Chevrolet Miray si Colorado Rally expuse la Salonul Auto de la Frankfurt

img
Home / Stiri si noutati auto / Chevrolet Miray si Colorado Rally expuse la Salonul Auto de la Frankfurt

Chevrolet Miray si Colorado Rally vor fi expuse la Salonul Auto de la Frankfurt •    Doua prototipuri incitante îsi serbeaza premiera europeana la Salonul Auto de la Frankfurt•    Modelul de prezentare Colorado Rally are la baza mostenirea lasata de puternicele camionete Chevrolet•    Interiorul modelului de prezentare Colorado Rally are un sistem de stingere a incendiilor•    Modelul de prezentare Miray este un autovehicul decapotabil, de mici dimensiuni, cu un aspect dinamic si hotarât•    Informatiile sunt afisate prin retroproiectare pe panoul de instrumente al prototipului  MirayPe parcursul existentei sale de 100 de ani, Chevrolet a creat si perfectionat o gama de autovehicule cu design uimitor de frumos. Unele dintre acestea au devenit adevarate legende ale soselelor, cum ar fi modelele Belair, Suburban, Corvette sau Camaro. Desi aspectul autovehiculelor Chevrolet este foarte diversificat, reflectând diferitele tipuri de utilizari, ADN-ul comun al designului si marcii si un set de caracteristici exterioare si interioare disting aceste autovehicule dintr-o multime de modele concurente.Ansamblul temelor de design Chevrolet utilizate în prezent este caracterizat de o tensiune dinamica ce poate fi sesizata în cadrul întregii game. Fie ca este vorba despre autovehiculul de mici dimensiuni Spark sau modelul SUV Captiva, designul Chevrolet este expresiv si impunator, transmitând senzatia de energie si putere retinuta. De asemenea, limbajul modern de design reflecta mostenirea care a transformat Chevrolet într-o marca de succes, reluând conceptele din trecut, dar fara a se crampona în utilizarea elementelor retro.Ambele prototipuri Chevrolet, Miray si Colorado Rally, care îsi vor serba premiera europeana la Frankfurt, personifica aceste principii de design si duc tendintele actuale din segmentul în care se încadreaza cu un pas înainte, în viitor. În timp ce puternicul prototip Colorado Rally prefigureaza generatia urmatoare de camionete de dimensiuni medii, modelul cu aspect futurist, Chevrolet Miray, îmbina exteriorul inspirat de un avion de lupta cu o tehnologie avansata de propulsie hibrida.Chevrolet ColoradoPrototipul Colorado Rally cu tractiune integrala si cabina dubla, prezentat în premiera mondiala la Salonul Auto International de la Buenos Aires, emana putere prin fiecare centimetru patrat al caroseriei. Cu atitudinea sa îndrazneata, latimea mare si jantele de 18 inch, din aluminiu, cu pneuri adaptate deplasarilor de teren acoperit cu noroi si amortizoare specifice autovehiculelor de curse, a doua versiune a camionetei Colorado de dimensiuni medii, prezentata în cadrul Salonului Auto, transmite durabilitate si performanta. Prima versiune a modelului de prezentare Colorado a fost prezentata în premiera la Salonul Auto de la Bangkok, în luna aprilie a acestui an.„Chevrolet a produs camionete înca de la început, acestea fiind o parte esentiala a portofoliului marcii noastre. Datorita designului hotarât, rafinamentului si potentialului fara compromisuri, prototipul Colorado Rally reinterpreteaza în mod creativ mostenirea noastra grandioasa”, a declarat Wayne Brannon, presedinte si director executiv al Chevrolet Europe.Farurile de dimensiuni mari cu tehnologie LED, grila radiatorului dubla specifica marcii Chevrolet, o capota a motorului sculptata cu atentie si aripile puternice, armate cu fibra de sticla, definesc partea din fata a modelului Colorado. Câte doua lumini suplimentare, amplasate pe marginea frontala a acoperisului si pe oglinzile laterale, geamurile acrilice specifice autovehicule de curse, cu fante de aer si cârligele de remorcare, fata si spate, scot în evidenta caracteristicile off-road ale autovehiculului. Prototipul Colorado Rally este propulsat de un motor turbo-diesel cu o cilindree de 2,8 litri si este dotat cu doua troliuri de 5,5 cp, integrate în bara de protectie fata si spate.