Formula 1 si Pirelli in perioada 2011 – 2013

img
Home / Stiri si noutati auto / Formula 1 si Pirelli in perioada 2011 – 2013

Formula 1 si Pirelli in perioada 2011 – 2013“In fiecare an publicam cifrele care povestesc istoria noastra din Formula 1. Anul acesta vorbim despre cifrele din perioada 2011 – 2013 pentru ca acum s-a incheiat o era si va incepe alta. Si eu sunt uimit de cifrele pe care inginerii nostri le-au calculat: peste 110.000 de pneuri livrate, 3.000 de opriri la boxe si o medie de 56 de manevre de depasire pe cursa. Au fost trei ani in care toti oamenii nostri, atat cei care au mers la fiecare cursa cat si cei din departamentul de cercetare si dezvoltare, s-au dedicat 100% acestui proiect pentru a raspunde cerintelor echipelor si pilotilor. Pe parcursul celor trei ani, caracteristicile pneurilor s-au schimbat in fiecare an si au fost dezvoltate permanent pe durata intregului sezon. A fost un efort fara precedent facut de un unic furnizor de pneuri din Formula 1. A fost o provocare pe care am indeplinit-o asa cum au precizat echipele, pilotii si promotorul campionatului in diverse ocazii. Acum vom lucra in acelasi spirit pentru sezonul 2014 si ce va fi mai departe”, a spus  Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.Pneuri (din 2011 pana in 2013)• Numarul total de pneuri furnizate din 2011 pana in 2013: 112.200. Dintre acestea, 93.600 au fost pentru curse si 18.600 pentru teste. Din cele 93.600 pentru curse, 68.800 au fost slick-uri si 24.800 de ploaie. In 2013, numarul total de pneuri furnizate a fost de  33.200.• Numarul total de pneuri folosit in curse: 72.200: dintre care 65.800 au fost slick-uri si 7.400 au fost pneuri de ploaie. In 2013, numarul total de slick-uri folosit a fost de 23.300 si cel de ploaie de 2.400.• Numarul total de pneuri reciclate: toate 112.200. Pit Stop-uri (din 2011 pana in 2013) • Numarul total de pit stop-uri: 3.019 (dintre acestea 58 au fost penalizari cu trecere pe la boxe si noua au fost penalizari cu stop and go). In 2013 au fost 951 de pit stop-uri: o medie de 50,05 per cursa si 2,3 per pilot.• Cel mai mare numar de pit stop-uri intr-o cursa: 88 in Marele Premiu al Ungariei 2011 (3 au fost penalizari cu drive through).• Cel mai mic numar de pit stop-uri intr-o cursa: 24 in Marele Premiu al Statelor Unite 2012 si in Marele Premiu al Italiei 2013.• Cel mai rapid pit stop: 1,923s (Red Bull/Mark Webber in t Marele Premiu al Statelor Unite 2013)Depasiri (din 2011 pana in 2013)• Numarul total de depasiri: 3.274 (o medie de 56 pe cursa). In 2013 au fost 985 de manevre de depasire.• Cel mai mare numar de depasiri intr-o cursa uscata: 126 in Marele Premiu al Turciei 2011.• Cel mai mare numar de depasiri intr-o cursa pe ploaie: 147 in Marele Premiu al Braziliei 2012.• Cel mai mic numar de depasiri intr-o cursa uscata: 12 in cursa de la Monte Carlo 2012.Circuite si curse in 2013• Circuite care solicita cel mai mult pneul (forte laterale, franare, tractiune, etc): Barcelona, Suzuka, Monza, Montreal.• Cea mai lunga cursa a anului: Monaco – 2 ore, 17 minute, 52.056 secunde.• Cea mai scurta cursa a anului: Italia, 1 ora, 18 minute, 33.352 secunde.• Cel mai mare numar de tururi parcurse cu compozitiile Pirelli: Hard – Rosberg (689); Medium – Hamilton (1.420); Soft – Hulkenberg (308); Supersoft – Rosberg (292); Intermediare – Webber (178); Ploaie – Gutierrez (66).• Viteza de top atinsa in Formula 1 de pneurile P Zero in 2013: 341,1 km/h (Esteban Gutierrez in Marele Premiu al Italiei).• Cel mai mare numar de tururi rapide: Sebastian Vettel (sapte in curse si sapte in calificari).• Numarul de curse in care s-a batut recordul de pole position: 3 (Lewis Hamilton in Marele Premiu al Marii Britanii, Sebastian Vettel in Marele Premiu din Singapore si Marele Premiu al Indiei).• Numarul de curse in care s-a batut recordul de cel mai bun timp pe tur in cursa: 1 (Sebastian Vettel in Marele Premiu din Singapore).Pirelli si echipa sa din Formula 1 in 2013• Numarul de persoane care a fost prezent la fiecare cursa: 55• Numarul de nationalitati diferite din cadrul echipei: 10• Numarul de limbi vorbite in cadrul echipei: 14• Numarul total de carnete Pirelli distribuite la curse: 1.125• Numarul total de sepci Pirelli Podium vandute: 16.000Pirelli Hospitality in 2013• Numarul total de meniuri servite in zona de hospitality Pirelli (inclusiv teste): 12.500• Litri de apa bauti in zona de hospitality Pirelli: 5.000• Kilograme de paste gatite de Chef-ul Pirelli: 900• Numarul de pizza: 240• Numarul de retete pentru desert preparate in zona de hospitality Pirelli: 40• Numarul de portii de desert consumate: 6.000Pirelli in Formula 1 (din 1950)• Curse: 261• Victorii: 102• Pole position: 105• Podiumuri: 313• Cel mai rapid tur: 109Alte statistici interesante:• Numarul total de piloti care au concurat cu pneuri Pirelli incepand din 2010: 81 (inclusiv al treilea pilot al echipei si tinerii piloti folositi la testele dedicate lor).• Numarul total de kilometri parcursi cu toate compozitiile P Zero in 2013 (curse si teste): 358.784. Pe fiecare compozitie: Hard – 96.596; Medium – 177.838; Soft – 34.139; Supersoft – 23.678; Intermediare – 21.350; Ploaie – 5.183.• Cea mai scazuta temperatura a asfaltului la care au concurat pneurile Pirelli: 17 grade Celsius in Marele Premiu al Marii Britanii. Cea mai scazuta temperatura a fost la teste din pre-sezon: 6 grade Celsius la Jerez.• Cea mai ridicata temperatura a asfaltului la care au concurat pneurile Pirelli: 54 grade Celsius in Marele Premiu al Ungariei.• Cea mai mica temperatura ambientala: 14 grade Celsius in Marele Premiu al Statelor Unite. Cea mai mica temperatura a fost de 4 grade Celsius tot la testele din pre-sezon de la Jerez.• Cea mai ridicata temperatura ambientala: 36 grade Celsius in Marele Premiu din Bahrein.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *