentul cu adevarat personal al conducatorului autoBosch va oferi o perspectiva asupra automobilului viitorului în sala North Hall, unde vizitatorii automobilului de prezentare Bosch vor putea experimenta un nou tip de interactiune dintre oameni si tehnologie. „Distragerea atentiei conducatorului auto este redusa la minimum prin furnizarea informatiilor adecvate la momentul oportun”, a declarat Directorul General Executiv (CEO) Bosch, Dr. Volkmar Denner, în cadrul conferintei de presa sustinute la CES 2016 în Las Vegas. În interiorul automobilului de prezentare, tabloul de bord si consola centrala au fost transformate într-un afisaj electronic. Informatiile afisate pe acest ecran urias se modifica în functie de mediul înconjurator în care ruleaza vehiculul. Daca un pieton se apropie din partea dreapta, este declansata o secventa de iluminare pentru a avertiza conducatorul auto. De asemenea, sunt luate în considerare preferintele conducatorului auto precum si însemnarile sale din jurnal. Spre exemplu, în cazul în care o programare este anulata, automobilul viitorului va indica automat ruta catre urmatoarea programare din jurnal. Conducatorii auto vor putea activa pilotul automat pentru a câstiga si mai mult timp si pentru a realiza calatoria mai relaxati.Însa automobilele conectate ale viitorului vor putea face mult mai mult. Prin intermediul unei conexiuni la casa inteligenta, acestea vor face posibila operarea functiilor gospodariei precum încalzirea sau sistemele de securitate în orice moment. Spre exemplu, în cazul în care un curier ar încerca sa livreze un colet nefiind nimeni acasa, va fi necesara numai atingerea ecranul vehiculului cu un deget pentru a permite curierului sa depuna coletul în interiorul casei si sa confirme receptia. Interactiunea cu tehnologia va putea realmente sa aiba forme variate, putând astfel sa confere siguranta si confort. Infotismentul conectat va permite conducatorilor auto sa navigheze nu doar prin trafic ci si prin activitatile zilnice. Ei vor putea sa îl utilizeze pentru a accesa servicii online si aplicatii pentru telefoane inteligente – si vor putea sa îl controleze utilizând gesturi si voce, ca si cum ar vorbi cu un pasager. Acest lucru va transforma automobilul în asistentul cu adevarat personal al conducatorului auto.Un ecran tactil care ofera senzatia unor butoane realeAnterior prezentarii din cadrul târgului, Bosch a primit Premiul CES 2016 pentru inovatie la categoria Sisteme audio/video integrate în autovehicul pentru un nou ecran tactil. Acest dispozitiv poate genera diferite texturi ale suprafetei, facând posibila perceperea tactila a elementelor pe afisaj. Acest tip de feedback haptic faciliteaza operarea aplicatiilor de infodivertisment, precum navigare, radio si functii ale telefonului mobil inteligent. Adesea, conducatorii auto nici nu vor avea nevoie sa priveasca informatiile de pe ecran pentru a le manevra, putând astfel sa se concentreze asupra drumului. Ecranul genereaza senzatia de suprafete dure, netede si cu anumite tipare pentru a indica diferite functii si butoane; pentru a face o selectie, butonul trebuie apasat mai ferm. Ceea ce face ca aceasta functionalitate sa fie speciala este faptul ca ecranul tactil nu arata diferit fata de un ecran normal – cu toate acestea, însa, confera utilizatorului impresia ca apasa butoane reale.Nu trebuie sa va mai temeti de conducatorii auto aflati pe contrasens: îngerul pazitor vine din CloudConectivitatea face ca informatiile pentru conducatorul auto sa fie mai actualizate decât au fost vreodata. Acest lucru este în special important în privinta conducatorilor auto care ruleaza pe contrasens. În general, dureaza câteva minute pâna ce statiile radio emit avertizari pe calea undelor, însa o treime din incidentele provocate de conducerea pe contrasens se încheie dupa numai 500 metri. Bosch dezvolta în prezent un nou tip de avertizare privind conducatorii auto aflati pe contrasens bazat pe tehnologia cloud, care comunica conducatorilor auto orice pericol la numai zece secunde dupa ce a intervenit. Având forma simpla a unui modul software, acesta poate fi integrat, cu costuri reduse, într-o aplicatie pentru telefonul inteligent, precum aplicatia Bosch myDriveAssist sau în sistemele curente de infotisment. Pentru a detecta conducerea pe contrasens, functia bazata pe tehnologia cloud compara deplasarile reale, anonimizate ale vehiculelor de pe autostrazi cu directia de deplasare permisa. Daca exista o discrepanta, conducatorii auto aflati pe contrasens sunt avertizati cu privire la eroarea lor în câteva secunde. În acelasi timp, automobilele din apropiere care circula în directia opusa sunt avertizate de pericol. Începând din anul 2016, noua functie va fi disponibila sub forma de serviciu cloud.Sistemul de pilot automat Highway Pilot va spori siguranta rutiera începând din 2020Conducerea cu un nivel înalt de automatizare va spori în continuare siguranta traficului rutier. Aceasta inovatie va fi functionala pe autostrazi din 2020. Potrivit previziunilor cercetatorilor Bosch privind accidentele rutiere, automatizarea sporita poate reduce semnificativ numarul accidentelor – cu pâna la o treime numai în Germania. La târgul CES 2016, Bosch va prezenta senzorii si sistemele necesare calatoriilor automatizate, integrate unui alt vehicul pentru demonstratii în cadrul Sands Expo. Vizitatorii vor afla cum functioneaza Highway Pilot, un sistem cu înalt grad de automatizare care preia toate sarcinile si responsabilitatile conducatorului auto pe autostrada. Aceasta tehnologie este deja în curs de testare pe drumurile publice. Bosch testeaza conducerea automatizata pe autostrazi nu numai în Germania si Statele Unite, ci si în Japonia.În viitor, automobilele vor putea de asemenea sa aiba o mai buna vizibilitate dupa curbe si sa stie care sunt punctele periculoase, datorita unui flux de informatii în timp real transmis de internet cu privire la localizarea ambuteiajelor, santierelor de constructii si accidentelor. Aceste date vor functiona precum un „orizont conectat” electronic si vor conferi automobilelor o perspectiva si mai buna asupra drumului, sporind astfel si mai mult siguranta si eficienta.Automobilele, nu conducatorii auto, sunt cele care vor trebui sa gaseasca un loc de parcareFiecare calatorie se încheie cu parcarea vehiculului. Pentru a facilita aceasta actiune, Bosch dezvolta o noua functie denumita parcare cu valet automat. Aceasta solutie face mai mult decât sa scuteasca conducatorii auto de sarcina de a gasi un loc de parcare vacant într-o parcare acoperita, ea permite automobilelor sa se parcheze singure. Conducatorii auto pot pur si simplu sa lase automobilul la intrarea în parcarea acoperita. Utilizând o aplicatie a telefonului mobil inteligent, acestia pot da instructiuni automobilului sa îsi gaseasca un loc de parcare. Când sunt gata de plecare, acestia îsi pot chema automobilul la punctul de preluare în acelasi mod. Parcarea complet automata se bazeaza atât pe infrastructura inteligenta a parcarilor acoperite, cât si pe sistemele de senzori integrate ale masinii – si pe conectivitatea ambelor. Senzorii din pavaj furnizeaza informatii actuale privind localizarea spatiilor libere de parcare, astfel încât automobilele sa stie unde sa se îndrepte. Bosch nu doar dezvolta functia de parcare complet automata, ci si produce intern toate componentele necesare în acest sens.