ESP a devenit obligatoriu in UE incepand cu 1 noiembrie 2014

img
Home / Stiri si noutati auto / ESP a devenit obligatoriu in UE incepand cu 1 noiembrie 2014

ESP, una dintre inventiile Bosch care salveaza vieti, a devenit obligatoriu în UE În Uniunea Europeana, programul electronic de stabilitate ESP va deveni în curând un standard universal. Începând cu 1 noiembrie 2014, toate autoturismele si autovehiculele comerciale usoare noi înmatriculate cu o masa maxima admisa de pâna la 3,5 tone trebuie sa fie echipate cu acest sistem antiderapare. Reglementarea se va aplica si pentru toate celelalte autovehicule peste un an. „ESP salveaza vieti”, declara Gerhard Steiger, presedintele diviziei Sisteme de Control al sasiului Bosch. Un studiu în materie de accidente efectuat de Bosch îi confirma eficienta. În 2011, ESP a prevenit peste 33.000 de accidente cu vatamari si a salvat peste 1.000 de vieti în statele membre UE (25 la vremea respectiva), desi sistemul ESP era instalat doar pe o cifra estimativa de 40 la suta dintre autovehicule. De la lansarea sa în 1995, ESP a prevenit 190.000 de accidente si a salvat peste 6.000 de vieti în toata Europa. Dupa centura de siguranta, ESP este cel mai important sistem de siguranta al autovehiculului – este chiar mai important decât airbag-ul. Bosch a fabricat 100 de milioane de sisteme ESP de la începutul productiei de serie, în 1995. Desi 84 la suta dintre toate autovehiculele noi din Europa sunt echipate cu sistemul antiderapare în 2014, cifra pentru toate autovehiculele noi din toata lumea este de doar 59 de procente. „ESP este o poveste de succes fara egal, pe care speram sa o replicam si în afara Europei”, a declarat Gerhard Steiger. Conform unor studii independente, pâna la 80 la suta dintre accidentele cauzate de deraparea de pe drumuri ar putea fi prevenite daca toate autovehiculele ar fi echipate cu sistemul antiderapare.Virarea pe drumuri uscate, umede, noroioase sau alunecoase are adesea drept efect grave accidente de circulatie. Utilizând senzori inteligenti, ESP compara de 25 de ori pe secunda daca autovehiculul se deplaseaza într-adevar în directia în care îl vireaza soferul. Daca valorile masurate nu corespund, sistemul antiderapare intervine si reduce mai întâi cuplul motorului. Daca acest lucru nu este suficient, sistemul mai frâneaza rotile individuale, generând forta necesara pentru a mentine autovehiculul pe traseu.ESP reprezinta urmatorul pas logic în ceea ce priveste dezvoltarea ulterioara a sistemului de antiblocare la frânare ABS creat de Bosch în 1978. În prezent, ESP este mult mai mult decât un simplu sistem antiderapare. Mai multe functii cu valoare adaugata îi asigura acum în mare parte performanta, inclusiv capacitatea sistemului ESP de a preveni deplasarea în spate a autovehiculului în timpul pornirii în rampa. De asemenea, acesta poate stabiliza remorcile care vireaza si reduce riscul de rasturnare în cazul SUV-urilor si autovehiculelor comerciale usoare.ESP reprezinta baza multor sisteme de asistenta pentru soferProgramul electronic de stabilitate joaca, de asemenea, un rol cheie pentru multe sisteme de asistenta pentru sofer si pentru conducerea automata, motiv pentru care dezvoltarea sa este continua. Bosch ofera ESP ca un concept modular care ofera sistemul potrivit pentru toate situatiile si cerintele. Acesta variaza de la accesibilul ESP light pentru autovehicule de baza de pe pietele emergente si sisteme speciale pentru autovehicule comerciale si pâna la sistemele de frânare regenerativa ESP hev pentru autovehicule hibride si electrice.Prin solutiile sale personalizate, Bosch sustine eforturile la nivel mondial ale producatorilor si guvernelor de a face sistemele de siguranta activa o dotare standard în fiecare autovehicul. si alte tari au început sa recunoasca faptul ca ESP este extrem de important pentru siguranta rutiera. Începând din septembrie 2011, ESP a fost introdus în dotarea tuturor autovehiculelor din Statele Unite ale Americii si Canada cu o masa maxima admisa de pâna la 4,5 tone. Australia si Israel au declarat, de asemenea, sistemul ESP obligatoriu. Reglementari similare vor intra în vigoare în anii urmatori în Japonia, Coreea, Rusia si Turcia.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *