Daimler AG majoritar la Automotive Fuel Cell Cooperation
Vancouver, Canada – Cu 50,1 la suta din actiuni, Daimler AG a devenit actionar majoritar la “Automotive Fuel Cell Cooperation”, o companie proaspat fondata în scopul realizarii de aplicatii fuel cell în cadrul sectorului auto. Odata cu înfiintarea noii companii, pozitia de lider la nivel mondial urmeaza sa fie întarita de alaturarea cu Ford Motor Company si Ballard Power Systems. Ballard Power Systems si-a transferat divizia auto societatii recent înfiintate pentru a se concentra mai eficient asupra promovarii aplicatiilor bazate pe celule de combustibil. Dr. Thomas Weber, membru al Consiliului de Conducere Daimler AG si responsabil cu cercetarea si dezvoltarea în cadrul Mercedes-Benz Cars: “La Daimler, am identificat viitoarele domenii de activitate si tehnologiile importante pentru reducerea emisiilor nocive si investim mai ales în dezvoltarea cunostintelor noastre în acest domeniu. Pachetul nostru majoritar la <> este urmatorul pas firesc în aceasta directie”. Cu peste 150 de angajati specializati, “Automotive Fuel Cell Cooperation” este liderul în tehnologia auto bazata pe celule de combustibil. Noua companie va fi garantul dezvoltarii ulterioare a acestei tehnologii si va coopera îndeaproape cu departamentele de cercetare si dezvoltare ale producatorilor de automobile. Daimler a preluat prima pozitie în cadrul “Automotive Fuel Cell Cooperation” cu 50,1 la suta din pachetul de actiuni. Compania va fi condusa de Dr. Andreas Truckenbrodt, pâna de curând director executiv pe dezvoltarea hibrizilor la Daimler AG. Truckenbrodt a lucrat si pentru Ballard în perioada 2001- 2002 si s-a ocupat de vehiculele dotate cu tehnologie fuel cell în 2003 si 2004. Ford detine 30 la suta dintre actiuni, iar Ballard a devenit investitor financiar la “Automotive Fuel Cell Cooperation”. Ballard pune la dispozitia noii companii angajatii din diviziile de cercetare si dezvoltare, precum si proprietatea intelectuala si experienta referitoare la aplicatiile bazate pe celule de combustibil. Pionier în tehnologia fuel cell, Daimler a introdus, în 1994, primul vehicul din lume care utiliza tehnologia bazata pe celule de combustibil. În prezent, compania detine cea mai numeroasa flota de astfel de masini – peste 100 – si are cea mai vasta experienta în domeniu. Aceasta flota a înregistrat pâna acum peste 3,7 milioane de kilometri. Daimler se asteapta ca masinile fuel cell sa fie comercializate la scara larga între 2012 si 2015 si va începe sa produca o serie limitata de Clasa B F-Cell cel mai devreme în 2010.