În timp ce caroseria modelului Colorado este vopsita cu un strat triplu de alb sidefat, stropit cu particule „aurii”, acoperisul si barele de protectie, bara antiruliu stilizata, precum si partea interioara a compartimentului pentru încarcatura, unde sunt depozitate roata de rezerva si trusele cu scule, sunt confectionate din material plastic în culoarea carbunelui. Capacul din spate are doua deschideri de mari dimensiuni, pentru îmbunatatirea performantelor aerodinamice si o vizibilitate îmbunatatita în partea din spate. Alte detalii de finete sunt capacul descoperit al rezervorului de alimentare cu carburant si, desigur, papionul Chevrolet, care împodobeste cu mândrie partea din fata si capacul spate.În interior, inginerii de design s-au axat pe caracterul ergonomic, pe siguranta si functionalitate. Interiorul este dominat de o culoare de cenusiu închis, care contrasteaza placut cu vopseaua argintie a celulei de siguranta a cabinei si detaliile metalizate. Scaunele sunt tapitate cu neopren si au cusaturi de culoare portocalie, iar partea superioara a panoului de instrumente este îmbracata în piele texturata. Un volan performant, creat pentru manevre agresive, asista soferul la deplasarea pe teren accidentat. Acesta este prevazut cu LED-uri integrate, care functioneaza ca un tahometru cu afisare rapida. Ghidarea catre destinatie este asigurata de un sistem de navigatie prin satelit, amplasat în partea frontala. Centurile de siguranta cu prindere în cinci puncte ale modelului Colorado sunt fixate direct de celula de siguranta a cabinei. În acelasi timp, un sistem specific pentru stingerea incendiilor asigura stingerea rapida a oricarui incendiu aparut în cabina sau compartimentul motorului.Printre alte detalii interioare pot fi enumerate:•    Un comutator principal integrat în panoul central de instrumente. Acesta are doua functii importante: pornirea motorului si deconectarea fiecarui sistem al autovehiculului, în caz de urgenta.•    Un sistem de „aer sub presiune”, care purifica imediat aerul din cabina dupa ce autovehiculul a intrat într-un nor de praf, în timpul unei urmariri pe teren accidentat.•    Un pachet pentru hidratare, pozitionat în spatele fiecarui scaun. Ocupantilor li se ofera o solutie pentru alimente, sub forma unui mic compartiment.Chevrolet Miray: legatura mai puternica între autovehicul si soferFiind prezentat în premiera la Salonul Auto de la Seoul care a avut loc în luna martie, anul acesta, prototipul Chevrolet Miray aduce o noua interpretare elementelor tipice de design ale marcii Chevrolet, dar în acelasi timp aduce un tribut mostenirii lasate de autovehiculele sport Chevrolet. Modelul Miray este propulsat de doua motoare electrice montate frontal, alimentate cu o baterie de 15 kW, pentru o accelerare rapida si zero emisii de gaze în traficul urban.„Miray înseamna viitor în limba coreeana”. Prototipul întareste legatura dintre autovehicul si sofer si ofera o abordare noua asupra viitorului autovehiculelor sport”, a explicat Brannon. „Multe dintre componentele utilizate pentru trenul de rulare al acestuia reprezinta o extindere a sistemelor noastre. Modelul Miray demonstreaza potentialul de recalibrare si extindere a tehnologiilor actuale în materie de sistemele de propulsie.”Cu dimensiuni mici si decapotabil, la fel ca modelul Monza SS din anul 1963, si usor si hotarât ca modelul Corvair Super Spyder din anul 1962, prototipul Miray are un fuzelaj aerodinamic ce aminteste de