Cinci generatii de VW Bus
Cinci generatii de VW BusA conduce un Bus înseamna a conduce un VW Bus!• Cinci generatii de VW Bus• De la Samba la BusinessLa standul marcii Volkswagen Autovehicule Comerciale, din cadrul Expozitiei Techno Classica 2014 din Essen (26 – 30 martie 2014), subiectul central este transportul de persoane. De peste 60 de ani, VW Bus ofera posibilitatea de a transporta pâna la noua persoane, fie ca shuttle pentru transferul de la aeroport sau de la gara la hotel, fie ca microbuz pentru excursii si concedii, sau ca mijloc de transport premium, cu sofer, pentru întreprinzatori si manageri. Cele cinci generatii ale modelului VW Bus prezinta diferitele cerinte si posibilitati ale vremurilor lor.„Conduc un bus!” Pentru cei mai multi, la auzul acestei afirmatii, ochii mintii proiecteaza imaginea unui VW Bus. Nicio alta masina nu este atât de strâns legata de denumirea unui întreg segment auto, ca modelul marcii Volkswagen Autovehicule Comerciale: VW Bus, cunoscut si ca Transporter sau Bulli. Cine conduce un Bus, conduce un Bulli, adica un VW Bus – de peste 60 de ani. Si este evident: a conduce un Bus are o strânsa legatura cu universul masinilor clasice. Si ambele aspecte au multe de-a face cu originalitatea. Condusul busului din Saxonia inferioara îsi are originile în anii ’50. În acea perioada, calatoria cu busul este în Germania o alternativa populara la a-si petrece concediul pe balcon. Calatorii exclusive si excursii de weekend erau pe atunci oferite de companiile de transport care, alaturi de autocare mari, dispuneau în parcul auto si de microbuze cu noua locuri, mici dar bine echipate. Modelul preferat era Samba, acea masina care a atras atentia cu cele pâna la 23 de geamuri ale sale si plafonul sau mare, pliant si glisant.Si desi nu a avut un succesor direct, Samba este înca si astazi simbolul iconic al gamei Transporter si personificarea lui Bulli.Abia la finalul celei de-a doua generatii de Bus, apare un model special care reia ideea calatoriilor confortabile. Asa-numitul „Silberfisch” (pestele argintiu) este disponibil timp de un an bun, cu scaune din velur albastru, un plafon glisant din otel, de mari dimensiuni, în spate si cu bandou decorativ lateral. Abia la a treia generatie creste numarul derivatelor bine echipate. În aceste conditii, în anii ’80 ia nastere, printre altele, Caravelle, modelul care serveste exclusiv transportului de persoane. Si mai ia nastere înca o idee: shuttle-ul exclusiv. Introducând Caravelle Carat, Volkswagen prezinta primul Bus perfect pentru a fi condus de un sofer. Acest concept îsi gaseste deplina implementare pentru prima data sub forma modelului Caravelle Futura, la cea de-a patra generatie a acestui microbuz. Este un automobil de conferinte si totodata o limuzina pentru calatorii si un deschizator de drumuri pentru Business. Acest Bus, destinat a fi condus de un sofer, pentru managementul superior, ofera, cu coloritul specific perioadei, tot ceea ce se poate si trebuie sa se gaseasca într-un birou pe roti. Se gaseste într-o permanenta evolutie, care continua si la a cincea generatie.