Citroen in Raliul Spaniei

img
Home / Stiri si noutati auto / Citroen in Raliul Spaniei

Citroen in Raliul SpanieiCu doua etape inainte de final, Campionatul Mondial de Raliuri este mai disputat ca niciodata! Sébastien Loeb si Daniel Elena, care au fost lideri in campionat de la Raliul Mexicului, au fost ajunsi in clasament dupa Raliul Frantei. Sébastien Ogier si Julien Ingrassia se afla la trei puncte in spatele liderilor, deci Citroën poate conta pe ambele echipe in lupta pentru titlu. In Raliul Spaniei, urmatoarea etapa din calendar, echipa Citroën Total poate obtine cel de-al saptelea titlu mondial la constructori.Desfasurat pe asfalt inca din anii ’90 de la includerea in calendarul Campionatului Mondial de Raliuri, Raliul Spaniei si-a schimbat formatul incepand de anul trecut. Etapa din Spania a devenit una mixta, probele din prima zi fiind pe macadam, iar celelalte din urmatoarele doua zile pe asfalt. Teoretic, aceasta configuratie nu ar trebui sa puna probleme masinilor, pilotilor si inginerilor pentru ca multe componente ale masinii sunt comune atat in versiunea pentru asfalt, cat si in versiunea pentru macadam. In plus, vineri seara ultimul parc de service va fi extins la 75 de minute – 45 de minute in conditii normale – pentru ca mecanicii sa aiba suficient timp pentru a schimbe setarile masinilor.Pentru liderul campionatului prima zi reprezinta un handicap major, mult mai mare decat in alte raliuri pe macadam. Chiar daca sunt la egalitate de puncte, Sébastien Loeb va pleca inaintea lui Hirvonen – deorece are mai multe victorii in acest sezon  – ceea ce inseamna ca va curata drumul pentru toti cei din spate. „Daca nu ploua, nu este deloc bine sa pleci primul pe macadam. Exista un risc foarte mare ca la sfarsitul zilei de vineri sa fiu mult in spate. Pe asfalt, in ziua a doua si a treia, pilotii care pleaca primii nu au niciun handicap. Din aceasta cauza strategia mea este foarte simpla: atac de la start la sosire”, a spus Loeb, inaintea etapei din Spania.Chiar daca pilotul echipei Citroën Total a avut numai ghinion dupa victoria din Raliul Finlandei, el ramane optimist: „Mi-ar fi placut ca ultimele trei raliuri sa fi avut un final diferit. Acum suntem pusi la zid, dar toate acestea sunt bune pentru sport. Stiu sigur ca Hirvonen va merge la limita, dar mai am si eu cativa asi in maneca. Unul dintre ele este modelul Citroen DS3 WRC cu care echipa a castigat noua din cele 11 raliuri desfasurate in acest sezon, iar eu am castigat ultimele doua raliuri care mai sunt de disputat in 2008, 2009 si 2010. Toate aceste lucruri imi intaresc increderea. Toate situatiile similare din trecut s-au terminat bine si acum totul depinde doar de noi pentru a ne pastra invincibilitatea”, a adaugat Loeb.Echipa Citroën Total se bazeaza in aceasta lupta si pe echipajul Sébastien Ogier si Julien Ingrassia, care s-a apropiat la trei puncte de lideri dupa succesul din Raliul Frantei. „A cincea victorie din acest sezon a fost un moment fantastic pentru noi. Am castigat etapa de casa si a fost a doua victorie pe asfalt. Nu-mi fac nicio iluzie in ceea ce priveste lupta pentru titlul mondial. In mod normal aceasta se va da intre Seb si Mikko. Dar tinand cont de pozitia pe care ne aflam, echipa noastra are doua echipaje impotriva unuia singur. Pentru Raliul Spaniei obiectivul nostru este sa adunam punctele necesare pentru ca Citroën sa castige titlul mondial la constructori”, a spus si Sébastien Ogier. Pentru a obtine cel de-al saptelea titlu mondial la constructori, echipa Citroën Total trebuie sa plece din Spania cu un avans de 43 de puncte fata de rivalii de la Ford. Inaintea etapei din Spania, diferenta este de 54 de puncte. In afara celor doua modele Citroën DS3 WRC inscrise in competitie de echipa Citroen Total, la startul Raliului Frantei vor mai fi inca patru astfel de modele care vor fi pilotate de Petter Solberg, Kimi Räikkönen, Peter van Merksteijn Jr. si Evgheny Novikov.Trei intrebari pentru … Olivier QuesnelSébastien Loeb egalat la puncte cu doua etape inaintea finalului de sezon nu este scenariul pe care vi l-ati imaginat in urma cu cateva saptamani, nu-i asa? „Am spus intotdeauna ca trebuie sa fim foarte atenti si ca nimic nu este decis inainte de final. Din pacate, tot ce s-a intamplat ne-a dat dreptate. O pana, un accident si o problema mecanica au redus avansul dobandit de Sébastien Loeb la zero. Sébastien Ogier, care a pierdut puncte pretioase in prima parte a sezonului, a reusit sa revina datorita celor doua victorii din ultimele trei raliuri. Este adevarat ca situatia de dinaintea Raliului Spaniei este una neasteptata, dar suntem intr-o pozitie foarte buna pentru a castiga titlul mondial la constructori. Suntem hotarati sa transam aceasta lupta inca din acest weekend!”Cum credeti ca se vor desfasura ultimele doua raliuri?„Sébastien Loeb este in continuare favorit la titlu. Nu a castigat cele sapte titluri degeaba pana acum. Seb nu a pierdut in Spania din 2005 si in Marea Britanie din 2008. Imi aduc aminte si acum cum a castigat titlul din 2009. Desigur, acum este sub presiune, dar el stie cum sa faca fata unor astfel de situatii. Stie ca echipa va face totul pentru a-i pune la dispozitie un DS3 WRC rapid si fiabil, iar daca totusi Seb va avea si mai multe probleme ne putem baza si pe Sébastien Ogier. El este la doar trei puncte in spate, deci este mai mult decat un atu pentru Citroën!”Acest lucru inseamna ca cei doi piloti nu sunt liberi sa se lupte individual pentru titlu?„Cea mai mare greseala ar fi sa avem rivali in propria echipa. Mikko Hirvonen incepe Raliul Spaniei cu acelasi numar de puncte ca si Sébastien Loeb. El este rivalul si nimeni altcineva! In aceste conditii noi ne punem toate sperante in pilotul care are cele mai multe puncte in campionat. Si acest pilot este Sébastien Loeb.”

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *