Echipa Hyundai Shell World Rally va concura la Raliul Sardiniei
Echipa Hyundai Shell World Rally va concura cu trei unitati la Raliul Sardiniei• Echipa Hyundai Shell World Rally va alinia trei unitati Hyundai i20 WRC la startul Raliului Sardiniei, din Italia, care va avea loc la sfarsitul acestei saptamani• Thierry Neuville (#7 Hyundai i20 WRC) si Juho Hänninen (#8 Hyundai i20 WRC) vor inscrie puncte pentru Hyundai Motorsport, in timp ce tanarul din Noua Zeelanda, Hayden Paddon va debuta alaturi de echipa, la volanul unitatii Hyundai i20 WRC #20.Echipa Hyundai Shell World Rally va concura la sfarsitul acestei saptamani, cu trei unitati la Raliul Sardiniei, Italia, – cea de-a sasea etapa dintre cele 13 ale Campionatului Mondial de Raliuri FIA (WRC). Pilotul neozeenlandez, Hayden Paddon, isi va face debutul in echipa Hyundai Shell World Rally alaturi de copilotul John Kennard, in cadrul primei runde dintr-o serie de sapte raliuri, la volanul unei unitati Hyundai i20 WRC.Paddon si Kennard se vor alatura echipajelor Thierry Neuville (#7 i20 WRC, copilot Nicolas Gilsout) si Juho Hänninen (#8 Hyundai i20 WRC, copilot Tomi Tuominen), acesta din urma castigand Raliul Sardiniei in cadrul Intercontinental Rally Challenge din anul 2010.Raliul Sardiniei reprezinta o noua provocare pentru echipa Hyundai Shell World Rally. Probele speciale sunt caracterizate prin varietatea abordarilor tehnice, precum si prin conditiile de drum diferite, oferind treceri rapide pe drumuri inguste, care nu lasa loc erorilor, precum si salturi spectaculoase. Pregatirea pentru Raliul Sardinei a fost sustinuta si de un test realizat in nordul Portugaliei, in conditii de drum similare celor din acest sfarsit de saptamana, desfasurat in luna martie de catre Neuville si Hänninen. De asemenea, Paddon a beneficiat luna anterioara de un prim test pe macadam, la volanul Hyundai i20 WRC.“Asteptam cu nerabdare noul eveniment, care va reprezenta totodata un test pentru Hyundai i20 WRC. De asemenea, este o placere sa urez bun venit lui Hayden si John in echipa noastra, in cadrul primului dintre cele sapte evenimente care vor urma. Hayden este un pilot tanar care promite si care are potential. Suntem incantati sa ii oferim posibilitatea de a concura si de a evolua alaturi de echipa noastra, intr-un sezon de debut. Raliul Sardiniei reprezinta un eveniment solicitant, iar obiectivul principal este ca toate cele trei echipaje sa evite greselile. Aceasta abordare ne permite sa maximizam experienta dobandita cu ocazia actualei etape WRC. Desigur, ne dorim sa inregistram cat mai multe puncte si sa continuam dezvoltarea Hyundai i20 WRC, care este optimizat de la o etapa la alta. De asemenea, nu putem omite faptul ca aceasta etapa are loc la un an distanta fata de deschiderea oficiala a facilitatii noastre din Alzenau – este cu adevarat incredibil progresul pe care echipa l-a realizat in ultimele 12 luni”, a declarat Michel Nandan, directorul echipei. In etapa anterioara din Argentina, pilotul Neuville a inregistrat performante notabile, consolidandu-si locul al cincilea. Pilotul belgian este determinat sa contribuie si de aceasta data la evolutia ascendenta a echipei. “Raliul Italiei, Sardinia, este destul de dificil; probele speciale sunt tehnice si inguste, motiv pentru care poti gresi cu usurinta. De asemenea, la linia de start pot fi pietre, ceea ce face ca lucrurile sa fie si mai dificile. Anul trecut am inregistrat rezultate bune pe aceste probe. Vom face tot posibilul sa continuam si sa consolidam experienta echipei, obtinand, totodata, puncte importante”, a declarat Neuville. Castigator al Raliului Sardiniei din 2010, cand evenimentul a facut parte din competitia Rally Challenge, Hänninen este determinat sa marcheze cu succes intoarcerea sa pe probele speciale din Italia, la sfarsitul acestei saptamani, la volanul Hyundai i20 WRC. “Raliul Sardiniei este o etapa pe care o cunosc foarte bine, am fost acolo de patru ori, castigand-o in anul 2010. Este un raliu solicitant, cu temperaturi ridicate si cu multe schimbari ale conditiilor de drum. Suprafetele sunt dure pe anumite tronsoane, nisipoase si alunecoase in alte portiuni. De asemenea, drumul este foarte ingust si se poate gresi cu usurinta. Ne-am pregatit cu atentie pentru acest raliu si cu siguranta vom face tot posibilul sa acumulam informatii importante pe care sa le transmitem echipei pentru dezvoltarea Hyundai i20 WRC”, a declarat Hänninen.La prima experienta in echipa Hyundai Shell World Rally, Paddon are obiective precise, stabilite alaturi de compatriotul sau copilot. Paddon a declarat: “Ne alaturam echipei Hyundai Shell World Rally cu bucurie. Este o oportunitate si vom depune toate eforturile pentru a o valorifica. Stiu ca probele speciale sunt inguste si intortocheate, cu pietre pe alocuri, de aceea vom incerca sa evitam problemele. Fiind prima mea participare alaturi de echipa, voi face tot posibilul sa finalizez toate probele si sa dovedesc progres pe parcursul acestui sezon.”Sarbatorind cea de-a zecea editie in acest an, Raliul Italiei se muta de la Olbia, in orasul de pe coasta de vest, Alghero, in care va fi amplasat parcul de service si secretariatul raliului. Evenimentul va demara joi, 5 iunie, cu o proba superspeciala, gazduita in capitala insulei, Cagliari, fiind urmata de trei zile solicitante de competitie, divizate in 17 probe speciale. Anul acesta, concurentii vor aborda 372 km de probe speciale – cu 75 km mai mult fata de anul anterior. Principalele provocari ale editiei din acest an sunt cele doua treceri prin masivul Monte Lerno, proba speciala care insumeaza 59,13 km – cea mai lunga de pana acum, din Campionatul Mondial de Raliuri.