Citroen a inceput sezonul 2009 cu o dubla victorie
Echipaje Citroën C4 WRC, Sébastien Loeb/Daniel Elena si Dani Sordo/Marc Marti au terminat Raliul Irlandei, etapa de debut a Campionatului Mondial de Raliuri 2009, pe primele doua locuri, la fel ca la editia din 2007. Loeb s-a instalat la conducere inca din prima zi a raliului si nu a mai cedat prima pozitie pana la final. Locul doi, ocupat de Dani Sordo, a adus maximum de puncte posibile pentru Citroën in clasamentul constructorilor. In ciuda ploii torentiale din prima zi a Raliului Irlandei, echipa Citroën Total a inceput in forta un nou sezon in Campionatul Mondial de Raliuri. Dupa un inceput prudent, echipajele Loeb/Elena si Sordo/Marti au marit progresiv ritmul si au reusit sa termine ziua pe primele doua pozitii in ierarhia generala. „Este surprinzator sa constati ca pneurile de zapada sunt mai bune pe asfalt ud”, a constatat Sébastien Loeb, care a luat startul, in primele trei probe cu pneurile Pzero moi de asfalt. „Nu a trecut mult timp pana cand am realizat ca nu voi putea merge la limita cu pneurile de asfalt. Am avut multe probleme pe fiecare proba. Era apa peste tot si acvaplanam aproape tot timpul, chiar si la viteze mai mici. Nu am vrut sa risc totul inca din prima zi si de aceea am mers putin mai precaut”, a spus campionul mondial en-titre. Cele doua echipaje Citroën Total au mers excelent si in ziua a doua a Raliului Irlandei si si-au consolidat pozitiile in fruntea clasamentului general. Sébastien Loeb a castigat cinci din cele sase probe speciale ale zilei si si-a asigurat un avans linistitor inaintea ultimelor probe speciale. La fel ca si in prima zi, pilotiii Citroën au concurat cu pneurile Pirelli Sottozero de zapada care s-au dovedit a fi mai performante in conditiile din Irlanda. „Am fost fortat sa merg tare, dar am incercat sa nu risc inutil. Misiunea mea a fost usurata de faptul ca ma simt foarte increzator la volanul masiniile mele, Citroën C4 WRC, si chiar daca am facut o mica greseala totul a decurs normal”, a adaugat Loeb, la finalul zilei secunde. Dupa doua zile de ploaie torentiala, ultima zi a Raliului Irlandei a fost una mult mai buna din punct de vedere meteorologic. Chiar si asa, alegerea pneurilor a fost cea mai importanta problema in parcul de service din Sligo. Bazandu-se pe informatiile disponibile, cele doua echipaje Citroën au ales in continuare pneurile de zapada. Dupa parcurgea primei bucle a zilei, Sébastien Loeb a revenit in parcul de service bucuros ca nu a pierdut decat cateva secunde in duelul cu Mikko Hirvonen care a optat pentru pneurile de asfalt. „Sincer sunt putin surprins ca nu am pierdut mai mult timp in duelul cu Mikko! A fost o alegere dificila dar pe care nu o regret absolut deloc. Si acest lucru chiar daca pe speciala a 18-a am facut o greseala”, a spus Sébastien Loeb. La finalul celor 19 probe speciale, Sébastien Loeb si Daniel Elena si-au trecut in cont a 13-a victorie consecutiva pe asfalt si a 48-a victorie din cariera. „Chiar daca in primele probe ale raliului nu am ales cele mai bune pneuri, nu am avut nicio problema majora aici. Sa nu ma intelegeti insa gresit pentru ca nu a fost deloc usor sa castig aici. Tinand cont de conditiile meteo extrem de dificile a fost crucial sa am la dispozitie o masina usor de pilotat, iar C4 WRC s-a comportat perfect de la start pana la sosire. Victoria din Irlanda a fost cel mai bun mod de a incepe sezonul 2009”, a adaugat la final Sébastien Loeb. Dani Sordo a terminat raliul pe pozitia secunda si a fost la fel de multumit ca si colegul sau de echipa. „Sunt foarte fericit pentru ca locul secund inseamna maximum de puncte pentru Citroën in clasamentul constructorilor ceea ce este perfect. Conditiile au fost foarte dificile si faptul ca nu am facut nicio greseala majora a fost o provocare pentru noi”, a spus si Dani Sordo. Olivier Quesnel, directorul Citroën Sport, a fost si el incantat de performanta echipei sale: „Nu ne-am pierdut apetitul pentru victorii si toata lumea si-a facut treaba perfect. Cele doua echipaje s-au descurcat fantastic in conditiile de aici. Speram sa incepem sezonul 2009 cu o victorie pentru ca anul acesta sunt doar 12 etape in calendar, dintre care doar doua pe asfalt. Fiecare greseala va fi platita foarte scump anul acesta. In etapa urmatoare nu vom mai fi favoriti pentru ca zapada se potriveste mai mult pilotilor scandinavai, dar acest lucru nu inseamna ca nu ne vom lupta si in Norvegia pentru victorie.” Si echipa Citroën Junior s-a descurcat excelent in Raliul Irlandei. La primul raliu cu modelul Citroën C4 WRC, Chris Atkinson si Stephane Prevot au terminat pe pozitia a cincea, fiind urmati de Sebastien Ogier si Julien Ingrassia. Conrad Rautenbach si Daniel Barritt nu au intrat in top 8, dar au adunat un punct pentru echipa Citroën Junior in clasamentul constructorilor. Raliul Norvegiei, urmatoarea etapa din Campionatul Mondial de Raliuri, este programat in perioada 13 – 15 februarie 2009.