Citroen si tehnologia HYBRID AIR

img
Home / Stiri si noutati auto / Citroen si tehnologia HYBRID AIR

Citroen si tehnologia HYBRID AIRDupa pioneratul filtrului de particule si al sistemului Stop&Start, care au deschis drumul catre tehnologia Diesel Hybrid, fiind primul constructor auto care a comercializat un autovehicul diesel electric, CITROËN îsi continua ofensiva la Salonul Auto de la Geneva prezentând înca o inovatie high-tech: sistemul Hybrid Air.O solutie full-hibrid ce combina aerul comprimat cu puterea hidraulica, în baza expertizei ce sta scrisa în ADN-ul marcii. Aceasta este o inovatie care reflecta obiectivul CITROËN de a dezvolta tehnologii accesibile oricui si pretabile oricarei utilizari.Hybrid Air dezvolta o performanta de top, cu un consum de carburant mai mic de 3 litri / 100 km si fara a fi necesara nicio baterie, fiind:- extrem de prietenos cu mediul;- deosebit de accesibil;- prietenos cu spatiul din habitaclu.Aceasta tehnologie revolutionara se preteaza îndeosebi modelelor din segmentele B si C, dar si segmentului LCV. La standul din cadrul Salonului Auto de la Geneva, prototipul CITROËN C3 propune un consum de carburant record de doar 2.9 litri / 100km (69g/km CO2). De asemenea, reduce cu 45% consumul de carburant si emisiile de CO2 în ciclul urban, comparativ cu un model ICE echipat cu o motorizare similara.INOVATIE SCRISA ÎN ADN-UL MARCIICITROËN prezinta la Geneva tehnologia Hybrid Air, un sistem unic dezvoltat de PSA Peugeot CITROEN în cooperare cu grupul Bosch, bazându-se pe expertiza istorica a inginerilor marcii în sistemele hidraulice din domeniul auto.HYBRID AIR: ASOCIEREA MOTORULUI PE BENZINA CU AERUL COMPRIMAT, PRIN UTILIZAREA PUTERII HIDRAULICEHybrid Air se bazeaza pe sub-sisteme si tehnologii bine testate: un motor pe benzina Pure Tech, o unitate de stocare a energiei aerului comprimat, un grup motor/pompa hidraulica si o transmisie automata cu un angrenaj epicicloidal. Grupul PSA Peugeot Citroen a obtinut 80 de brevete pe parcursul acestui proiect. Un sistem inteligent de comanda electronica este actionat de sofer pentru a optimiza energia în mod eficient. Trei moduri de operare sunt disponibile:· pe Aer (emisii zero);· pe benzina, ce foloseste doar motorul cu combustie;· modul combinat, cel care le foloseste împreuna.TEHNOLOGIE PENTRU TOTI CLIENTIICaracteristici remarcabileIntegrat modelului CITROEN C3 VTi 82 CP, sistemul Hybrid Air reduce la o treime consumul de carburant, atingând recordul de 2.9 l/100 km în ciclu combinat, cu un nivel al emisiilor de CO2 de doar 69 g/km. În conditii de rulare urbana, reducerea consumului de carburant este de aproximativ 45%.Tehnologie accesibila, la îndemâna oricuiTehnologia Hybrid Air nu necesita baterii aditionale, asadar, poate fi vânduta la un pret atractiv atât pe pietele europene, cât si cele internationale. Acest sistem este deosebit de eficient, indiferent de conditiile meteo sau de rulare. De altfel, acesta poate fi dezvoltat nu doar în Europa, ci si pe toate celelalte piete în care Marca CITROËN este prezenta. Putând fi integrata cu usurinta atât pe autovehiculele de pasageri cât si pe LCV-uri, aceasta este deosebit de eficienta si în cazul autovehiculelor din segmentele B si C.TEHNOLOGIA HYBRID AIR DETALIATATrei moduri de operare pentru o eficienta maximaHybrid Air este rezultatul alchimiei coerente dintre mai multe tehnologii. În timpul operarii, are la baza o unitate electronica de control ce permite comutarea între cele trei moduri de rulare. Prin eficientizarea energiei se obtine o reducere a consumului de carburant, contribuind astfel la încarcarea unitatii de stocare a energiei cu aer comprimat.Modul “Air”Atunci când modul Air este activat, acesta functioneaza similar modului ZEV, care echipeaza autovehiculele hibride. Motorul cu combustie nu este folosit. Energia depozitata (aer comprimat) se transmite catre roti prin intermediul unitatii hidraulice si cutiei de viteze. În functie de trafic, acest mod acopera aproximativ 60-80% din rularea în mediul urban. Utilizarea maxima a decelerarii si energia de frânare asigura reîncarcarea eficienta a unitatii de aer comprimat. Modul este activ pâna la atingerea vitezei de 70 km/h.Modul “Benzina”Modul Benzina transmite energia catre roti fara sa fie nevoie de interventia unitatii de aer comprimat. Acest mod se preteaza îndeosebi în afara zonelor urbane. Si în acest caz, energia provenita din decelerare si frânare este recuperata spre beneficiul rapid al functiei ZEV sau functiei turbo în ciclul combinat.Modul combinatPe modul combinat, motorul cu combustie si cel hidraulic functioneaza împreuna. Acest mod este folosit cu precadere în timpul demararii si al accelerarii puternice, cu un efect turbo semnificativ (o putere totala de 90 kW), dezvoltând o performanta comparabila cu cea a unei motorizari dintr-un segment de top.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *