Concept Mazda Furai si noua Mazda RX 8 in premiera Detroit 2008
Bucuresti, 12 decembrie 2007 – Mazda va expune în premiera mondiala la Salonul International Auto Nord American (NAIAS) conceptul Mazda Furai si noua Mazda RX-8 – model care a beneficiat de schimbari tehnologice importante. Salonul se va desfasura în perioada 13-27 ianuarie 2008 la Detroit. Dupa debutul din octombrie la Salonul Auto de la Tokyo, modelul concept Taiki va fi de asemenea expus la Detroit, debutând astfel pe piata Nord Americana si pentru prima data în afara Japoniei. Pe parcursul zilelor presei, Mazda va prezenta la standul sau o expozitie speciala de masini de curse, precum si gama completa de modele de serie destinate publicului larg. Mazda Furai – “Sunetul vântului” Mazda Furai este tipul de vehicul care n-ar putea fi lansat decât de catre o companie ce înglobeaza suflul sport în orice model produs, dar care este în acelasi timp si preocupata de viitor si de mediul înconjurator, încurajând utilizarea combustibililor nepoluanti precum E100 (etanol) produs de British Petroleum (BP). Furai dezvolta în continuare linia unica de design Nagare (termen japonez ce semnifica ideea de “curgere”), pe care o transforma într-un concept bazat pe un model competitional din American Le Mans Series (ALMS). Vehiculul foloseste sasiul Courage C65, lansat de companie în ALMS în urma cu doar doua sezoane competitionale, precum si motorul rotativ de 450 CP cu trei rotoare, care îl deosebeste de orice alt model din categorie. Franz von Holzhausen, Directorul de Design pentru Mazda în America de Nord, a declarat: “Furai estompeaza intentionat barierele care separau în mod traditional masinile sport de serie de cele pentru curse. În trecut, exista o diferentiere clara între automobilele de curse si cele sport autorizate pentru circulatia pe drumurile publice – asa numitele . Furai elimina aceasta diferentiere într-un fel în care nici un alt model nu a facut-o pâna acum.” Linia de design recunoscuta a modelului Mazda Nagare descrie curgerea apei, a aerului, a oamenilor sau a lucrurilor care se îndreapta într-o anumita directie. Mazda Nagare este în sine o curgere, cu un stil personal si plin de continut. La Mazda Furai, design-ul invoca o dorinta puternica de a detine tot ceea ce reprezinta aceasta masina. Noua Mazda RX-8 Beneficiind de un design sport împrospatat, de manevrabilitate, acceleratie, calitate si dotari îmbunatatite, noua Mazda RX-8 continua sa fie o masina sport reprezentativa, care ilustreaza faptul ca motorul rotativ înca este un element foarte important în strategia de viitor Mazda. Înca de la lansarea sa în 2003, Mazda RX-8 a fost perceputa drept o masina sport autentica, care în plus oferea o structura cu patru locuri si patru usi complet noua, îmbinând astfel valorile unei masini sport cu confortul pasagerilor si placerea condusului. Echipat cu singurul motor rotativ din lume produs în serie, RX-8 este succesorul spiritual la modelului Cosmo 110S din 1967 – primul vehicul de serie ce avea sub capota acest tip de propulsor. Cu aproape doua milioane de exemplare vândute si dupa legendarul triumf al companiei la „Cursa de 24 de Ore” de la Le Mans (Mazda este singurul brand japonez care a câstigat vreodata aceasta cursa clasica de anduranta), motorul rotativ constituie singurul element mentinut de catre Mazda în structura initiala si în prezent.