Doua premiere mondiale Opel la Salonul Auto International de la Geneva

img
Home / Stiri si noutati auto / Doua premiere mondiale Opel la Salonul Auto International de la Geneva

Doua premiere mondiale Opel la Salonul Auto International de la Geneva    – Noul SUV sub-compact Mokka si puternicul Astra OPC îsi fac debutul la Geneva- Studiul de design „RAD e”, complimenteaza viziunea Opel asupra mobilitatii urbane- Noul Insignia 2.0 BiTurbo CDTI de 143 kW/195 cp cu sistemul unic cu doua turbocompresoare secventiale- Îmbunatatiri aduse modelelor din 2012: motoare si mai economice- Opel sarbatoreste 150 de ani: de la masini de cusut la autovehicule premiateGeneva Motorshow 2012Rüsselsheim/Geneva. Opel lanseaza doua modele în premiera mondiala la Salonul Auto de la Geneva (6-8 martie 2012): noul SUV sub-compact Mokka si noul si puternicul Astra OPC. În concordanta cu motoul de anul acesta al salonului, „Conducem catre viitor”, datorita noului model Mokka, Opel este primul producator german care intra pe segmentul B al autovehiculelor SUV, aflat în dezvoltare rapida.Opel nu doar îsi extinde gama de autovehicule cu noul Mokka si noul Astra OPC, ci ofera si mai multa emotie. Noul Astra OPC sport coupé de 206 kW/280 cp este cel mai puternic Astra de pâna acum.si exista si mai multe motive de celebrare pentru Opel, care în acest an sarbatoreste 150 de ani de activitate. Pe lânga cele doua premiere mondiale, marca lanseaza la Geneva si conceptul de design stilat si prietenos cu mediul, „RAD e”. Este distractiv si raspunde nevoii clientilor de fi mobili, chiar când folosirea masinii este restrictionata sau nu este posibila. RAD este totodata un memento a perioadei industriale de început a Opel, ca producator de biciclete. În acest sens, designerii au dezvoltat un studiu care este în acelasi timp relevant din punct de vedere istoric si ofera o viziune asupra viitorului.Odata cu începerea livrarilor pentru modelul Ampera, primul autovehicul electric produs în serie de un constructor european care poate calatori oriunde si oricând datorita autonomiei extinse, marca pune bazele unui nou segment în industria auto europeana si îsi consolideaza rolul de deschizator de drumuri în materie de solutii progresive pentru mobilitatea electrica.În plus, vizitatorii salonului de la Geneva vor avea ocazia sa afle mai multe despre tehnologiile de vârf Opel. Noul motor diesel dinamic si extrem de eficient 2.0 BiTurbo CDTI, disponibil în premiera cu modelul Insignia, utilizeaza un sistem exclusivist cu doua turbocompresoare secventiale cu doua intercoolere separate. Insignia BiTurbo CDTI de 2,0 litri dezvolta o putere de 143 kW/195 cp si genereaza un cuplu de 400 Nm, iar consumul de carburant începe de la 4,9 litri la 100 de kilometri (având un nivel al emisiilor de CO2 de 129 g/km). Prin urmare, modelul este unul dintre cele mai eficiente autovehicule de dimensiuni medii din punct de vedere al consumului de carburant.Premiera mondiala: dimensiuni compacte, atitudine puternica: noul MokkaÎn ciuda lungimii sale de 4,28 metri, Opel Mokka poate transporta fara dificultati cinci persoane în scaune cu o pozitie mai ridicata. Acesta respecta promisiunea Opel de a combina designul atragator cu tehnologiile inovatoare si functiile destinate clasei premium, facându-le accesibile unei categorii mai mari de clienti. Cele trei motoare eficiente, inclusiv motorul pe benzina de 1,6 litri (85 kW/115 cp) si versiunile Turbo de 1,4 l (103 kW/140 cp) si unitatea 1.7 CDTI (96 kW/130 cp) asigura o experienta dinamica de conducere. Siguranta este sporita prin intermediul noilor tehnologii revolutionare disponibile acum în segmentul B al autovehiculelor SUV, precum sistemele de asistenta pentru sofer, bazate pe camera video frontala Opel Eye, camera video pentru marsarier, suportul unic pentru biciclete FlexFix si scaunele certificate de AGR.Dinamica de conducere a modelului Mokka a fost adaptata la stilul de viata urban, incluzând avantajele posibilitatii de deplasare pe teren accidentat. De aceea, în afara de tractiunea pe puntea fata, modelul Mokka poate fi echipat cu tractiune integrala, pentru forta de tractiune si manevrabilitate sporite. Tehnologia tractiunii integrale este eficienta, inteligenta si accesibila, permitând modelului Mokka sa se transforme dintr-un SUV robust de oras într-un autovehicul de teren performant. În conditii de aderenta sporita, precum drumurile asfaltate, modelul Mokka utilizeaza modul cu tractiune pe puntea fata, distribuind cuplul doar catre rotile din fata. Acest lucru asigura reducerea consumului de carburant. Însa, pentru a îmbunatati experienta de conducere si manevrabilitatea, distributia cuplului este schimbata fara întreruperi dinspre puntea fata catre puntea spate, în functie de aderenta sau situatiile de conducere. Pe suprafete foarte alunecoase, distributia cuplului între puntea fata si puntea spate este în raport de pâna la 50-50. În general, soferul este ajutat de un sistem care se adapteaza automat la conditiile de drum predominante. Întregul sistem de tractiune integrala cântareste doar 65 de kilograme, astfel încât sa poata fi redus consumul de carburant.Echipamentele standard care îmbunatatesc experienta conducerii pentru toate versiunile modelului Mokka includ Controlul electronic al stabilitatii (ESC), Controlul tractiunii (TC), precum si sistemul de asistenta la pornirea în rampa (HSA) si sistemul de control la deplasarea în panta (HDC) – care sporesc siguranta si nivelul de confort în timpul deplasarii în rampa sau în panta.    Premiera mondiala: noul Astra OPC – cel mai puternic model Astra de pâna acumCu noul Astra OPC, va fi lansata în premiera la Geneva versiunea de înalta performanta a modelului GTC Astra. Motorul pe benzina de 2 l (206 kW/208 cp) cu injectie directa si turbocompresor al modelului OPC poate dezvolta un cuplu maxim de 400 Nm si atinge o viteza maxima de 250 km/h. Este cea mai mare viteza atinsa vreodata de un model Astra. Suspensia de înalta performanta (HiPerStrut) se afla printre principalele atractii ale modelului Astra OPC, permitând autovehiculului sa ofere putere fara compromisuri. În combinatie cu sasiul FlexRide, care dispune de modurile de conducere dedicate Sport si OPC, modelul Astra OPC ofera o manevrabilitate rafinata.Setarile modului standard asigura un nivel ridicat de confort al autovehiculului, iar modul special sport ofera un plus de agilitate. Setarea OPC transporta soferii într-o a treia dimensiune. Volanul si pedala de acceleratie asigura un raspuns imediat, iar sasiul aduce o manevrabilitate dinamica.Însa modelul OPC este chiar cu un pas mai în fata: pe puntea fata a fost montat un diferential autoblocabil mecanic. Acesta ofera modelului OPC si mai multa stabilitate si o manevrabilitate si tractiune îmbunatatite, cu alte cuvinte: autovehiculul are o aderenta mai mare la iesirea în viteza din curbe si viraje, chiar si pe carosabil umed.Modelul Astra OPC dispune si de un nou scaun tip bucket de înalta performanta cu tehnologie de ultima ora. Ambele scaune din fata sporesc experienta de conducere sportiva si dinamica datorita unui material revolutionar cu greutate redusa, pozitiei de sedere mai joase, precum si unui nivel îmbunatatit de sustinere laterala. Noua structura a scaunului este mai usoara cu 45% fata de una conventionala. Niciun alt producator auto din lume nu a mai utilizat o foaie din materiale compozite injectata cu material organic într-un autovehicul de serie. Noile scaune ofera pâna la 18 setari diferite. Toate tehnologiile OPC noi disponibile doar la Opel au fost supuse la un test de anduranta de 10.000 de kilometri pe celebrul circuit Nürburgring din Germania. Cei 10.000 de kilometri parcursi în conditiile dure ale buclei de nord a circuitului sunt echivalentul a 180.000 de kilometri parcursi în conditii normale.Bicicleta electrica „RAD e” de la Opel ofera o viziune asupra viitoruluiOpel va prezenta la Geneva un concept de desing urban prietenos cu mediul: bicicleta RAD e. RAD e vizeaza în principal mediul urban, într-un moment când se prevede ca bicicletele electrice vor juca un rol din ce în ce mai mare în conceptele viitoare de transport integrat. Urmeaza filosofia de design a Opel si încorporeaza elemente de design ce apar si în modelul multi premiat Ampera si vehiculul electric experimental RAK e. Numele RAD este inspirat din „Rad”, cuvântul german pentru bicicleta si roata.Acesta este totodata primul concept de bicicleta electrica ce este proiectat în jurul metodelor de productie auto de serie. Sistemul de propulsie pedelec este bazat pe un motor electric extrem de performant de 250 wati si o baterie litiu-ion. La o viteza medie de 20 km/h si în functie de asistarea electrica si de teren, bicicleta electrica atinge o autonomie electrica între 60 si 145 km. În maxim doua ore si jumatate bateria poate fi complet încarcata. Bicicleta electrica poate fi transportata pe sistemul unic al Opel, FlexFix, si poate fi încarcata în timpul condusului.Noul 2.0 BiTurbo CDTI desavârseste oferta de motoare diesel pentru InsigniaVizitatorii de la Salonul Auto de la Geneva vor avea ocazia sa afle mai multe despre noul, dinamicul si deosebit de eficientul motor diesel 2.0 BiTurbo CDTI de la Opel, care debuteaza în dotarea vârfului de lance al gamei, modelul Insignia. Insignia BiTurbo CDTI de 2,0 litri dezvolta o putere de 143 kW/195 cp si genereaza un cuplu de 400 Nm, iar consumul de carburant începe de la 4,9 litri la 100 de kilometri (având un nivel al emisiilor de CO2 de 129 g/km). Prin urmare, modelul este unul dintre cele mai eficiente autovehicule de dimensiuni medii din punct de vedere al consumului de carburant. La baza motorului se afla un sistem cu doua turbocompresoare secventiale, care pâna acum a fost disponibil doar la câteva modele cu preturi mai ridicate. În cadrul sistemului inovator BiTurbo al modelului Insignia, cele doua turbocompresoare de dimensiuni diferite actioneaza fie individual, fie ca un ansamblu. Opel este singurul producator de autovehicule de dimensiuni medii care ofera acest sistem sofisticat cu doua turbocompresoare secventiale si doua intercoolere independente integrat într-un motor diesel.Obiectivul principal în dezvoltarea motorului 2.0 BiTurbo CDTI a fost asigurarea rapida a unei presiuni de supraalimentare în gama de turatii scazute, conferind în acelasi timp pedalei de acceleratie o sensibilitate sporita în gama de turatii medii. Cantitatea de aer din motor este reglata în functie de gama de turatii si necesitatile celor doua turbocompresoare de dimensiuni diferite. La turatii scazute, un intercooler racit cu apa, conectat exclusiv la turbocompresorul mic, permite trecerea cantitatii mici de aer pe cale scurta si directa catre camera de combustie. În gama de turatii medii, turbocompresorul mai mare si mai puternic intervine din ce în ce mai mult în procesul de admisie a aerului. Fluxul sau de aer mai mare este racit prin intermediul intercoolerului conventional, de dimensiuni mai mari. Opel este primul producator care utilizeaza acest „sistem de racire dublu”.Acestea sunt componentele cheie care sporesc agilitatea si viteza de reactie ale noului motor de doi litri. În plus, gama de autovehicule cuprinde si mai multe inovatii: fiecare varianta cu tractiune integrala va fi disponibila în scurt timp cu sasiu SuperSport care include suspensia fata de înalta performanta (HiPerStruts) a modelului Insignia OPC (Opel Performance Center) si frâne Brembo. Acest fapt confera dinamicii de conducere un caracter si mai incisiv. În plus, noile sisteme de asistenta pentru sofer pe baza de tehnologie radar sporesc nivelul de siguranta activa al modelului Insignia.Îmbunatatiri suplimentareOpel îsi îmbunatateste oferta de motoare pe benzina si diesel pentru Meriva, campionul compact al flexibilitatii. Liderul segmentului European dotat cu sistemul FlexDoor cu balamalele usilor montate în spate, permitând un acces facil si confortabil, primeste o gama de motoare optimizate ce dezvolta o putere mai mare cu un consum mai mic de carburant. Tehnologia economica Start/Stop este acum disponibila pentru toate versiunile motorului pe benzina de 1,4 litri. Cu sistemul Start/Stop, consumul de carburant al variantei 1.4 Turbo de 88 kW/120 cp a fost micsorat fata de cel al variantei precedente, de la 5,9 litri la 5,7 litri/100 km. De asemenea, inginerii au dezvoltat o noua versiune a acestui motor dotat cu o transmisie manuala cu 6 trepte de viteza, care atinge un cuplu de 200 Nm, cu 14% (25 Nm) mai mult decât cu varianta de transmisie cu 5 trepte de viteza. În acest mod, campionul flexibilitatii de la Opel poate fi condus într-o maniera mai relaxata, fara a fi nevoie de schimbarea frecventa a treptelor de viteza.Pentru clientii care prefera motoarele diesel si îsi doresc o calatorie confortabila, Opel ofera acum un motor CDTI de 1,7 litri cu o putere de 81 kW/110 cp cu o transmisie automata cu 6 trepte de viteza. Motorul care este acum disponibil pentru Meriva genereaza un cuplu cu 10 cp mai mare decât precedenta versiune 1.7 CDTI cu transmisie automata si are un nivel de emisii de CO2 de doar 160 kg/km – cu 8 grame mai putin decât predecesorul sau.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *