GM este primul producator care utilizeaza foaia de magneziu cu greutate redusa

img
Home / Stiri si noutati auto / GM este primul producator care utilizeaza foaia de magneziu cu greutate redusa

GM este primul producator auto care utilizeaza foaia de magneziu cu greutate redusaDatorita înlocuirii mai multor componente din otel si aluminiu, devin posibile economii de carburant ce se ridica la valori din doua cifre  General Motors testeaza un proces de formare la cald si un tratament brevetat pentru marirea rezistentei la coroziune pentru foaia de magneziu, o premiera în industria auto ce va permite utilizarea din ce în ce mai frecventa a acesteia ca alternativa la otel si aluminiu.  GM doreste sa extinda utilizarea pieselor cu masa redusa pentru autovehiculele din întreaga lume si va urmari oportunitatile de brevetare asociate acestei tehnologii inovatoare. Obiectivul îl constituie facilitarea utilizarii acestui proces de catre furnizori, pentru a rezulta o cantitate semnificativa de foaie de magneziu, care va contribui la reducerea substantiala a masei autovehiculelor. Alaturi de motoarele conventionale si sistemele de propulsie electrice mai eficiente, utilizarea magneziului, ce cântareste cu 33% mai putin decât aluminiul, cu 60% mai putin decât titanul si cu 75% mai putin decât otelul, îi va ajuta pe clienti sa economiseasca bani în momentul alimentarii autovehiculului cu carburant.    Pâna în prezent, producatorii de autovehicule au depus eforturi pentru a fabrica panouri din foaie de magneziu rezistente, fiabile si inoxidabile, cu ajutorul metodelor traditionale de formare.  În cadrul procesului patentat de GM, caldura la care este supusa foaia de magneziu atinge 450 de grade Celsius (842 de grade Fahrenheit), permitând modelarea precisa a materialului în forme rigide, precise.  Cu ajutorul acestui proces, GM a dezvoltat un panou interior din magneziu pentru capacul portbagajului ce a rezistat la 77.000 de lovituri efectuate de roboti industriali si la impacturi de 250 kg, fara a suferi defectiuni. Magneziul turnat a fost utilizat pentru multiple piese, de la volane la suporturi pentru motoare, dar GM este primul producator care utilizeaza foaia din magneziu formata la cald pentru structuri, preconizându-se folosirea din ce în ce mai frecventa a foii de magneziu, împreuna cu materiale si optimizari de procese suplimentare, obiectivul reprezentându-l reducerea costurilor.  „Utilizarea inovatoare a magneziului ilustreaza doar o situatie în care GM implementeaza tehnologii inovatoare care vor constitui un avantaj pentru clientii nostri din întreaga lume,” a declarat Jon Lauckner, director tehnic al GM si vice-presedinte al diviziei Cercetare & Dezvoltare Globala. „Utilizarea materialelor cu rezistenta ridicata si greutate redusa, precum magneziul si aluminiul, reprezinta una dintre cele mai eficiente modalitati de a reduce consumul de carburant si de a creste performantele de conducere.”

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *