Hamilton reuseste pole position pe Albert Park

img
Home / Stiri si noutati auto / Hamilton reuseste pole position pe Albert Park

Hamilton reuseste pole position pe Albert ParkPilotul McLaren, Lewis Hamilton a reusit sa ocupe prima pozitie pe grila de start pentru primul Grand Prix al anului, utilizand anvelopele soft Pirelli P Zero Galben si realizand timpul de 1m24,922s pe pista circuitului Albert Park. Hamilton si-a depasit coechipierul, Jenson Button reusind cel de-al 21-lea Pole Position din cariera si prima linie McLaren de la Marele Premiu al Europei din 2009. Ultimul pole position cu Pirelli l-a obtinut in 2011 la Marele Premiu al Coreei.Cele mai multe dintre echipele de top au utilizat pneurile medii P Zero Alb pentru a parcurge prima sesiune de calificari – desi cei mai rapizi timpi in respectivele sesiune au fost reusiti cu pneurile soft P Zero Galben, de catre pilotul Sauber, Kamui Kobayashi si Jean Eric Vergne de la Toro Rosso. Pilotul Lotus, Romain Grosjean a fost cel mai bine clasat pilot din Q1 cu pneuri medii, el obtinand al treilea timp.Restul de 17 piloti au folosit pneuri soft P Zero Galben pe parcursul celei de-a doua sesiuni, cand monoposturile Mercedes pilotate de Nico Rosberg si Michael Schumacher au fost cele mai rapide. Pilotii care s-au luptat pentru pole position au urmarit sa incheie sesiunea finala cu doua iesiri pe anvelope soft, pentru a salva cat mai multe seturi de P Zero Galben pentru cursa. Cum pista a devenit pe parcurs din ce in ce mai rapida, pilotii din fata si-au amanat ultima iesire pana in ultimele secunde. Doar unul dintre primii 10 piloti – Daniel Ricciardo de la Toro Rosso – nu a reusit sa faca timpul, in timp ce Mark Webber de la Red Bull a facut doar o iesire pe soft-uri.Dupa ce ziua de ieri a fost influentata de vremea schimbatoare si ploaie, astazi a fost uscat, cu o temperature ambientala de 19 grade Celsius. Conform ultimelor reguli, din cauza ploii de vineri pilotii au avut permisiunea sa utilizeze un set extra de slick-uri pentru a treia si ultima sesiune de antrenamente libere, din aceasta dimineata. Hamilton a fost din nou cel mai rapid pe parcursul acelei sesiuni pe pneuri soft, care au fost nominalizate impreuna cu cele medii pentru Grand Prixul australian. Pentru calificari si cursa, regulile privind anvelopele sunt neschimbate: pilotilor le sunt alocate in mod obisnuit trei seturi de anvelope medii si trei seturi de anvelope soft. Pirelli a reusit sa scada diferenta de performanta intre compozitiile acestui an, iar diferentele, pana acum, intre pneurile medii si soft pe Albert Park sunt in jurul a 0,5s pe tur. Pentru cursa de 58 de tururi de duminica sunt de asteptat intre doua si trei pitstop-uri,  anvelopele soft se preconizeaza sa reziste in jur de 20 de tururi si cu cele medii pana la 25. Acest fatpt este in conformitate cu obiectivul Pirelli de a diferentia strategiile de cursa. Oricum, cu foarte putine tururi pe pista uscata pana acum in Australia, echipele mai au inca date lipsa pentru a-si finalize tacticile.Directorul Pirelli motorsport, Paul Hembery a comentat:”Aceasta a fost una dintre cele mai greu predictibile sesiuni de calificare pe care le-am intalnit de la debutul nostru in Formula 1, cu sentiment real de anticipatie si interes. Echipele au putut doar sa colecteze cateva date pe durata antrenamentelor libere de dinainte de calificari datorita vremii schimbatoare de ieri, ceea ce inseamna ca a fost si mai putina aderenta decat de obicei pe acest circuit. Am vazut tururi uimitoare pentru pilotii McLaren, si vrem in mod particular sa-l felicitam pe Romani Grosjean – campionul in exercitiu din GP2 si unul dintre fostii nostrii piloti de teste – pentru excelentul loc trei. Avand putine tururi pe pista uscata pana acum, echipele se vor lupta sa gaseasca cel mai bun compromis, cu masinile incarcate maine la maxim, ceea ce cu siguranta va surescita interes”

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *