CITROEN SE REINVENTEAZA
O noua identitate, o noua relatie cu clientii, o noua linie de produse : la 90 de ani, CITROËN intoarce o noua pagina a istoriei sale. CITROËN a dezvaluit aseara la Paris noua dinamica a Marcii, in cadrul unui eveniment inedit. Nu intamplator, data aleasa pentru a infatisa lumii intregi noua identitate Citroën marcheaza aniversarea fondatorului sau, André Citroën. Noua dinamica a marcii insumeaza o noua identitate, un nou tip de relationare cu clientii si o noua linie de produse. Noua identitate presupune un nou logo, un nou univers grafic ce implica si o noua arhitectura a punctelor de vanzare, precum si o noua semnatura de marca „Créative technologie” care va insoti orice comunicare. Noua relatie cu clientii are in centru oferirea unor servicii de calitate superioara, personalizate. Noua linie de produse, distinctive, intitulata DS, va veni in completarea gamei de vehicule existenta. Un concept car prezentat in avanpremiera aseara, DS Inside, prefigureaza primul model din linia DS, prezentand elementele majore ale produselor distinctive – concept, filosofie. I – O NOUA IDENTITATE Logo-ul, primul reper Realizat in urma colaborarii echipei de Marketing si de Design CITROËN sub indrumarea lui Jean-Pierre Ploué si a agentiei Landor, reteaua de branding si de design, logo-ul este primul semn vizibil al schimbarii. Chevronul se elibereaza din cadrul sau si devine tridimensional. Primeste volum si castiga in relief, in forta si in materie. Rosul, ca o punte de trecere intre istoria si viitorul marcii CITROËN, se regaseste in in noua tiporafie a numelui Marcii. Un rosu care evolueaza, e mai profund. Identitatea Marcii: Créative Technologie Creativitatea si tehnologia sunt 2 elemente care s-au regasit mereu in ADN-ul Citroën. Primul care a propus sistemul Stop&Start la C2 si C3, lider european pentru cutia de viteze pilotata, pionier al filtrului de particule, Citroën isi arata preocuparea fata de ecologie si economie, si in 2008 in Europa confirma leadership-ul pe segmentul vehiculelor care emit 110g de CO2/Km, sau mai putin, datorita lui C1. Inventator al suspensiei Hydractive, creator al parbrizului panoramic de unghi mare, initiator al noilor sisteme de asistenta la conduita precum alertarea la depasirea involuntara a marcajelor, pozitia inalta la volan, Snow Motion… Dar si noua arhitectura, modularitatea la C3 Picasso… CITROËN nu este interesat doar de exploatarea tehnologica ci de tehnologia in beneficiul utilizatorului. CITROËN indrazneste sa-si imagineze automobilul fara a se multumi sa reproduca solutii deja existente. C5 renterpreteaza berlina traditionala cu rafinament si eleganta, si–si depaseste obiectivele de vanzari pentru 2008. C4 Picasso a creat conceptul de „visiospace” si a stiut sa-si transforme segmentul de monovolume pentru a deveni lider european in 2008. C3 Picasso, care va fi lansat in primul trimestru al anului 2009, are aceleasi ambitii. Cu noul Berlingo, lansat in mai 2008, si cu Nemo, lansat in februarie 2008, CITROËN dispune de o gama de vehicule utilitare bogata si complet reinnoita. Publicitatea, spirit nonconformist CITROËN isi alege Créative Technologie ca semnatura publicitara. Semnatura se va pastra in franceza si nu va fi adaptata in nici o tara din lume, aceasta devenind baza noului sistem publicitar. Fiecare spot sustine promisiunea Marcii si beneficiile pentru clientii sai, fara a renunta la impertinenta si optimism. Principiu grafic : vizibilitatea si coerenta Marcii Daca astazi CITROËN se exprima din punct de vedere vizual intr-o maniera eterogena, un nou principiu grafic, un font exclusiv si o tonalitate unica, garanteaza Marcii o mai buna vizibilitate si o expresie coerenta. Acest nou univers creeaza un nou statut al Marcii. Noul univers este caracterizat de: albul predominant, semn al transparentei si elegantei; rosu, folosit pentru a exprima dinamismul; negru, gri si crom, care confera statut si forta. CITROËN initiaza aceasta schimbare a universului Marcii din 6 februarie 2009. CITROËN Sport devine CITROËN Racing Cu patru titluri de campion mondial de raliuri in clasamentul « constructorilor », cinci titluri consecutive de campion mondial WRC (pilot si copilot) pentru Sébastien Loeb si Daniel Elena, Citroën intra in istoria sportului cu motor. Odata cu etapa de WRC din Cipru, CITROËN Sport isi dezvaluie noua identitate, numele sau devenind CITROËN Racing. II – O noua relatie cu clientii Arhitectura : o transformare profunda a retelei Pentru a privilegia relatia clientilor cu Marca, CITROËN se angajeaza intr-o transformare a spatiilor de prezentare, de primire, de vanzare si de intretinere. • La exterior, transparenta, fluiditatea si culoarea reprezinta repere simple, usor de recunoscut. • La interior, regasim o noua organizare a spatiului care orienteaza in mod natural clientul catre serviciile care ii sunt rezervate. In universul omniprezent CITROËN, spatiile dedicate evidentiaza activitatea specialistilor Marcii. In cinci ani, cele 8 000 de puncte de vanzare CITROËN isi vor schimba imaginea pentru ca in intreaga lume, clientii nostrii sa aiba placerea de a merge la CITROËN. Pe Champs-Elysées la numarul 42, CITROËN a inaugurat acest nou spirit arhitectural printr-o vitrina accesibila tuturor, pe cel mai frumos bulevard din lume, care a avut 2 milioane de vizitatori de la inaugurarea din septembrie 2007. Satisfactia clientilor : sa fim printre cei mai buni Pentru clientii CITROËN, experienta Marcii trebuie sa fie exceptionala in toate circumstantele. Marca pune in aplicare – in vanzari ca si in serviciile post-vanzare, noi angajemente fata de clienti, « Fundamentele» Marcii : receptie imediata si individualizata, raspunsuri rapide si clare, livrari si prezentari personalizate ale automobilului, respectarea termenelor de finalizare, explicarea lucrarilor realizate, supravegherea fiecarei interventii… numeroase angajamente pe care retelele CITROËN si le-au asumat si pe baza corora va fi evaluata. Pentru a garanta aceste angajamente, Citroën instaleaza o politica de calitate completa : instruirea specifica a retelei, implicarea serviciului tehnic inca de la conceperea produsului, noi metode comerciale, dezvoltarea standardelor operationale. Obiectivul Marcii : sa perfectioneze reteaua astfel incat aceasta sa reprezinte o referinta in calitatea service-ului. Marca si-a propus sa se situeze printre cei mai buni in anchetele inter-constructori in ceea ce priveste livrarea vehiculelor ca si pentru intretinere si reparatie, si in TOP 5 in anchetele anuale ale organismului J.D. Power. CITROËN Select : o noua dinamica pentru comertul de vehicule rulate La 34 de ani de la lansarea marcii Eurocasion, CITROËN isi intareste politica si lanseaza CITROËN Select. CITROËN Select inseamna : o o oferta completa impreuna cu o extensie de garantie pentru vehiculele cu vechimea de pana la 7 ani, o o mai mare vizibilitate a angajamentelor CITROËN fata de clientii sai : – posibilitati de finantare printre care si leasing-ul ; – prestari de servicii complementare printre care un contract de garantie, de intretinere sau de mentenanta ; – satisfactie sau inlocuire, in cazul in care clientul isi schimba opinia; – prima revizie gratuita ; – asistenta completa 24h/24, 7z/7 in 45 de tari europene… o o noua imagine a serviciului, la nivel international. Pentru a pune in aplicare aceasta noua strategie, CITROËN a adoptat inca din 2008 o noua organizare optimizata : o conducere contralizata a activitatii vehiculelor de ocazie pentru ansamblul marcii si noi programe si metode pentru retea. Obiectivul este de a mari pondereavanzarilor vehiculelor de ocazie in totalul vanzarilor distribuitorilor Citroën si de asemenea de a oferi incredere clientilor in vehiculele rulate.