avioanele de lupta moderne. Grila radiatorului dubla este flancata de farurile cu tehnologie LED, cu noile lampi diurne specifice marcii Chevrolet. Aripile fata si spate evoca modelul Chevrolet Corvette din trecut si exprima spiritul sportiv al prototipului. Spoilerele din fibra de carbon, amplasate la colturi, asigura controlul deportantei si al fluxului de aer. Vazuta de sus, cabina are o forma unica, de diamant.Partea laterala a caroseriei, în forma de sageata, este fabricata din material plastic armat cu fibra de carbon (CFRP) si fibre de carbon. O linie frânta caracteristica, cu lumina ambientala dedesubt, creeaza o linie impetuoasa de lumina atunci când autovehiculul se afla în miscare, conferind o stralucire calda caroseriei sculpturale. Portierele cu deschidere verticala, în stilul autovehiculelor de curse de la Le Mans, subliniaza aspectul rasat al prototipului Miray.Lampile spate, amplasate sub partea din spate a autovehiculului, cu forma de „coada de rata”, confera o noua interpretare a designului Chevrolet cu elemente duble. Jantele sport ale modelului Miray, de 20 inch, pentru rotile din fata, si de 21 inch, pentru cele din spate, sunt confectionate din aluminiu si fibre de carbon. Tema puternica a turbinei evoca miscarea, chiar si atunci când prototipul Miray stationeaza.Un interior extrem de stilatInteriorul prototipului Miray este caracterizat de un amestec de aluminiu slefuit, piele naturala, material textil de culoare alba si suprafete cu aspect de metal lichid, pentru un efect general care sa îmbine rapiditatea cu aspectul sculptural. Interiorul este înconjurat de o carcasa din fibra de carbon, care îi confera o greutate redusa si, în acelasi timp, o structura rigida. Postul de conducere dublu, care înconjoara soferul si pasagerul din fata, a fost inspirat de modelul emblematic Chevrolet Corvette: acesta se concentreaza asupra soferului, dar în acelasi timp implica total pasagerul din fata în experienta conducerii.Designerii au abordat într-un mod unic afisarea informatiilor, utilizând retroproiectarea pe panoul de instrumente. Informatiile afisate în fata soferului au fost grupate în trei zone, fapt care elimina încarcarea inutila a câmpului vizual si îi permite acestuia sa se concentreze asupra senzatiilor din timpul conducerii.Ecranul tactil central se extinde în jos , cu linii cursive, spre un suport din aluminiu, evocând botul unui avion de lupta, cu trenul de aterizare coborât. Suprafata exterioara coboara cu linii impetuoase spre interior, pentru a ajunge la consola consolidata, facând legatura între partea frontala si cea din spate a autovehiculului.Iluminarea ambientala, care începe de la partea superioara a panoului de instrumente si se revarsa în zona spatarelor scaunelor, adauga o senzatie de lux. Pernele scaunelor si tetierele sunt conectate prin intermediul carcasei cu greutate redusa din fibre de carbon si sunt montate  pe o singura sina din aluminiu. Zona tetierelor urmeaza forma exteriorului si integreaza un sistem de aer cald pentru zona gâtului, pentru conducerea cu plafonul coborât.Un detaliu interesant este butonul de pornire, amplasat central. La apasarea acestuia, panoul de instrumente retractabil, montat pe coloana de directie, se ridica precum capacul cabinei unui avion cu un singur loc si „proiectia interactiva” apare pe suprafata alba.Camerele video retractabile pentru vedere în spate, care înlocuiesc oglinzile retrovizoare traditionale, se extind prin actionare electrica de la geamurile laterale. În cazul deplasarii în zone urbane, camera video îndreptata în fata functioneaza în combinatie cu sistemul GPS, pentru a suprapune informatiile sistemului de navigatie cu imaginile video în timp real.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *