Chevrolet Orlando aduce farmecul vacantelor calatoriilor cu familia
Chevrolet Orlando aduce farmecul vacantelor calatoriilor cu familia – Orlando revitalizeaza segmentul MVP prin functionalitate si atitudine – Design crossover inovator combinat cu versatilitatea unui interior cu 7 locuri – Pentru familiile care vor sa fie altfel – Satisfactie la volan, siguranta pentru toti – Trei motoare, trei niveluri de echipare – Chevrolet ofera din nou un plus de valoare – Disponibil pentru vânzare la începutul anului 2011Orlando. O mie de lucruri de facut într-o singura zi. Distractie, divertisment si relaxare pentru familie si prieteni. Acesta e spiritul vacantelor, pe care Chevrolet l-a captat în primul sau MPV european. Ca si celelalte modele Chevrolet lansate recent pe alte segmente de piata, Orlando se îndeparteaza de conventional. Designul sau – în parte MPV, în parte crossover – încalca regulile unui segment care s-a dovedit de-a lungul timpului conservator; are ceva de spus si iese în evidenta.Noul MVP compact de la Chevrolet patrunde cu mândrie în acest segment, adoptând un aspect îndraznet, cu o linie joasa a acoperisului si o silueta în stil crossover si pastrând în acelasi timp partea frontala Chevrolet, distincta si recognoscibila, caracterizata prin grila radiatorului divizata si sigla în forma de papion.Bazat pe un prototip expus pentru prima data în 2008, Chevrolet Orlando este un adevarat autovehicul de familie al timpului sau, care combina avantajele practice ale celor 7 locuri, flexibilitatea interiorului si spatiul de încarcare generos.„Avem certitudinea ca Orlando aduce în clasa MVP nu doar un excelent raport calitate-pret, ci si ceva proaspat – o anume functionalitate combinata cu atitudine, dupa cum îi spunem noi”, afirma Wayne Brannon, presedinte si director general la Chevrolet Europe.„De asemenea, cred ca va atrage mai multi clienti noi catre marca Chevrolet.”„Noul Chevrolet Orlando MVP are de jucat un rol cheie strategic în cadrul ofensivei europene continue a Chevrolet, întrucât acesta da semnalul de start unui ambitios program de lansari care va cuprinde sapte produse noi si va acoperi urmatoarele 15 luni.”Orlando va reprezenta, cu certitudine, o alternativa reconfortanta la multe MPV-uri pentru familii prezente pe piata. Partea frontala Chevrolet caracteristica si usor de recunoscut e completata de profilul cu linia joasa si curbata a acoperisului si pasajele rotilor reliefate, sportive, care adapostesc jantele de 16”, 17” sau 18”. Pasajele rotilor accentueaza impresia de autovehicul cu caroserie compacta si roti proeminente si pastreaza în acelasi timp tinuta sportiva si agila a modelului Orlando.Interiorul, spatiul de depozitare si siguranta modelului OrlandoDaca exteriorul noului Chevrolet Orlando va atrage în mod sigur atentia, interiorul se remarca si el prin multe dintre cele mai recente elemente de design ale marcii Chevrolet, cum ar fi cabina dubla preluata de la Corvette si iluminarea ambientala în albastru a consolei centrale. Însa originalitatea designului nu înseamna nimic fara o functionalitate bine gândita, de aceea dispunerea „stil amfiteatru” a celor trei rânduri de scaune, spatiul de încarcare generos si numeroasele solutii de depozitare vor capta si ele atentia soferilor familisti.Dispunerea „stil amfiteatru” se refera la faptul ca, în ciuda liniei arcuite a acoperisului, designerii au reusit sa înalte al doilea si al treilea rând de scaune, astfel încât ocupantii modelului Orlando sa aiba o vizibilitate si mai buna, atât în fata cât si lateral, fara ca spatiul pentru cap sa fie redus. De fapt, spatiul pentru cap pentru al treilea rând e mai mare decât cel din mai multe modele MVP rivale.Sunt posibile numeroase configuratii ale interiorului, scaunele de pe al doilea sau al treilea rând putând fi rabatate independent ori împreuna, pentru a crea o suprafata de încarcare plata. Al doilea rând ofera, de asemenea, posibilitatea plierii scaunelor exterioare, ceea ce usureaza accesul pasagerilor la rândul al treilea.Iar când apare nevoia de a transporta încarcaturi mari, spatiul de încarcare al modelului Orlando se dovedeste unul dintre cele mai mari din clasa monovolum, atingând un volum maxim de 1487 de litri când ambele rânduri de scaune sunt rabatate.Orice autovehicul de familie serios are nevoie de suficiente spatii de depozitare pentru multimea de obiecte care se acumuleaza la interior. Ca si prototipul originar, versiunea de serie a modelului Orlando dispune de o gama de compartimente cu forme si dimensiuni diferite, amplasate în diferite locuri, inclusiv un spatiu pentru monede si doua suporturi pentru pahare amplasate în consola centrala, suporturi pentru harti si sticle integrate în portierele fata si spate, precum si alte compartimente separate în spatiul de încarcare.Dar probabil cel mai ingenios dintre acestea este zona de depozitare din spatele panoului frontal al sistemului audio, aflata atât la îndemâna soferului cât si a pasagerului. Aceasta zona a putut fi observata initial la prototipul Orlando. Designerii au reusit sa integreze un spatiu mare si practic, care devine accesibil prin ridicarea panoului frontal al sistemului audio si care este suficient de încapator pentru obiecte cum ar fi un MP3-player, ochelarii de soare sau portofelul. În acest spatiu exista si o conexiune auxiliara standard si un port USB optional pentru