Combustibilii si uleiurile de motor in sezonul 2010 F1 Grand Prix

img
Home / Stiri si noutati auto / Combustibilii si uleiurile de motor in sezonul 2010 F1 Grand Prix

Combustibilii si uleiurile de motor vor juca un rol strategic in sezonul 2010 F1 Grand Prix
Partenerul sau tehnologic ExxonMobil raspunde cu lansarea unui nou pachet de combustibili si  uleiuri de motor
ExxonMobil, partenerul tehnologic al echipei Vodafone McLaren Mercedes înca din 1995, a introdus un pachet inovator de combustibili si lubrifianti, ce va fi folosit pentru motorul Mercedes-Benz FO 108X cu care sunt echipate masinile Vodafone McLaren Mercedes MP4-25 în 2010.
Dupa ce regulamentul FIA a interzis realimentarea masinilor în timpul cursei, inginerii ExxonMobil au primit sarcina de a pune un si mai mare accent pe eficientizarea consumului de combustibil prin reducerea fortei de frecare. Acest obiectiv trebuia îndeplinit respectând nivelurile de protectie furnizate de Mobil1  care au adus o fiabilitate maxima motoarelor în 2009 – dar si primul motor care a câstigat trei curse în Formula 1 .
Martin Whitmarsh, Team Principal (Liderul Echipei) – Vodafone McLaren Mercedes explica: “Pentru sezonul 2010 ne-am concentrat atentia pe eficientizarea consumului de combustibil si pe ‘strategia masinilor’ în circuit. Aici intervine parteneriatul cu ExxonMobil care ne ajuta sa fim mai competitivi. Pentru ca strategia noastra sa functioneze, trebuie sa optimizam greutatea masinii atât la pornire cât si în timpul cursei, mentinînd în acelasi timp nivelul de durabilitate care sa permita motoarelor sa functioneze la capacitate maxima pentru o perioada cât mai lunga. Echipa ExxonMobil a raspuns deja dorintelor noastre prin furnizarea unor noi lubrifianti si combustibili care ajuta motoarele sa dezvolte mai multi cai putere, îmbunatatind astfel timpii pe circuit.”
Noua formula a uleiului Mobil 1 pentru curse a fost aprobata pentru uz în MP4-25 în urma a 4 luni de dezvoltare, în care un amestec de aproximativ 20 de constituenti, uleiuri de baza si aditivi au fost atent selectionati si proportionati pentru a furniza acele fractiuni de secunda pe tur care fac diferenta dintre victorie sau înfrângere.
Bruce Crawley, managerul Mobil 1 Motorsports Technology: “Procesul de dezvoltare a combustibililor si lubrifiantilor începe în centrul nostru de cercetare de la Paulsboro prin folosirea unor modele matematice complexe pentru a simula diferite compozitii si a le putea prezice astfel beneficiile. Acest proces ne permite sa ne concentram eforturile si resursele doar asupra anumitor formule cu potential pe care apoi le dezvoltam. Produsul câstigator în centrul de cercetare a fost apoi rulat 20,000 km în dyno teste si peste 10,000 km pe traseu în pre-sezonul de testare, înainte de a alege varianta optima pentru provocarile sezonului 2010.”
În 2010, masinile de curse pornesc cu aproximativ de doua ori mai mult combustibil decât în sezoanele anterioare, fapt care a dus si la un nou design a rezervoarelor de combustibil. Ca urmare a acestei schimbari, ExxonMobil a reformulat combustibilii pentru a le creste densitatea si ai eficientiza. Noul combustibil a fost proiectat si testat îndelung pentru a satisface aceste cerinte fara a afecta însa puterea motorului –  scopul final fiind câstigarea acelor secunde care aduc trofeul.
Andy Cowell, Chief Engineer, Mercedes-Benz High Performance Engines: “Deja am vazut îmbunatatiri ale consumului de combustibil de  la motoarele Mercedes-Benz FW la motoarele Mercedes-Benz FX;  când pilotii încearca sa-si rationalizeze consumul de combustibil în timpul curselor pentru a mentine masina cât mai usoara si prin urmare cât mai rapida, eficienta combustibililor devine si  mai importanta.”
Parteneriatul dintre Mobil 1, lider în industria uleiurilor sintetice, si Vodafone McLaren Mercedes mentin marca Mobil 1 pe primul loc în industrie, permitându-i sa dezvolte continuu produse inovatoare care maximizeaza performanta masinilor, reduc uzura motorului si îmbunatatesc consumul de combustibil pentru soferii de zi cu zi.
 
 
 
 
 

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *