Cel mai puternic Astra diesel din toate timpurile – noul Astra BiTurbo

img
Home / Stiri si noutati auto / Cel mai puternic Astra diesel din toate timpurile – noul Astra BiTurbo

Cel mai puternic Astra diesel din toate timpurile – noul Astra BiTurbo   – Gama Astra, disponibila acum cu noul motor 2.0 BiTurbo CDTI, cu o putere de 195 cp si 400 Nm cuplu   – Viteza maxima de pâna la 226 km/h si un consum de carburant redus pâna la 4,9 l/100 km   – Disponibil în variantele cu cinci usi, GTC coupé si Sports Tourer   – Designul sportiv si incisiv reflecta performanta dinamica   – Tehnologie BiTurbo secventiala sofisticata cu doua intercoolereGama de modele Opel Astra este îmbunatatita prin lansarea unei variante noi de motorizare diesel cu performante remarcabile în materie de putere: unitatea cu 4 cilindri 2.0 BiTurbo CDTI cu o putere de 143 kW/195 cp si un cuplu maxim de 400 Nm. Autovehiculul este disponibil în trei variante de caroserie: hatchback cu cinci usi, GTC coupé si Sports Tourer station wagon. Nicio alta marca nu ofera o gama atât de extinsa de modele diesel de înalta performanta în segmentul de autovehicule compacte. Astra BiTurbo CDTI cu cinci usi atinge o viteza maxima de 226 km/h, fiind astfel cel mai rapid model diesel Astra din toate timpurile (Sports Tourer 222 km/h, GTC 223 km/h). Motorul BiTurbo asigura performante puternice si o placere unica în timpul conducerii, fiind în acelasi timp deosebit de eficient.  Dispunând de tehnologia Start/Stop de reducere a consumului de carburant, dotare standard pentru toate modelele Astra BiTurbo, varianta GTC are un consum de doar 4,9 l/100 km (variantele Sports Tourer si hatchback cu cinci usi: 5,1 l/100 km). Nivelul emisiilor de CO2 ale modelului GTC este de numai 129 g/km (în timp ce variantele hatchback si station wagon înregistreaza o valoare a emisiilor de 134 g/km). Lansat la începutul anului 2012 pe modelul Insignia, vârful de lance al marcii Opel, motorul de 195 cp introduce tehnologia BiTurbo secventiala sofisticata în dotarea gamei Astra, tehnologie care presupune utilizarea a doua intercoolere. Noile variante Astra de înalta performanta pot fi comandate începând din toamna si sunt programate sa ajunga în reprezentante pâna la sfârsitul acestui an. Acceleratie lina cu eliminarea întârzierii turbineiMotorul diesel BiTurbo cu patru cilindri al modelului Insignia dispune de doua turbocompresoare de dimensiuni diferite, ce actioneaza fie individual, fie ca un ansamblu. Turbocompresorul mai mic asigura o accelerare extrem de rapida la turatii scazute ale motorului. Acest lucru permite obtinerea unui raspuns rapid din partea pedalei de acceleratie, eliminând astfel efectul nedorit de întârziere a turbinei. Începând de la o turatie de 1.250 rpm, soferul poate utiliza imediat un cuplu motor de 320 Nm, reprezentând 80% din cuplul total de 400 Nm generat într-o gama de turatii cuprinse între 1.750 si 2.500 rpm. În gama de turatii medii, ambele turbocompresoare functioneaza împreuna, iar turbocompresorul mai mare comprima în prealabil aerul admis înainte ca acesta sa fie complet comprimat în turbocompresorul mai mic. O supapa de derivatie este controlata în mod continuu pentru a transmite o parte din gazele de esapament catre turbocompresorul mai mare. În consecinta, soferul beneficiaza în continuare de o acceleratie puternica. La turatii mai mari (începând de la aproximativ 3.000 rpm), toate gazele circula direct catre turbocompresorul mai mare, mentinând o distributie uniforma a puterii la viteze mai ridicate.Obiectivul principal în dezvoltarea motorului 2.0 BiTurbo CDTI a fost asigurarea rapida a unei presiuni de supraalimentare în gama de turatii scazute, conferind în acelasi timp pedalei de accelera?ie o sensibilitate sporita în gama de turatii medii. Cantitatea de aer din motor este reglata în functie de gama de turatii si necesitatile celor doua turbocompresoare de dimensiuni diferite. La turatii scazute, un intercooler suplimentar, conectat exclusiv la turbocompresorul mic, permite trecerea cantita?ii mici de aer pe cale directa catre camera de combustie. În gama de turatii medii, turbocompresorul mai mare si mai puternic intervine din ce în ce mai mult în proces. Fluxul sau de aer mai mare este racit prin intermediul unui intercooler de dimensiuni mai mari.Întrucât configuratia compartimentului motorului pentru modelul Astra difera de cea a modelului Insignia, inginerii au optat pentru o solutie inteligenta de integrare prin împartirea interna a modulului intercooler într-un intercooler mai mic si unul mai mare. Este o configuratie diferita de cea a motorului BiTurbo din dotarea modelului Insignia, în cadrul caruia intercoolerele sunt situate în locuri diferite. Ambele intercoolere integrate în motorul BiTurbo al modelului Astra sunt racite cu aer.Designul interior si exterior sportiv si incisiv subliniaza nivelul înalt de performantaNoile variante BiTurbo diesel de înalta performanta ale modelelor cu cinci usi, Sports Tourer si GTC au un design exterior chiar mai sportiv si mai incisiv. Partile frontale ale variantelor Astra BiTurbo (GTC, Sports Tourer si hatchback cu 5 usi) reflecta performantele remarcabile si natura mai agresiva a acestor autovehicule. Partea superioara a grilei radiatorului are o forma similara cu cea a modelului GTC Astra; totusi, bara din fata este vopsita întotdeauna în culoarea caroseriei, iar variantele BiTurbo hatchback cu cinci usi si Sports Tourer prezinta o noua bara în forma de aripa la nivelul grilei radiatorului. Sectiunea inferioara de admisie a aerului a fost, de asemenea, îmbunatatita în ceea ce priveste designul sportiv: zona în care partea centrala a grilei radiatorului se uneste cu partea exterioara a fost proiectata în forma de înotatoare de rechin, conferindu-i autovehiculului un aspect mai agresiv. Cadrul geamurilor laterale prezinta insertii cromate la variantele 5 usi si Sports Tourer, în timp ce la GTC partea inferioara este neagra. În spate, cele doua tevi de esapament aduc o forma mai proeminenta barei de protectie, special adaptata. Toate aceste elemente îi confera autovehiculului o postura atletica.La interiorul variantelor Astra BiTurbo, tapiteriile din material textil sau piele de culoare Negru Jet se combina cu nuanta Rosu Magic utilizata pentru marginile scaunelor.  Cusaturile si tivurile scaunelor, insertiile portierelor si maneta schimbatorului de viteze de culoare Rosu Magic accentueaza atmosfera sportiva din interior. Un nou volan din piele cu sectiunea inferioara plata si covorasele speciale cu margini rosii sunt, de asemenea, elemente sport ale interiorului modelelor Astra BiTurbo.Variantele BiTurbo beneficiaza de oferta larga de tehnologii specifice AstraCel mai puternic model diesel dezvoltat pâna în prezent, Opel Astra BiTurbo este prevazut, de asemenea, cu multe alte functii premium de sporire a nivelului de siguranta si confort disponibile pentru noua gama de modele Astra. Acestea includ a doua generatie a camerei video frontale Opel Eye, cu asistentul optimizat pentru recunoasterea indicatoarelor rutiere (TSA II), sistemul de avertizare la depasirea benzii de circulatie (LDW), functia de indicare a distantei de urmarire (FDI) si sistemul de avertizare privind o coliziune frontala (FCA). Modelele BiTurbo Sports Tourer si cu cinci usi sunt prevazute cu o camera video pentru mers înapoi.Noile sisteme completeaza oferta larga de tehnologii inovatoare de care modelul Astra beneficia deja, unele dintre acestea fiind unice în segmentul autovehiculelor compacte, în timp ce altele se regasesc rar în oferta marcilor concurente. Una dintre acestea este ultima generatie a sistemului inteligent de iluminare frontala adaptiva (AFL+), cu faruri bi-xenon si multiple functii de iluminare inteligenta, ce includ asistentul pentru faza lunga, iluminarea dinamica în curbe, iluminarea în viraje si distributia variabila a luminii, reglata automat în functie de conditiile actuale de drum, inclusiv cele meteorologice.FlexRide pentru dinamica de vârf – GTC cu HiPerStrutDinamica de conducere a variantei BiTurbo a modelului Astra a fost îmbunatatita prin modificarea bucselor, reducerea garzii la sol cu ajutorul arcurilor mai rigide si o noua punte spate cu efect de ruliu minimizat. Pe lânga actualele caracteristici dinamice de conducere ale modelului Astra, clientii pot opta pentru sistemul mecatronic inteligent FlexRide de la Opel, care se adapteaza automat la conditiile de drum si ofera trei moduri de functionare: modul standard, modul „Tour” pentru o calatorie confortabila si modul „Sport” pentru un stil de conducere mai dinamic. Sistemul FlexRide special adaptat pentru varianta BiTurbo garanteaza o performanta optima în timpul conducerii si un raspuns mai prompt din partea autovehiculului.La fel ca toate modelele GTC Astra si OPC, varianta GTC Astra BiTurbo este echipata standard cu suspensia HiPerStrut (High Performance Struts) pe puntea fata, pentru o conducere si o manevrabilitate si mai sportive. Suspensia HiPerStrut îmbunatateste aderenta, sporeste puterea în viraje si reduce în mod semnificativ fenomenul de miscare violenta a volanului provocata de cuplul ridicat la acceleratia brusca, permitându-i soferului sa se bucure din plin de performanta autovehiculului.Pentru un nivel sporit de confort, toate modelele Astra sunt disponibile cu scaune fata ergonomice, inclusiv variantele BiTurbo. Scaunele certificate de AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V) reduc solicitarile la nivelul spatelui soferului si pasagerului din fata. Parbrizul panoramic este o alta dotare optionala care adauga o nota premium interiorului modelelor GTC, variantele BiTurbo si OPC nefacând exceptie. Parbrizul exclusivist patentat de Opel se întinde pâna la mijlocul acoperisului, soferul si pasagerii beneficiind astfel de o experienta extraordinara din punctul de vedere al perspectivei, spatiului si conducerii.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *