Fast food pentru curse rapide

img
Home / Stiri si noutati auto / Fast food pentru curse rapide

Fast food pentru curse rapide • Pentru echipele Chevrolet din WTCC (Campionatul Mondial de Turisme) sau Le Mans, „rapid” si „reglaj fin” se aplica atât pentru autovehicule, cât si pentru mâncarea consumata Detinatorul actual al titlului Campionatului Mondial de Turisme, Yvan Muller, sau Tommy Milner, campionul cursei americane de 24 de ore de la Le Mans din 2010 pot sa nu fie considerati atleti în sensul traditional al cuvântului, dar au o forma fizica similara cu a oricarui alergator de cursa lunga de talie mondiala, pentru a putea face fata solicitarilor fizice incredibile din timpul unei curse automobilistice. Acesti piloti urmeaza si diete stricte si programe de exercitii fizice elaborate de cei mai buni nutritionisti din lume. Pe lânga aceasta, în apropierea autovehiculelor de curse se afla în mod constant bucatarii special echipate si bucatari gata sa pregateasca în orice moment un fel de mâncare „turbo”. Alimentatia de tip fast food capata o cu totul alta semnificatie. „Cercetarile FIA au demonstrat ca, pe parcursul unei curse, pilotii pierd pâna la 3 kg din masa corporala prin transpiratie si ard acelasi numar de calorii ca un participant la proba olimpica de triatlon. În acest sens, continutul ridicat de minerale al mâncarii (sare si potasiu) este vital”, a declarat David Alaria, nutritionist si antrenorul personal al lui Yvan Muller. „Dieta este, de asemenea, vitala pentru Chevrolet Cruze, deoarece regulamentul Campionatului Mondial de Turisme reglementeaza greutatea totala a autovehiculului, inclusiv greutatea pilotului.” Campionatului Mondial de Turisme (WTCC) este una dintre cele mai incitante si solicitante curse, care strabate 23 de tari din Orientul Îndepartat, America de Sud si Europa. si, de fiecare data când calatoreste, echipa ia cu sine, la propriu, bucataria. Echipa Chevrolet transporta pentru fiecare cursa o bucatarie complet utilata, cu o greutate totala de 14 tone, cu camera frigorifica, cuptoare si orice ustensila imaginabila. Mike Raby este bucatar sef, specialist în fast food, a carui sarcina de serviciu este sa hraneasca pilotii Chevrolet participanti la Campionatul Mondial de Turisme, astfel încât acestia sa fie alerti si sa-si concentreze atentia, pe parcursul întregii zile, asupra unora dintre cele mai celebre curse si trasee din lume. „În lumea noastra conteaza efectiv fiecare secunda, si din acest motiv echipele îsi petrec cea mai mare parte a starii de veghe în garaj, astfel încât sa fie aproape de autovehicul si sa poata actiona rapid în caz ca este anulata o sesiune de antrenamente sau este necesara schimbarea unui pilot. Astfel, avem un bucatar repartizat special pentru garaj, care poate fi apelat în orice moment si care poate pregati în mai putin de cinci minute o masa pentru un pilot.” Dupa o cursa lunga, primul lucru pe care îl fac cei mai multi dintre noi este sa-si întinda picioarele si bratele amortite din cauza oboselii. Acest lucru este similar cu oboseala unui pilot de curse. Timpul petrecut pe pista supune la un efort imens corpurile pilotilor, acestia îsi încordeaza muschii în mod constant la fiecare viraj, frâna sau schimbare de treapta de viteza. Este ca si cum te-ai afla timp de doua ore într-un montagne-russe, fiind proiectat în toate directiile. În acest sens, cu doua zile înainte de un eveniment important, atletii „se alimenteaza” cu paste bogate în glucide, care le furnizeaza energie si le asigura rezistenta; din meniu fac parte pestele marinat prajit, cu orez, file de ton si tortellini cu dovleac. În orice caz, fiecare fel de mâncare trebuie sa fie gata în doar câteva momente. „Secretul oricarui fel de mâncare gatit în cinci minute este sa fie pregatit în avans. Astfel, de exemplu, ingredientele de baza, cum ar fi ceapa, usturoiul si legumele sunt tocate în prealabil si pastrate la frigider, pentru a fi gata sa fie aruncate în tigaie în câteva secunde.”Camioanele care transporta bucataria Chevrolet calatoresc pe toata durata sezonului si, ori de câte ori este posibil, bucatarii utilizeaza ingrediente locale, proaspete. Indiferent de zonele în care calatoreste echipa Chevrolet, traditia culinara locala este la fel de importanta ca si cultura locurilor în care caravana Chevrolet poposeste. Nu de putine ori meniul va contine mâncare de fasole în stil englezesc, alaturi de felurile de mâncare nationale, de exemplu, Tapas în Spania sau Pollo alla Cacciatora la Monza. În plus, într-o bucatarie creata special pentru un ritm alert sunt servite feluri cu portii mici, dar cu valoare nutritiva mare, cum ar fi mixul concentrat de banane, fructe uscate si fiertura de ovaz, pentru a preveni somnolenta, (la Le Mans, micul dejun se serveste la ora 2:00 noaptea, pentru ca toata lumea sa fie activa în primele ore ale diminetii.) „Totul are un indice glicemic scazut, pentru ca organismul sa elibereze lent energie, ceea ce este decisiv pentru evenimentele de anduranta”, adauga Mike. „Campionatului Mondial de Turisme si cursa de la Le Mans implica un ospat în miscare care reprezinta pentru noi o provocare unica. De cele mai multe ori caldura este cea mai mare problema. Când suntem în Brazilia, termometrul din bucatarie indica de obicei temperaturi de peste 38ºC (100ºF). Pregatirea prânzului pentru 200 de persoane este o experienta aparte, este ca si cum ai gati într-o sauna.” „Pe scurt, pilotii sunt la fel de pasionati de mâncare ca si de curse. Atunci când autovehiculele si pilotii sunt solicita?i pâna la limita, alimentele si nutritia trebuie sa fie reglate fin, la fel ca si masinile. În fond, pilotii nostri sunt ceea ce manânca”, a concluzionat Mike.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *