David LaChapelle ilustreaza Maybach
• Premiera internationala a fotografiilor semnate David LaChapelle, prezentata de Maybach în cadrul expozitiei Art Basel Miami Beach din 5 decembrie• Maybach îsi reafirma angajamentul fata de arta contemporana• Îmbinarea artei cu angajamentul social, bazat pe modelul tutelar al Fundatiei Wilhem and Karl Maybach• Maybach – partener al Fundatiei Beyeler, începând cu 2010
Miami/Stuttgart. Marca de automobile Maybach îsi reafirma angajamentul fata de arta contemporana. Atentia este concentrata pe colaborarea cu artisti renumiti pe plan international, precum David LaChapelle, si cu institutii importante din mediul artistic, precum Asociatia Beyeler din Basel, Elvetia.
Cea mai recenta dovada a implicarii artistice din partea Maybach este reprezentata de colaborarea sa cu David LaChapelle, unul dintre cei mai cunoscuti fotografi ai lumii. Ilustratiile sale artistice ale remarcabilelor automobile Maybach, intitulate „Expozitia luxului” si „Povestiri din Berlin” au fost expuse în premiera mondiala în cadrul Expozitiei Art Basel Miami Beach, unde au fost prezentate atât oaspetilor Maybach, cât si presei, în avanpremiera, pe data de 5 decembrie 2009. Acest demers artistic are în atentie editia speciala limitata Maybach Zeppelin, dar si predecesorul ei din anii 1930, Maybach Zeppelin DS 8. „Vizita mea la unitatile Maybach din Sindelfingen, m-a inspirat sa creez doua fotografii simbolice care emanau aceeasi atractie seducatoare si dinamica, precum Maybach însusi,” a declarat David LaChapelle.
Renumitul fotograf american a ales sa colaboreze cu un simbol al rafinamentului, Daphne Guinness, pentru a ilustra cele doua autovehicule sub semnatura stilului sau. Datorita libertatii de creatie insuflata de Maybach, LaChapelle a creat fotografii care sa îl ademeneasca pe privitor într-o dimensiune a luxului si extravagantei, definitorie pentru tablourile suprarearealiste ale lui LaChapelle.
O noua perspectiva Maybach
Inspiratia pentru acest proiect a fost, de asemenea, caracteristica lui David LaChapelle. În timpul unei vizite din primavara anului 2009 la Centrul de Excelenta Maybach din Sindelfinger, Germania, acesta a ramas profund impresionat de limuzinele sofisticate, fapt care l-a inspirat în realizarea unei sedinte foto, concretizata în octombrie 2009.
Patrick Marinoff, Global Brand Manager Maybach, a sustinut înca de la început conceptul de interpretare al lui LaChapelle. „Suntem onorati de faptul ca un artist de talia lui David LaChapelle, înzestrat cu un stil neobisnuit si, uneori vibrant, a ilustrat marca Maybach. Sunt convins ca fondatorul marcii, Wilhem Maybach – el însusi un inovator extraordinar al epocii sale – ar fi fost încântat.”
Artistul a creat doua motive – unul al actualului Maybach Zeppelin si celalalt al Zeppelin-ului din anii 1930, ambele fotografiate pe un fundal cu teme similare. Aceste fotografii vor face parte din colectia lui David LaChapelle si îsi vor gasi locul în galerii, în muzee sau la colectionari din întreaga lume. Mai tarziu, câte o copie a fiecarei fotografii va fi inserata în Colectia de Arta Daimler. Incluzând peste 1.800 de lucrari ale unui numar de aproximativ 600 de artisti – printre care star-uri precum Andy Warhol sau Jeff Koons – aceasta a evoluat înca din 1977 devenind una dintre colectiile remarcabile de arta abstract-constructivista, conceptuala si minimalista a secolului XX (http://www.collection.daimler.com).
Corelarea artei cu angajamentul social
Prin intermediul acestui proiect, David LaChapelle calca pe urmele lui Andy Warhol, cel care a creat pentru Daimler în 1986 o secventa formata din 35 de parti, intitulata „Cars”(„Masini”) conform temei „masina – un simbol al miscarii”. O particularitate formidabila a acesteia a fost viziunea sa artistica asupra legendarului Mercedes Benz 300 SL gull-wing. Andy Warhol a fost, de fapt, acela care a remarcat talentul lui David LaChapelle la începutul carierei sale si i-a acordat acestuia sansa de a-si expune munca în Interview Magazine. Fundatia Wilhem and Karl Maybach este, de asemenea, dedicata acestui demers de a sustine artistii tineri, în curs de dezvoltare, cu ajutorul unor mentori consacrati. Mergând pe aceeasi directie, David LaChapelle încurajeaza ideea de tutelat, devenind, pentru o perioada de trei luni petrecuta în Hawaii, îndrumatorul unui fotograf novice caruia sa îi împartaseasca din experientele sale – o actiune sustinuta de Maybach.
Astfel, imaginea este completa: în urma cu mai bine de o suta de ani, Gottlieb Daimler l-a cunoscut pe Wilhem Maybach în atelierele de inginerie ale unui orfelinat din Reutlingen, Germania si a decis sa îl ia sub aripa sa pe tânarul inginer, cu un talent extraordinar. Maybach a continuat sa dezvolte o vasta gama de inovatii tehnice semnificative.
Cooperarea dintre Maybach si Fundatia Beyeler
Începând cu anul 2010, Maybach va fi partenerul oficial a renumitei Fundatii Beyeler din Riehen, un oras din apropierea Basel-ului, în Elvetia. „E minunat faptul ca Maybach este atât de implicat în domeniul artei. Colaborarea lor cu artistii si cu muzeele de arta deschide noi perspective pentru creativitate si promoveaza excelenta culturala. Atât arta, cât si marca Maybach, reunesc idealuri de permanenta inovatie, de recunoastere a traditiei si trezesc o perceptie amplificata a calitatii si esteticii. Multumita colaborarii cu Maybach, Fundatia Beyeler are posibilitatea de a conduce artistii si oaspetii veniti din toate colturile lumii într-o limuzina unde se pot delecta, traind o experienta vibranta într-un spatiu inegalabil prin confort,” declara Sam Keller, directorul Fundatiei Beyeler.
O traditie a angajamentului pentru arta contemporana desavârsita
În 2005, Maybach a sustinut la New York senzationalul proiect „The Gates” („Portile”) al celor doi artisti, Christo si Jeanne-Claude. Pe lânga alte câteva proiecte, în august 2009, acesta a fost urmat de expozitia Maybach Art Cars – semnata de Tim Berresheim.
Datorita colaborarii cu David LaChapelle si parteneriatului cu Fundatia Beyeler, extravagantul constructor de masini, îsi reafirma în mod constant angajamentul fata de arta contemporana si le ofera clientilor sai accesul exclusiv la arta, artisti si expozitii de arta prestigioase, la marca si limuzine. Acest fapt exprima exact ceea ce Wilhem Maybach a intentionat atunci când a creat legendarul automobil: lux, fascinatie si modernitate.