Citroen este pregatit de startul in Raliul Monte Carlo
La un an dupa debutul spectaculos in Campionatul Mondial de Raliuri, cu dubla de la Monte-Carlo, modelul Citroën C4 WRC este pregatit sa ia startul pentru a doua oara in aceasta etapa a Campionatului Mondial de Raliuri 2008. Pentru prima etapa din sezonul 2008, Citroën Sport a inscris in competitie doua masini pentru echipajele Sébastien Loeb/Daniel Elena, de patru ori campioni mondiali, si Dani Sordo/Marc Martí. De-a lungul timpului, Raliul Monte-Carlo si-a castigat renumele de cel mai celebru raliu din lume. In cadrul editiei de anul trecut au revenit in program speciale legendare precum Saint Jean en Royans, Burzet si Saint Bonnet le Froid, iar anul acesta organizatorii au prins in program o alta proba clasica: the Col du Turini. Daca va fi zapada, conditiile vor ideale! „Am visat mereu la un Monte-Carlo alb, cu o iarna adevarata. Traseul trece prin trei regiuni diferite, deci probele speciale sunt foarte variante. Cele de joi seara sunt foarte rapide. Cele din Ardèche sunt mai tehnice, cu drumuri inguste si uneori denivelate. Anul trecut a fost uscat, dar mi-ar placea ca anul acesta sa avem parte de zapada si gheata. Ma bucur enorm ca legendara Col du Turini si alte speciale clasice din sudul Frantei au fost incluse din nou in program. Va fi o mare provocare sa concuram in ultimele patru probe speciale cu acelasi tip de pneuri. Sunt sigur ca va fi extrem de dificil”, declara Sebastien Loeb. Conditiile de pe specialele Raliului Monte-Carlo reprezinta principala problema pentru piloti. Probele sinuoase se desfasoara in munti, la altitudini mari, schimbarile de aderenta ale suprafetei fiind foarte frecvente. Pe parcursul unei singure speciale, in mod constant, se intalnesc portiuni cu asfalt curat si portiuni acoperite cu zapada si/sau gheata. In aceste conditii, pneurile joaca un rol decisiv. „Avem de ales intre trei tipuri diferite de pneuri. Daca va fi uscat, singura optiune pe care o avem este varianta soft a pneurilor Pirelli. Daca va ninge, echipajele noastre vor putea alege intre pneuri de zapada cu sau fara crampoane. Dar alegerea depinde de temperatura de afara si de cat de multa zapada sau gheata este pe proba. Raliul Monte-Carlo va fi cu siguranta unul foarte dificil pentru ca, la fel ca celelalte echipe, nu am avut foarte mult timp la dispozitie pentru a testa pneurile Pirelli. In ceea ce priveste modelul C4 WRC, vom merge cu un motor nou – cod „EW” – special pentru Monte Carlo si in plus am imbunatatit aerodinamica partii din fata a masinii”, explica Xavier Mestelan-Pinon, directorul tehnic de la Citroën Sport. „Vom aborda prudent startul in sezonul 2008 din WRC. Trecerea la un singur furnizor de pneuri este principala modificare in prima etapa din actuala stagiune si, ca de obicei in asemenea cazuri, avem nevoie de timp pentru a ne adapta. Am incercat sa testam cat mai mult inaintea acestui raliu pentru a aduna cat mai multe date referitor la pneurile pe care le avem la dispozitie pentru Raliul Monte-Carlo, dar sunt sigur ca mai avem multe lucruri de invatat. Raliul Monte-Carlo este una din cele mai dificile etape din campionat si asta nu doar din cauza celebrelor probe speciale, ci si datorita faptului ca este prima cursa a sezonului. Anul acesta va fi si mai greu pentru ca factorul pneuri este extrem de important. Concurenta va fi extrem de dura, dar eu am incredere in echipa noastra tehnica si sunt sigur ca Citroën C4 WRC este o masina mai competitiva decat anul trecut. De asemenea cred ca Sébastien Loeb/Daniel Elena si Dani Sordo/Marc Martí sunt doua echipaje puternice care vor incerca sa repete performantele de anul trecut. Obiectivul nostru, pentru 2008, este sa castigam ambele titluri mondiale, atat pe cel la piloti, cat si pe cel la constructori. Daca vom incepe la fel ca si anul trecut atunci cred ca totul va decurge asa cum ne-am propus,” a declarat Olivier Quesnel, noul director Citroën Sport. „Dupa cum se intampla destul de frecvent la startul unui nou sezon, exista foarte multe necunoscute. Va trebui sa gasim pneurile ideale pentru conditiile de pe probe. Desigur, obiectivul nostru este sa castigam si sa incepem acest sezon cu dreptul”, a spus si Sebastien Loeb. In cazul in care Sebastien si Daniel vor castiga la Monte-Carlo, ei vor deveni echipajul cu cele mai multe victorii in cursa clasica din Alpii francezi. „Astept cu nerabdare startul in Raliul Monte-Carlo. Sunt sigur ca vom avea nevoie de ceva timp pentru a ne acomoda cu noile pneuri. Ne-am pregatit pentru acest eveniment, dar nimeni nu poate prognoza ceea ce se va intampla cu adevarat la cursa. Specialele de la Monte sunt fantastice, dar trebuie sa ramanem concentrati de la start si pana la sosire daca vrem sa ne atingem obiectivul de a termina in top trei si de a aduna cat mai multe puncte pentru Citroën in clasamentul constructorilor”, a spus si Dani Sordo.