MP3-player sau iPod, în functie de nivelul de echipare.Siguranta ocupantilor este totdeauna un aspect de maxima importanta la autovehiculele din aceasta categorie, iar proprietarii modelului Orlando se vor simti asigurati stiind ca s-a acordat atentie detaliilor si s-au inclus cele mai recente tehnologii. Caroseria este în mare parte realizata din otel de înalta rezistenta, formând astfel o celula de protectie eficienta pentru pasageri în cazul unei coliziuni frontale, laterale sau din spate.Daca se produce o coliziune, ocupantii sunt protejati de sase airbaguri – airbaguri duble frontale, laterale si tip cortina.Una din cele mai mari probleme cu care se confrunta echipajele de interventie sosite la locul unui accident este accesul la ocupantii autovehiculelor atunci când usile sunt încuiate. E o problema care nu-i poate afecta pe proprietarii modelului Orlando; autovehiculul lor este dotat cu senzori de coliziune, iar portierele se descuie automat atunci când este detectat un impact.Trei motoare si trei niveluri de echipare satisfac toate nevoile unei familiiChevrolet ofera la alegere trei motoare cu consum redus, unul pe benzina si doua diesel. Toate motoarele sunt amplasate transversal, au 4 cilindri si doua axe cu came în chiulasa, 16 supape si injectie de carburant multipunct sau, în cazul motoarelor diesel, tehnologie common rail. Toate motoarele au blocul din fonta si chiulasa din aliaj.Singurul motor pe benzina disponibil la lansare are o cilindree de 1,8 litri si dezvolta 141 CP la 6200 rpm si genereaza un cuplu de 176 Nm la 3800 rpm. Viteza maxima a acestei versiuni este de 185 km/h. În ce priveste emisiile si consumul de carburant, motorul de 1,8 litri este unul competitiv, cu emisii de 172 g/km si un consum de 7,3 litri la 100 km.Cele doua motoare diesel au ambele aceeasi capacitate cilindrica, dar sunt proiectate astfel încât puterile si caracteristicile de rulare sa fie diferite. Amândoua au 2 litri si 4 supape pe cilindru, iar sistemul de injectie este de tip common rail. Cel mai puternic dintre acestea dezvolta 163 CP la 3800 rpm si ofera un cuplu de 360Nm la 2000 rpm, în vreme ce al doilea ajunge la 130 CP la aceeasi turatie si ofera un cuplu de 315Nm la 2000 rpm.Viteza maxima pentru pentru motorizarea diesel de 130 CP este de 180 km/h, iar pentru cea de 163 CP de 195 km/h. Emisiile si consumul de carburant pentru ambele motorizari: 159 g/km, respectiv un consum de 6 litri la 100 km.La lansarea pe piata, clientii vor putea, de asemenea, alege între trei niveluri diferite de echipare. Lansarea modelului Orlando marcheaza o schimbare la Chevrolet Europe, fiind adoptate aceleasi denumiri de echipare folosite la nivel mondial: asteptati-va ca, pe viitor, nivelurile de echipare LS, LT si LTZ sa devina o regula pentru Chevrolet. O alta premiera la Chevrolet Europe: numai modelele cu volanul pe partea dreapta vor afisa la exterior emblema nivelului de echipare.Indiferent de modelul pentru care opteaza clientii, Chevrolet le garanteaza un nivel înalt de echipare, care include în pachetul standard, chiar si pentru versiunea de baza LS, controlul electronic al stabilitatii, sase airbaguri si oglinzi exterioare actionate electric.Versiunea mijlocie, LT, are în plus dotari cum ar fi senzori de parcare si comenzi audio pe volan, în timp ce versiunea LTZ primeste, printre altele, jante mai mari de 17” din aliaj, oglinda retrovizoare cu functie automata antiorbore si tempomat electronic.Datorita înrudirii noului Orlando cu un alt Chevrolet de succes, premiat pentru calitatile sale – modelul Cruze sedan, care si-a demonstrat manevrabilitatea si tinuta de drum excelente – soferii pot fi siguri ca la volan se vor simti în siguranta, dar în acelasi timp implicati si rasplatiti. Suspensia îndelung testata a modelului Orlando foloseste suspensia McPherson în fata si un arbore compus în spate.Urmând exemplul modelului de succes Chevrolet Cruze, Orlando are un sasiu care ofera raportul ideal între confort si agilitate. Suspensia McPherson din fata este prevazuta cu bucse hidraulice, montate de obicei pe modele mai scumpe, asigura o izolare superioara pentru pasageri în timpul deplasarii si amortizeaza controlat socurile cauzate de trecerea peste diverse suprafete denivelate.Sistemul avansat cu arbore compus (bara de torsiune) la suspensia spate a fost ales pentru ca ofera raportul perfect între controlul suspensiei si economia de greutate si de spatiu. În plus, o bara de torsiune poate fi usor adaptata la diferite greutati ale autovehiculului si motorului.Sasiul si caroseria au fost concepute cu preocuparea fundamentala de a obtine un nivel ridicat de siguranta. Toata gama de modele e dotata cu discuri de frâna ventilate de 16” în fata si discuri de 16” în spate si cu ABS electronic pe toate rotile. De asemenea, sasiul beneficiaza de un sistem electronic de distributie a fortei de frânare, care controleaza forta de frânare pe fiecare roata, astfel încât distanta de frânare sa fie minima, de un sistem de control al tractiunii, care modereaza exuberanta involuntara a soferului si se adapteaza la conditiile de drum atunci când carosabilul e umed, de un sistem de control electronic al stabilitatii si de un sistem hidraulic de asistenta la frânare.Productia modelului Chevrolet Orlando a debutat în octombrie, iar autovehiculul urmeaza sa fie lansat pe piata în Europa la începutul anului 2011.