Debut MINI WRC Team

img
Home / Stiri si noutati auto / Debut MINI WRC Team

Debut MINI WRC TeamNumaratoarea inversa a început. Dupa lansarea echipei oficiale în uzina de la Oxford, MINI WRC Team va debuta vineri 6 mai 2011 pe scena Campionatului Mondial, în Raliul Sardiniei. Anul acesta, echipa va avea un program restrâns, cu prezente în sase din totalul celor 13 etape. Obiectivul principal îl va reprezenta acumularea experientei necesare pentru a putea participa la un sezon complet în 2012.Noul bolid, pregatit de Prodrive, are la baza modelul MINI Countryman. Este echipat cu un motor turbo cu patru cilindri si 1,6 litri, derivat din propulsorul de serie si dezvoltat de BMW Motorsport pentru a putea fi utilizat în raliuri conform prevederilor FIA Super 2000, dar si pentru competitii destinate modelelor de turism. În afara pregatirii masinilor MINI John Cooper Works destinate echipei oficiale, Prodrive va furniza masini si pentru echipe private.“Campionatul Mondial reprezinta topul absolut în materie de raliuri, oferind o platforma ideala pentru a demonstra spiritul sportiv al automobilelor MINI, ” spune Ian Robertson, membru în Consiliul de conducere al BMW. “Experienta este un factor foarte important în sporturile cu motor. Din aceasta cauza, pentru a-i ajunge din urma pe rivali, este esential sa învatam cât mai mult într-o perioada cât mai scurta de timp. Noile prevederi de regulament au facut ca diferenta de recuperat sa fie mai mica decât în conditiile de anul trecut. Si vrem sa rivalizam cu opozitia cât mai repede posibil.”MINI WRC team va miza pe o echipa formata din Kris Meeke / Paul Nagle si Daniel Sordo / Carlos del Barrio. Britanicul Kris Meeke si-a demonstrat potentialul într-un stil convingator atunci când si-a adjudecat titlul de campion IRC (Intercontinental Rally Challenge) în 2009. De cealalta parte, spaniolul “Dani” Sordo are deja o experienta considerabila în Campionatul Mondial, având la activ 29 de clasari pe podium într-un total de 84 de etape disputate.Pentru MINI, lumea raliurilor nu reprezinta ceva nou. În trecut, cea mai populara disciplina a sportului cu motor a consemnat o perioada în care Mini si-a adjudecat statutul de vedeta. Iar cele trei victorii din Raliul Monte Carlo au facut din Mini Cooper S a veritabila legenda. Dar Mini a evoluat si în Campionatul European, unde n-a facut altceva decât sa-si continue marsul triumfal.Noul MINI John Cooper Works WRC a fost supus unui program intens de teste, în care a parcurs câteva mii de kilometri. Debutul mondial are loc în Raliul Sardiniei, în primele zile ale lunii mai, în timp ce versiunea MINI John Cooper Works S2000 a primit botezul în luna martie, în Raliul Portugaliei.Prodrive, o companie cu experienta în lumea sporturilor cu motor, a fost aleasa ca partener în continuarea acestei povesti de succes. Fondata de David Richards, Prodrive este considerata ca una din cele mai prestigioase si respectate grupari din lumea raliurilor. “Suntem în fata unei oportunitati pasionante,” considera Richards. “MINI este o marca cu performante de neuitat în lumea sportului auto. Si suntem fericiti si mândri ca am ajuns parteneri la revenirea MINI în raliuri. Cum 2011 este un sezon pregatitor, avem ca obiectiv acumularea experientei necesare pentru a deveni competitivi la startul anului viitor. Fara sa subestimam potentialul adversarilor nostri, dorinta noastra este sa ne impunem cu MINI în Campionatul Mondial. ”Prodrive a fost fondata în 1984 si a devenit foarte rapid una din cele mai puternice grupari private. Astazi, compania din Banbury numara circa 500 de angajati. În palmaresul Prodrive regasim astazi sase titluri mondiale la raliuri, cinci în Campionatul Britanic de Turisme (BTCC) si trei victorii la clasa în cursa de 24H de la Le Mans. Countryman este cel mai nou model din gama MINI si primul echipat cu un sistem de tractiune integrala. Acest lucru l-a facut sa devina candidatul ideal pentru bolidul care îsi va masura fortele pe probele speciale.MINI Cooper S Countryman este propulsat de un motor turbo de 1,6 litri cu patru cilindri, injectie directa si distributie variabila, oferind în categoria sa un raport ideal între puterea motorului si consum. Motorul dezvolta o putere impresionanta de 184 CP, în timp ce acceleratia de la 0 la 100 km/h este de 7,6 secunde.Atât MINI Cooper S Countryman cât si MINI Cooper D Countryman sunt disponibile cu sistemul de tractiune integrala permanenta MINI ALL4, cu un diferential electrohidraulic care asigura un raportul variabil al distributie între cele doua punti. Daca în conditii normale, 50% din putere este distribuita pe rotile din spate, în situatii extreme aceasta cifra poate ajunge la 100%, oferind caracteristici remarcabile de tractiune si agilitate.“MINI powered by BMW Motorsport”Inima noului MINI John Cooper Works WRC este motorul turbo-twin scroll cu patru cilindri si o capacitate de 1,6 litri, disponibil si pe celelalte modele din gama MINI. Versiunea de serie a motorului a fost dezvoltat în atelierele BMW Motorsport, pentru a putea fi utilizat în diverse categorii, conform prevederilor din Regulamentul FIA Super 2000. Transmisia include o cutie secventiala Xtrac cu sase trepte. Bolidul de competitii a fost prevazut cu o structura de securitate roll-bar, realizata de Prodrive conform prevederilor impuse regulamentul FIA.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *