Dacia Duster infrunta terenurile Marocului in Raliul Gazelelor

img
Home / Stiri si noutati auto / Dacia Duster infrunta terenurile Marocului in Raliul Gazelelor

Dacia Duster infrunta terenurile Marocului in Raliul Gazelelor
Duster, masina de teren robusta, spatioasa si foarte accesibila a marcii Dacia, prezentata chiar in aceasta perioada la Salonul Auto de la Geneva, participa la cea de-a douazecia editie a Raliului Gazelelor (Rallye Aicha des Gazelles) care se va desfasura in Maroc, in perioada 15 – 28 martie.
Dacia Duster va putea sa-si demonstreze capacitatile offroad, robustetea si fiabilitatea pe dunele de nisip si pe suisurile si coborasurile Muntilor Atlas.
La volanul a doua masini Dacia Duster 4×4 se vor afla doua salariate ale grupului Renault, care s-au implicat mult in proiectul Duster:
Isabelle Charles (echipajul 315), 47 de ani, designer de culoare si material pentru Dacia Duster,
Nathalie Descout (echipajul 316), 28 de ani, coordonatoarea campaniei publicitare Dacia Duster la nivel mondial.
Echipajele Dacia vor participa in acelasi timp si la competitia pentru „sofat ecologic”, in urma careia vor fi recompensate primele trei echipe ale caror vehicule au inregistrat cel mai scazut nivel al emisiilor de CO2 in timpul Raliului.
Cele doua masini Dacia Duster care participa la Raliu sunt echipate cu motorul diesel dCi 85 CP, ce respecta mediul inconjurator. Dacia Duster dCi 85 in versiune 4×4 emite doar 140g CO2/km, primind astfel eticheta Dacia eco².
Raliul Gazelelor este a doua competitie auto la care participa Dacia. Raliul Gazelelor, la fel ca Trofeul Andros, este o cursa originala si atipica, potrivita spiritului marcii Dacia, careia ii place sa surprinda lumea auto.
Raliul Gazelelor este singura cursa auto 100% feminina, cu o abordare originala a competitiei auto: nu conteaza viteza, ci numarul cat mai mic de kilometri parcursi. Ea presupune utilizarea unor instrumente simple: o busola si doua harti 1/100.000 si 1/250.000 sunt la dispozitia Gazelelor. Acestea trebuie sa dea dovada de multa ingeniozitate si spirit strategic: pentru a uni punctele de trecere obligatorii, Gazelele isi fac ele insele traseul, tinand cont de constrangerile reliefului.
Marocul este o tara cheie pentru Dacia. Cu o cota de piata de 16,5% in 2009, Dacia este a doua marca in Maroc, imediat dupa Renault, iar Loganul este masina cu cel mai ridicat nivel de vanzari.
Pana in iulie 2010, Dacia Duster va fi disponibila pe pietele din Europa, Turcia si Magreb, la un raport pret/prestatii/spatiu imbatabil, plaja de preturi incepand de la mai putin de 12 000 de euro cu TVA. In majoritatea tarilor de comercializare se vor prelua comenzi de la inceputul lunii martie.
Dupa circuitele inghetate ale Trofeului Andros, Dacia Duster ataca acum dunele, suisurile si coborasurile Raliului Gazelelor, a carui editie din acest an va avea loc intre 15 si 28 martie 2010. Itinerariul va include 6 etape, incepand de la Erfoud, adica mai mult de 2500 km in Sudul Marocului, intre contraforturile din Atlasul Inalt si desertul Sahara.
Doua masini Dacia Duster, in versiune 4×4, vor participa la Raliul Gazelelor. Dacia Duster este un adevarat vehicul de teren care va raspunde provocarilor Raliului Gazelelor. A fost conceput pentru a infrunta toate tipurile de teren, peste tot in lume, si are veleitati reale de off-road datorita:
          – garzii la sol inalte, de 210 mm
          – consolelor scurte (822 mm in fata, 820 mm in spate),
          – unghiurilor de trecere importante (30° pentru unghiul de atac si 36° pentru unghiul de degajare).
Dacia Duster 4×4 este echipata cu o cutie de viteze in 6 trepte, cu prima treapta foarte scurta (5,79 km/h pentru 1000 tr/min). Aceasta solutie simpla ofera posibilitatea de a inainta la o viteza foarte redusa pe teren accidentat si permite un demaraj usor cu masina incarcata sau atunci cand se afla pe o rampa foarte inclinata.
Comanda 4×4, de origine Nissan, situata la baza fatadei centrale, le va permite celor doua „Gazele Dacia” sa adapteze usor capacitatile vehiculului la nevoile lor. Comanda are 3 moduri:
– In modul AUTO, repartizarea cuplului intre puntea fata si puntea spate se face automat, in functie de conditiile de aderenta. Acest mod a fost dezvoltat pentru a garanta un compromis optim intre tinuta de drum si motricitate, oricare ar fi conditiile de aderenta. In conditii normale, cuplul este transmis doar rotilor din fata. In caz de pierdere de motricitate sau in conditii de aderenta precara, o parte din cuplu este transferat puntii spate. Aceasta distributie este asigurata de un dispozitiv de cuplare electromagnetic de origine Nissan.
– In modul LOCK, conducatorul blocheaza electronic transmisia 4×4. In acest mod, controlul motor si franarea sunt de asemenea adaptate pentru un 4×4. Aceasta utilizare este rezervata pasajelor dificile si drumurilor neamenajate (suprafete accidentate, noroi, nisip).
– In modul 4×2, transmisia este blocata pe 2 roti. Acest mod se preteaza drumurilor uscate ce au aderenta si permite reducerea consumului de carburant si deci a emisiilor de CO2.
Dacia Duster este un vehicul usor de exploatat. Masa sa, deosebit de redusa pentru gabaritul pe care-l are, este de 1 288 kg pentru versiunea 4×4 dCi 85. Avand dimensiuni compacte, Dacia Duster este o masina foarte agila. De asemenea, un alt atu, in adevaratul sens al cuvantului, este spatiul interior generos, unde „Gazelele Dacia” pot sa-si puna cele necesare pentru tabara, piese, roti de rezerva, hrana, apa…

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *