DACIA LODGY GLACE – o masina pentru Trofeul ANDROS

img
Home / Stiri si noutati auto / DACIA LODGY GLACE – o masina pentru Trofeul ANDROS

DACIA LODGY GLACE – o masina pentru Trofeul ANDROS• Dacia surprinde din nou lumea auto, prezentand, cu ocazia celei de-a treia sale participari la Trofeul Andros, vehiculul de competitie Dacia Lodgy „GLACE”. În acest sezon, Dacia va fi prezenta cu doua masini si cu un trio remarcabil de piloti: Alain Prost, Nicolas Prost si Evens Stievenart !• Prima etapa a sezonului 2011- 2012 se va derula in zilele de 3 si 4 decembrie la Val Thorens.Dacia Lodgy „GLACE” este varianta de competitie a unei noi masini de familie, ce va fi produsa in serie si care va fi prezentata in martie 2012 la salonul auto de la Geneva. Numele sau evoca spatiul interior si universul de familie. Angajata in cele mai nebunesti competitii sportive, marca Dacia face odata in plus dovada spiritului sau indraznet, surprinzand din nou lumea auto. Pentru prima oara in istoria Trofeului Andros, la linia de start a competitiei se va alinia un vehicul derivat dintr-un model de familie.Pentru a da mai multa savoare sezonului, la fiecare proba vor participa nu unul, ci doua Lodgy „GLACE” : unul din vehicule va fi pilotat de Alain Prost, care a obtinut titlul de vice-campion al Trofeului Andros in 2010 si 2011, la volanul masinii Dacia Duster „ICE”. Celalalt Lodgy „GLACE” va fi pilotat de fiul sau, Nicolas Prost si de Evens Stievenart, co-echipier al lui Alain Prost si castigator al ultimei finale a competitiei, pe stade de France. Asadar, o echipa de familie si de prieteni la volanul unui vehicul de familie, avand un obiectiv clar victoria!  Lodgy „GLACE” a fost conceput special pentru aceasta cursa atipica, una din cele mai dificile din sportul auto. Regulamentul tehnic al Trofeului Andros este foarte strict. El impune constrangeri asupra tuturor elementelor vehiculului (dimensiunile sasiului, cutie de viteze, anvelope), inclusiv asupra materialelor folosite. Totul este facut pentru a limita solutiile tehnologice costisitoare. Trofeul Andros este o competitie in care prevaleaza cautarea unor solutii simple si ingenioase, ceea ce corespunde perfect cu filozofia marcii Dacia. În plus, este vorba de o competitie care pune in valoare in egala masura fiabilitatea vehiculelor si eficienta pilotilor.Rezultat al cooperarii dintre echipele de la Tork Engineering (pentru partea de conceptie, fabricatie si montaj) si de la Sodemo (pentru motor), Lodgy „GLACE” beneficiaza de toata experienta Renault Sport Technologies (RST), care a asigurat coordonarea permanenta intre partenerii tehnici, reprezentantii diferitelor meserii implicate (design, inginerie), cei ai marcii Dacia si piloti.Lodgy « GLACE » beneficiaza atat de solutiile tehnice puse deja la incercare de predecesorul sau, Dacia Duster « ICE» cat si de elemente specifice pentru acest nou vehicul. Din punct de vedere tehnic, la Trofeul Andros totul depinde de micile detalii care pot avea o mare importanta. Experienta dobandita cu ocazia sezoanelor precedente a dus la adoptarea unor noi solutii pentru a imbunatati: – suspensiile : au fost efectuate reglaje noi, dupa realizarea unor teste speciale in care au fost reproduse conditiile de pista de anul trecut,- performanta motorului: in sezonul trecut eforturile echipei tehnice au fost concentrate in directia obtinerii unor performante cat mai ridicate la turatii joase. Pentru editia din acest an a fost marita si puterea motorului.CARACTERISTICI TEHNICE DACIA  LODGY «GLACE»SASIUTip: tubular din otelSuspensii : triunghiulare duble suprapuse, resort-amortizor Öhlins reglabilMOTORTip : VQ 30 de provenienta Renault Nissan, V6 24 supapeAmplasare : central spateCilindree (cm3) : 2 987Alezaj x cursa (mm) : 93 x 73.3Putere maxima kW CEE (CP) : 257 (355)Regim putere maxima (rot/min) : 7 500Cuplu maxim Nm CEE : 360Regim cuplu maxim (rot/min) : 5 500TRANSMISIETip : patru roti motrice si directoareCutie de viteze: secventiala SADEV 6 trepteDiferential: fata si spate cu alunecare limitataFRÂNEFata : discuri din otel Ø 300 mmSpate : discuri din otel Ø 265 mmEtriere : Beringer cu 4 pistoaneROTIJante : 5.5’’ x 16’’ din magneziuAnvelope : Continental Ice Racing Contact 3DIMENSIUNI / MASELungime : 4 001 mmLatime : 1 900 mmEcartament Fata/Spate: 1 690 mmAmpatament: 2 500 mmMasa : 950 KgCapacitate rezervor de carburant : 25 litriDIRECTIETip: 4 roti directoareAsistenta hidraulicaDirectie spate reglabila

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *